Reklam

 
Sidan 97 av 107 FörstaFörsta ... 47879293949596979899100101102 ... SistaSista
Resultat 1 921 till 1 940 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1921
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Logisk switch

    L1 A=X RSSI --- --- ---

    A=X betyder när RSSI saknar värde så ...

    Special funktion

    L1 Reset Timer --- --- ---

    ... så återställ timern
    fredrik

  2. #1922

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Logisk switch

    L1 A=X RSSI --- --- ---

    A=X betyder när RSSI saknar värde så ...

    Special funktion

    L1 Reset Timer --- --- ---

    ... så återställ timern
    Innebär inte a=x att värdet måste vara exakt lika för att villkoret ska uppfyllas?
    Jag fick det inte att fungera med a=x. Jag försökte tidigare med a<x och sen satt in ett lågt rssi värde. Men rssi värdet går aldrig ner utan börja bara blinkar.

  3. #1923
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MarkusH Visa inlägg
    Innebär inte a=x att värdet måste vara exakt lika för att villkoret ska uppfyllas?
    Jag fick det inte att fungera med a=x. Jag försökte tidigare med a<x och sen satt in ett lågt rssi värde. Men rssi värdet går aldrig ner utan börja bara blinkar.
    Du har rätt, det har en gång fungerat, det fungerar inte längre.....
    Det är nog en ändring mellan 2.0 och 2.1.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  4. #1924

    Standard

    Det hade nog kunnat fungera som du skrev om man inte hade behövt sätta något värde (---) på rssi. Men så fort man väljer rssi så är det default 0 och 0 blir det inte när signalen försvinner. Hittade en tråd om detta på helifreak och man löste inte det där heller. Man kom fram till att det borde gå lösa med lua script. Jag har nu satt timer reset på gas spaken när värdet är under -90 i minst 25 sekunder så blir timern nollställd. Har timern mest för skoj och den är egentligen ingen timmer utan den räknar uppåt och läser upp varje hel minut. Mest för att veta hur länge man har varit i luften. Batteri spänning får jag från telemetrin så jag vet när det är dags att landa.
    Men det stör mig lite att det inte gick att lösa...

  5. #1925

    Standard

    Nu vill jag göra ett nytt nybörjarförsök med LUA men det funkar inte. Följer instruktionerna i "University" och har FW 2.1.8 i mina Taranis D och E. Har lagt in scripts på SD men när jag kommer till menyn för Custom scripts ser jag inte scripten utan bara ---. Det gäller båda sändarna och även Companion 2.1.8. Vilket/vilka fel gör jag?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Scripts1.JPG 
Visningar:	69 
Storlek:	27,4 KB 
Id:	58520
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Scripts2.JPG 
Visningar:	73 
Storlek:	27,0 KB 
Id:	58521
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Scripts3.JPG 
Visningar:	66 
Storlek:	14,3 KB 
Id:	58522
    /Leif

  6. #1926

    Standard

    Det blir lite jobbigt när saker ändras i mjukvaran och informationen inte uppdateras på hemsidor. Jag har för mig att man tidigare skulle lägga skriptet i mapp med modellens namn och att man numer ska läga den direkt i mappen "script\telemetry\", "scripts\mixes", etc.
    Det känns ju klart mer logiskt än det förstnämnda.
    /J

  7. #1927

  8. #1928

    Standard

    Tack Johan.
    1. Scriptet som används som exempel i University och som jag försöker köra har ett namn med 10 tecken medan max antal tecken är...just det...8.
    2. Det ska placeras i ...SCRIPTS\MIXES och inte i ...SCRIPTS\<modelname>
    /Leif

  9. #1929
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Tack Johan.
    1. Scriptet som används som exempel i University och som jag försöker köra har ett namn med 10 tecken medan max antal tecken är...just det...8.
    2. Det ska placeras i ...SCRIPTS\MIXES och inte i ...SCRIPTS\<modelname>
    Exakt är script begränsningen med antal tecken ett problem med Microsoft och filnamn och filsystem "Ingen kan väl nånsin behöva mer än 8 tecken för att namnge en fil?":

    Till varje fil finns två namn. Ett som är datorgenererat och kort och ett som är det du ser i vanliga fall och långt. I en dos-prompt kan du visa bägge namnen DIR visas det långa, DIR /-n visar det korta.

    I det korta namnet är ".", " ", "å", "ä", "ö" med flera förbjudna och tas bort. I korta filnamn finns bara VERSALER, inga gemena.

    Om filnamnet är kortare än 8 tecken och saknar förbjudna tecken är det korta namnet och långa namnet samma (fast det korta namnet är i VERSALER)

    Om filnamnet är längre än 8 tecken eller innehåller " " eller ".", avslutas det korta namnet med några specialtecken för att visa att det finns ett långt namn. Det första korta namnet slutar på "~1" om det är det första datorgenererade namnet som matchar de första 6 tecknen, "~2" om det är det andra som matchar de första 6 tecknen osv.

    Så en fil "Mitt Väldligt Långa Filnamn.txt" blir på min dator "MITTVL~1.TXT" om det inte finns nån annan fil som matchar "MITTVL".....TXT.
    Om det redan finns "Mitt Väldligt Långa Filnamn-gammal.txt" blir det i stället "MITTVL~2.TXT"

    Ditt skript går att ladda, men med det korta namnet.

    https://en.wikipedia.org/wiki/8.3_fi..._8.3_filenames

    Kolla själv vad filen heter med DIR /-n i katalogen för taranis script.
    fredrik

  10. #1930

    Standard

    Nu har jag kommit så långt att jag har ett demo-script i MIXES och ett i TELEMETRY som verkar fungera. Nu är det alltså bara att lära sig programmera egna LUA-script
    Och fundera över vad man ska kunna åstadkomma som inte redan går att lösa direkt i OpenTx. Några idéer?
    /Leif

  11. #1931
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Hej. Kan någon svara på om acapella har ändrats på nåt vis. Kan inte hitta mp3 filen efter att jag gjort en inspelning ?

    Är det kanske nåt annat program som gäller nu ?

  12. #1932
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Om du pratar om acapela från https://acapela-box.com/AcaBox/index.php så vill de ha betalt nuförtiden. Antigen betalar man eller fixar själv inspelning i sitt OS. Jag använder http://www.fosshub.com/Audacity.html...-win-2.1.2.exe för inspelning av "vad som hörs från ljudkortet", den verkar vara fri från virus (kollat med https://www.virustotal.com/sv/file/2...c3c9/analysis/ )

    har du tur kan du börja med att rensa chrome cache, hämta ljudfilen, accessa chrome cache på sidan chrome://cache/ och kanske hitta filen. Jag misslyckades med detta dock.
    Senast redigerat av freddan_6 den 2016-06-11 klockan 10:41.
    fredrik

  13. #1933


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Använde just demovarianten för att skapa en mp3-fil enligt denna anvisning - https://www.youtube.com/watch?v=Wvsq4Iio_OA - och det fungerade...
    Roger

  14. #1934
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Tack Roger, naturligtvis gick de kring cachen för att min metod 2 inte skulle fungera. Men youtube fixar biffen.
    fredrik

  15. #1935
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Och var hittar man demovar ianten Roger ? Kan man få en länk.

  16. #1936
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

  17. #1937
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Tack. Men det där
    var inte demon ! Jag har hittat den själv nu. Likt förbaskat så går det inte få till nån mp3 fil ?
    Finns det nåt motsvarande gratisprogram man kan använda i stället eller är det bara till att betala ?

  18. #1938
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Kan detta vara ett alternativ till Acapela ? Vågar man ladda ned den ? Någon som vet ?

    http://alternativeto.net/software/te...mp3-converter/

  19. #1939


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ivve - här är demo-varianten - http://www.acapela-group.com/voices/demo/?lang=sv
    Gör sen som i klippet jag länkade till tidigare så fungerar det - jag testade själv.
    Roger

  20. #1940
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Ivve - här är demo-varianten - http://www.acapela-group.com/voices/demo/?lang=sv
    Gör sen som i klippet jag länkade till tidigare så fungerar det - jag testade själv.
    Roger
    Hej Roger. När jag har skrivit in text och sen högerklickar så får jag endast fram "granska element " ? och i den listan så finns det ingen mp3fil ? När han i videon högerklickar så får han ju fram en massa olika alternativ.

Sidan 97 av 107 FörstaFörsta ... 47879293949596979899100101102 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •