Reklam

 
Sidan 80 av 107 FörstaFörsta ... 3070757677787980818283848590 ... SistaSista
Resultat 1 581 till 1 600 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1581

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    TaranisHorus = ?

    Opentx-teamet jobbar på support för Horus. här är en (fake men ändå) förstasida.

  2. #1582
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Någon som vet var man kan få tag på dessa två produkter i Sverige?


    Lagret är välfyllt igen. Hinner inte alltid uppdatera hemsidan - skicka gärna ett mail och fråga om jag har varan i lager.

    Fick f.ö. hem Taranis X9E idag. WOW - en riktig Rolls Roycesändare! Snygg väska, snygg nackrem och en en skitsnygg sändare!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1438057514.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	253,6 KB 
Id:	55042
    Ove (AM) Nielsen

  3. #1583

    Standard

    Då får jag snart min X9E från AirMedia, jippii
    Funderar på att uppdatera min X9D till 2.1 så att jag får samma FW i båda sändarna. Men jag har förstått att svenskt tal inte finns till 2.1 ännu. Ska man vänta på att någon arbetat klart med detta eller ska man ge sig på det själv?
    /Leif

  4. #1584
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Då får jag snart min X9E från AirMedia, jippii
    Funderar på att uppdatera min X9D till 2.1 så att jag får samma FW i båda sändarna. Men jag har förstått att svenskt tal inte finns till 2.1 ännu. Ska man vänta på att någon arbetat klart med detta eller ska man ge sig på det själv?
    om du får rätt på detta så får du gärna dela med dig.
    Dokumentationen stämmer inte, jag började med att försöka följa den. En bättre ide är nog att ta och rätta ljud för ljud.
    fredrik

  5. #1585

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Jag har använt X9D talet i X9E. Funkar klockrent bara man kopplar ljudfilerna så att den engelska filen motsvarar den svenska. Vissa har bytt plats!
    Jag har beskrivit hur man gör på min tråd X9E.
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  6. #1586

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Se till att ha senaste firmware på X9:an om du vill ha telemetri som funkar!
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  7. #1587

    Standard

    X9E:
    Hard case eller soft case????

    Jag blir lite förbryllad när jag bläddrar man bland webbshoppar. Har FRSKY gått över från aluväska till tygväska eller är det olika varianter man kan välja mellan - är det nån som kan bringa lite klarhet?
    Tack!
    /Johan

  8. #1588

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hardcase i mitt fall. Köpt från USA
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  9. #1589
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    AL-väskan sannolikt för de sändare som levererades i första batchen. Enligt tillverkaren var det en testserie för att få feedback på hur X9E fungerade. Vissa ändringar har sedan gjorts där bl.a. AL-väskan bytts ut mot Soft case. Tillverkaren har sagt till mig att det var många klagomål på AL-väskorna som var skadade i transporten.
    Air Media säljer senaste versionen som har Soft case och uppdateringar.
    Ove (AM) Nielsen

  10. #1590

    Standard

    Bra, tack!
    /J

  11. #1591

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Jag har använt X9D talet i X9E. Funkar klockrent bara man kopplar ljudfilerna så att den engelska filen motsvarar den svenska. Vissa har bytt plats!
    Jag har beskrivit hur man gör på min tråd X9E.
    Nu har jag tillverkat en mapp med svenskt tal som ska gå att använda i X9E/Open Tx 2.1. Provar och meddelar resultat då jag fått min X9E från AM. Filerna på svenska har jag tagit från X9D och döpt om på det sätt som du beskrivit men har kvar några frågetecken. Följande filer finns på den engelskspråkiga versionen för X9E men jag hittar inga motsvarigheter på den svenska för X9D.

    0125.wav fot per second
    0126.wav feet per second
    0129.wav mile per hour
    0130.wav miles per hour
    0137.wav degree Farenheit
    0138.wav degrees Farenheit
    0153.wav millimeter
    0154.wav millimeters
    0155.wav fluid ounce
    0156.wav fluid ounces
    eebad.wav bad eeprom
    rx_org.wav reciever battery low
    rx_red.wav reciever battery critical
    /Leif

  12. #1592

    Standard

    Alla dessa nya varianter verkar mycket stora, varför bygger ingen lite smidigare och mindre sändare? Att tray-sändare är stora gör väl inte så mycket men handhållna vill iaf jag ska vara mindre. Jag försöker packa så kompakt som möjligt och även X9D känns alldeles för otymplig och stor.

  13. #1593

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Nu har jag tillverkat en mapp med svenskt tal som ska gå att använda i X9E/Open Tx 2.1. Provar och meddelar resultat då jag fått min X9E från AM. Filerna på svenska har jag tagit från X9D och döpt om på det sätt som du beskrivit men har kvar några frågetecken. Följande filer finns på den engelskspråkiga versionen för X9E men jag hittar inga motsvarigheter på den svenska för X9D.

    0125.wav fot per second
    0126.wav feet per second
    0129.wav mile per hour
    0130.wav miles per hour
    0137.wav degree Farenheit
    0138.wav degrees Farenheit
    0153.wav millimeter
    0154.wav millimeters
    0155.wav fluid ounce
    0156.wav fluid ounces
    eebad.wav bad eeprom
    rx_org.wav reciever battery low
    rx_red.wav reciever battery critical

    Hr är en video hur man använder appen Talk för att gör egna ljudfiler, om man tvunget vill höra fötter per sekund på svenska


    https://www.youtube.com/watch?v=J9GJ_CMBY2Q

  14. #1594

    Standard

    Njae, det jag undrar är om de saknade filerna behövs på svenska. Det är ju systemljud så man vet inte när systemet behagar ropa på dem. Enklast är då att köra systemet så får tiden utvisa om det dyker upp engelska uttryck.
    Jag tillverkar svenskt tal (Elins röst) med hjälp av Acapela:
    https://www.youtube.com/watch?v=pi_KAbgJ3vE
    /Leif

  15. #1595
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Finns det någon som kan dela en zip med svenska ljudfiler som fungerar på 2.1 av OpenTX? Alla har inte 9XE. Filerna på engelska på http://voices-21.open-tx.org/opentx-taranis/ fungerar inte. Man kan dela med google drive, box, dropbox eller onedrive.
    fredrik

  16. #1596

    Standard

    Jag vill uppgradera (heter det så?) min Taranis Plus till 2.1 (EU) så att jag kan använda Companion 2.1 till både den och X9E. Fungerar metoden som man laddar ner från FrSky/Download/How to/Taranis Plus (se bilder)? På Youtube hittar jag andra metoder som verkar krångligare så jag blir osäker. Och hur ser jag till att det blir EU-versionen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Upgrading Taranis Plus enligt FrSky how to 1 av 2.JPG 
Visningar:	71 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	55210
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Upgrading Taranis Plus enligt FrSky how to 2 av 2.JPG 
Visningar:	76 
Storlek:	31,8 KB 
Id:	55211
    /Leif

  17. #1597

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Finns det någon som kan dela en zip med svenska ljudfiler som fungerar på 2.1 av OpenTX? Alla har inte 9XE. Filerna på engelska på http://voices-21.open-tx.org/opentx-taranis/ fungerar inte. Man kan dela med google drive, box, dropbox eller onedrive.
    Låter som ett utmärkt förslag. Jag har som sagt tidigare ordnat upp svenskspråkiga filer till min X9E (som ligger på utlämningsstället) och om de funkar delar jag dom gärna på Dropbox. Senare vill jag uppgradera min X9D till Open Tx 2.1 och då ska det ju vara svenskt språk på den också.

    Fattar jag rätt: de engelskspråkiga filerna som finns på den plats du länkar till och som är avsedda för OpenTx 2.1 fungerar inte i Open Tx 2.1? Vad händer när du kör dom i din Taranis X9D.
    /Leif

  18. #1598
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hej Leif
    Jag valde non-eu, av kompatibilitetsskäl och tog 2.1 bara genom att ladda ner companion 2.1 och körde den. Ihop med trimmarna som vid en vanlig flashinging och på med strömmen. Sen i med sladden till datorn och vips hade jag 2.1. Tänk på att du får göra om telemetri den funkar annorlunda och var nollställd. Jag tänker inte gå tillbaks. 2- 3- 4- och 5-servomodeller fungerar utan problem för mig, både stjärtlösa (vingar) och såna med skev och höjd. Har inga mer komplicerade modeller. Prova varje modell noggrant på marken innan flygning. Du kan självklart gå vidare och byta till EU också, men det är en separat process, enklast verkar det vara via minneskortet.
    fredrik

  19. #1599

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Precis man måste definiera om vad man vill se i displayen, i mitt fall blev det så här


    https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../telemetry.jpg

  20. #1600

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Hej Leif
    Jag valde non-eu...
    Då väljer jag alltså EU direkt eftersom jag har v2.0.9.2-eu nu och endast X-mottagare med EU FW.
    Telemetrin blir säkert ett mindre problem och jag har bara två enklare modeller i sändaren ännu.
    /Leif

Sidan 80 av 107 FörstaFörsta ... 3070757677787980818283848590 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •