Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11

    Standard

    Michael om du är intresserad av Taranis så kan du med fördel ladda ner OpenTX i din dator och där kan du få en överblick över alla inställningar du kan göra och leka tills du blir less. Varnar dock för att det kanta tid från annat. När du gjort dina inställningar kan du simulera rörelserna i fiktiva servon i programmat.

    Nu finns det ju inte så många färdiga inställningasmöjligheter i Taranis även om det finns templates. Däremot kan du få vilket utslag som helst på radion, spak eller knapp, att göra i stort sett vad som helst i vilket/vilka servon som helst.

    När du har programmerat in huvudfunktionen på en spak, knapp eller potentiometer gör du bara en rad till i menyn och programmerar in nästa effekt du vill ha av. Jag vet inte om det finns någon begränsning i hur många funktioner du kan programmera in.

    Jag har haft min radio i en vecka nu och även om den är annorlunda så är den verkligen logisk och enkel när man hajat hur det ska gå till. Detta är en erfarenhet som jag tycker verkar vara återkommande på olika forum. En liten inkörningströskel sedan är det den enklaste radio man har ägt samtidigt den med mes olika möjligheter.

    Den här versionen laddade jag ner och den fungerar perfekt med min Taranis Plus.
    http://www.open-tx.org/2014/09/16/opentx-2.0.12/

    /mats
    Senast redigerat av senmathal den 2014-11-09 klockan 16:49.

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 13:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •