Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
Mycket kan man göra, Jag har volymkontroll för ljudet på en av vridreglagen. Det andra vridreglaget använde jag idag vid intrimning av en motorseglare genom att justera hur mycket dykkompensation som behövdes för "rak" stigning med motorn på.
Här är OpenTX kraftfullt. Jag gjorde samma sak för att ställa mixvärden på snapflaps samt höjdkomp sfa tre olika lägen på reflex. Otroligt smidigt att slippa landa femton gånger utan istället kunna sätta allt under en-två starter.

En ytterligare styrka är att man kan logga parametervärden på SD-kortet. Vill man då göra en kurvmix på tex trottel-höjd kan man flyga runt lite med olika pådrag och ställa olika mixvärden med ratten. Sen tittar man på loggen i efterhand och gör kurvan.

Kanske man iofs tom skulle kunna assigna punkter i kurvan direkt till rattarna men jag tror det kan överbelasta hjärnan lite!

Jag gillar också "timer" grejen på trottel/höjd mix och har nämnt den förut. Klipper man på max motor får man ju omedelbart samma utslag på höjd vilket inte är bra utan man vill mata in höjdmixen lite gradvis dyk i takt med accelerationen. Det syns väldigt tydligt på min Funglider-video när jag accelererar planet att det går spikrakt. Sånt gör ju att man rent allmänt flyger mycket lugnare och jämnare.

Jag har fått en del kommentarer om att jag flyger "smooth" i mina videos och delvis är det ju så jag flyger men det är en hel del "småfusk" som ligger bakom. Jag jobbar med mjukvara för styr/reglering så jag är yrkesskadad....