Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: Nybrjare p Quad som behver lite hjlp

Standard Nybrjare p Quad som behver lite hjlp

Har gjort mitt frsta frsk med en HK Bumble bee med KK2 kontrollkort. Kpt den begagnad i gott skick. Kr med en Futaba sndare/mottagre samt 2200 3S ack. Quaden vill inte lmna marken och tiltar vnster om jag drar p fullt. KK2 har bekrftat att spakarna ligger rtt. Har 100% p trottel.

Ngra omedelbara rd? /Pelle

Reg.datum
    Nov 2011
    Inlgg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare skerhet
    Klubb
    Ingen fr tillfllet

Standard

Gyron kan behva en liten stund, fr att knna av sina axlar, ha den p ett plant underlag nr du stter i kontakten och lt den vara till gyron har initierat sig.
    Har du flyttat p nn propp?
    F

Standard

Propparna var inte monterade. Nu ser jag att de har olika beteckning 1038 och 1038 P! Vem ska sitta var? Hur ser jag att gyron r initierade? /Pelle

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

bry dig inte om gyrona, om inte jag minns fel s grs initieringen p dom nr trottlespaken slpper nollpunkten.

Vet inte riktigt hur man skall frklara vilken propp som skall sitta vart om du tnker dig att propparna gr i linje med quaden s skall propparnas frmre blads hga sida vara mot varandra.

eftersom den inte lyfter s lter det som det r fel propp p fel stlle.
    Sen r det ju ven viktigt att motorerna snurrar t rtt hll
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Jo, propparna satt fel - totalt hjrnslpp frn mig. Nu sitter rtt propp p rtt stlle. Nu r nsta utmaning att f den att hovra och flyga dit jag vill. Efter besk i en buske ska jag nu vlja en ngot strre flygplats att va p. Fintrim av gain etc handlar vl bra om vning eller finns det ngon genvg? /Pelle

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Angende fintrim s r det vning som gller, att lra sig se vad som hnder nr man fr fr hgt eller lgt p ngot av vrdena. en del blir skrmda av att quaden blir piggare nr man fr upp gainerna lite men det r det man vill, sen fr man f den lugnare med expo eller i kk2 stickscale om man tycker den blir fr vild.
    i mnga fall s flyger den helt ok redan frn brjan men sen nr man lrt sig flyga ordentligt s mrker man att man behver justera lite.
    Hller sjlv p med intrimning just nu och denna maskin va jobbigare n ngot jag provat fr inte yaw att lira bra alls denna gng.
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Jo, vning ger frdighet. Just nu r det reparation som gller - hade ingen roderverkan vid frsta flygning. Brt ett tidigare limmat motorfste. Av ngon anledning lg roder p kanal tre och inte p fyra - ndrade detta via KK2. Vid nsta frsk s var jag fr frsiktig vid start och tiltade hger s det limmade motorfstet brts igen. Nu blir det byte av limmade motorfsten innan nsta frsk. /Pelle

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    394
    Jobb
    Studerande, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Mlndal Modellflygfrening

Standard

Ett tricks jag anvnder r att mrka upp var motroterande proppar ska sitta s kommer proppen p snabbare.

Liknande mnen

1. En nybrjare p tricopter som behver hjlp
    Av zerok i forum Tricopter
    Svar: 17
    Senaste inlgg: 2012-09-10, 19:34
  2. Nybrjare behver hjlp att vlja grejor
    Av Kaptenklnning i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlgg: 2012-07-08, 21:21
  3. Nybrjare behver lite hjlp.
    Av chulie i forum FPV Allmnt
    Svar: 15