Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nybörjare på Quad som behöver lite hjälp

  1. #1

    Standard Nybörjare på Quad som behöver lite hjälp

    Har gjort mitt första försök med en HK Bumble bee med KK2 kontrollkort. Köpt den begagnad i gott skick. Kör med en Futaba sändare/mottagre samt 2200 3S ack. Quaden vill inte lämna marken och tiltar vänster om jag drar på fullt. KK2 har bekräftat att spakarna ligger rätt. Har 100% på trottel.

    Några omedelbara råd? /Pelle

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard

    Gyron kan behöva en liten stund, för att känna av sina axlar, ha den på ett plant underlag när du sätter i kontakten och låt den vara till gyron har initierat sig.
    Har du flyttat på nån propp?
    F

  3. #3

    Standard

    Propparna var inte monterade. Nu ser jag att de har olika beteckning 1038 och 1038 P! Vem ska sitta var? Hur ser jag att gyron är initierade? /Pelle

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    bry dig inte om gyrona, om inte jag minns fel så görs initieringen på dom när trottlespaken släpper nollpunkten.

    Vet inte riktigt hur man skall förklara vilken propp som skall sitta vart om du tänker dig att propparna går i linje med quaden så skall propparnas främre blads höga sida vara mot varandra.

    eftersom den inte lyfter så låter det som det är fel propp på fel ställe.
    Sen är det ju även viktigt att motorerna snurrar åt rätt håll
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Jo, propparna satt fel - totalt hjärnsläpp från mig. Nu sitter rätt propp på rätt ställe. Nu är nästa utmaning att få den att hovra och flyga dit jag vill. Efter besök i en buske ska jag nu välja en något större flygplats att öva på. Fintrim av gain etc handlar väl bra om övning eller finns det någon genväg? /Pelle

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Angående fintrim så är det övning som gäller, att lära sig se vad som händer när man får för högt eller lågt på något av värdena. en del blir skrämda av att quaden blir piggare när man får upp gainerna lite men det är det man vill, sen får man få den lugnare med expo eller i kk2 stickscale om man tycker den blir för vild.
    i många fall så flyger den helt ok redan från början men sen när man lärt sig flyga ordentligt så märker man att man behöver justera lite.
    Håller själv på med intrimning just nu och denna maskin va jobbigare än något jag provat får inte yaw att lira bra alls denna gång.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Standard

    Jo, övning ger färdighet. Just nu är det reparation som gäller - hade ingen roderverkan vid första flygning. Bröt ett tidigare limmat motorfäste. Av någon anledning låg roder på kanal tre och inte på fyra - ändrade detta via KK2. Vid nästa försök så var jag för försiktig vid start och tiltade höger så det limmade motorfästet bröts igen. Nu blir det byte av limmade motorfästen innan nästa försök. /Pelle

  8. #8

    Standard

    Ett tricks jag använder är att märka upp var motroterande proppar ska sitta så kommer proppen på snabbare.

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 19:34
  2. Nybörjare behöver hjälp att välja grejor
    Av Kaptenklänning i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 21:21
  3. Nybörjare behöver lite hjälp.
    Av chulie i forum FPV Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 21:51
  4. Nybörjare behöver hjälp med el-setup
    Av JohanV i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 15:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •