Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Helt färsk quadflygare

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Question Helt färsk quadflygare

    Jag är en helt färsk dryga 55 år gammal gubbe som blivit smittad av quadvirus. Började så smått med en liten blade innomhus sedan via en beg Gaui 330 som blev sittande som ett frimärke i berget ( för närvarande rep med en Dji f330 ram ) till en Dji f 450 med Nasa och Gps. Har också utrustat mig med fpv fatschark mm.
    Allt fungerar till stor belåtenhet och numera bestämmer jag själv vart och hur det skall flygas. Har dock en liten sak som jag inte kan få till riktigt. När jag flyger frammåt så gör quaden ett litet nickande med jämna mellanrum, det är inget stort problem men är rätt irriterande med dessa dippar speciellt när man filmar nåt intressant. Om någon har löst något liknande så tar jag gärna emot råd.

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Quaddaren Visa inlägg
    Jag är en helt färsk dryga 55 år gammal gubbe som blivit smittad av quadvirus. Började så smått med en liten blade innomhus sedan via en beg Gaui 330 som blev sittande som ett frimärke i berget ( för närvarande rep med en Dji f330 ram ) till en Dji f 450 med Nasa och Gps. Har också utrustat mig med fpv fatschark mm.
    Allt fungerar till stor belåtenhet och numera bestämmer jag själv vart och hur det skall flygas. Har dock en liten sak som jag inte kan få till riktigt. När jag flyger frammåt så gör quaden ett litet nickande med jämna mellanrum, det är inget stort problem men är rätt irriterande med dessa dippar speciellt när man filmar nåt intressant. Om någon har löst något liknande så tar jag gärna emot råd.
    Kan bero på flera saker men för mig var det dålig kontakt mellan en motor och dess ESC en gång och den andra gången glappis i matningen till mottagaren.

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #3

    Standard

    Skall kolla alla ESC så fort flygvädret blir bättre. Använder S-Bus från Nasa till mottagaren så risken med glapp här är inte så stor. Här är en liten del av sista flygningen som visar att det är lite oroligt.

    http://youtu.be/grIUIlywWmY

    / S

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Vad har du för mottagare? Med vissa frsky, så är pulsbredden för kort. Det kan ge problem när man använder många kanaler

  5. #5

    Standard

    Mottagaren jag har är en Futaba R 2008SB 2,4 GHz S-FHSS S-BUS och sändaren är en Futaba T8J

Liknande ämnen

  1. färsk pilot
    Av reppson i forum Helikopter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 23:41
  2. Helt ny i det hela
    Av leviterande i forum FPV Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 10:45
  3. En helt vanlig dag.
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 23:54
  4. Helikopterfilm av helt ny typ..
    Av _Nik_ i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 02:47
  5. El är helt okey
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •