Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Program för redigering använder gopro 3

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Program för redigering använder gopro 3

    Hej! söker efter något bra redigeringsprogram som är lättanvänt och klarar av goprons filer. laddade ner sony vegas free trial och vart inte nöjd, lade in filmfilen å när den skulle spela upp den i programmet så hackade den. testade pinacle studio där flöt filmen på som den skulle i programmet men gillade inte pinacle riktigt.

    Adobe premiere gillar jag inte känns för avancerat för mig

    sony vegas verkade som sagt sjyst men då filerna hackade i programmet gör att jag inte vet om jag skulle vilja köpa det. så tips.

  2. #2

  3. #3
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Har bara provat själv med Windows egna Moviemaker än så länge, men det funkar hyffsat.

    Matsa...

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    movie maker funkar inte alls för mig, den laddar in filmen när man lägger in den i moviemaker men det går inte titta på dem bara ljud trots den laddat klart å allt, gillar moviemaker lättsamt program å använda räcker gott pt mina behov men tyvär så verkar jag inte kunna redigera mina filmer med det programmet ivart fall då det gäller gp3 black
    Citat Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
    Har bara provat själv med Windows egna Moviemaker än så länge, men det funkar hyffsat.

    Matsa...

  5. #5

    Standard

    Jag kör med Sony Vegas och det funkar bra - se till att du har en bra dator att köra på för det kräver en hel del att redigera filmer
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Själv använt AVS videoeditor mkt när jag körde pc. Fick det som tops här själv, faktiskt. Funkar utmärkt.

    http://www.avs4you.com

    Sen att ett prg "hackar, kan kanske bero på prestandan datorn?

    Lycka till!
    /Micke

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Hur bra dator skall man behöva då?? kör med en hp intelcore i5 4 gb ram 400 gb hdd, Pinnacle studio funkar hur bra som helst men inte sony då laggar uppspelnigen/prewiew eller vad man skall kallat. Laddade ner gopros cinema studio som verkar ganska ok förutom att jag tycker det verkar som att det inte går redigera filmer på samma sätt som med pinnacle sony vegas moviemaker mm, hittar ingen timeline där man ser videspår musikspår effekter övegångar mm

    Citat Ursprungligen postat av ewalds Visa inlägg
    Själv använt AVS videoeditor mkt när jag körde pc. Fick det som tops här själv, faktiskt. Funkar utmärkt.

    http://www.avs4you.com

    Sen att ett prg "hackar, kan kanske bero på prestandan datorn?

    Lycka till!
    /Micke

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Gopros är nog inte riktigt tänkt som ett komplett redigeringsverktyg , tror snarare det är tänkt för att trimma ner och justerar färger med m.m för att sedan använda i något större redigeringsprogram.

    Dock är det sjukt segjobbat och krashar ibland , så hårt på en av mina burkar att det inte går att starta det igen inte ens efter ominstallation.
    Men det gör helt klart sitt jobb, mycket smidigt att justera färger/ljus m.m

    Jag brukar ta in dom i det för att få ut mindre klipp med tillrättade färger för att sedan redigera i premiere
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Jag har silver versionen av gopro'n, kanske har någon begränsning med upplösning att göra?

    Matsa...

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    movie maker funkar inte alls för mig, den laddar in filmen när man lägger in den i moviemaker men det går inte titta på dem bara ljud trots den laddat klart å allt, gillar moviemaker lättsamt program å använda räcker gott pt mina behov men tyvär så verkar jag inte kunna redigera mina filmer med det programmet ivart fall då det gäller gp3 black

  10. #10
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    Hur bra dator skall man behöva då?? kör med en hp intelcore i5 4 gb ram 400 gb hdd, Pinnacle studio funkar hur bra som helst men inte sony då laggar uppspelnigen/prewiew eller vad man skall kallat. Laddade ner gopros cinema studio som verkar ganska ok förutom att jag tycker det verkar som att det inte går redigera filmer på samma sätt som med pinnacle sony vegas moviemaker mm, hittar ingen timeline där man ser videspår musikspår effekter övegångar mm
    Jag påstod inte att det var ngt fel på din dator alls, det var bara en tanke.
    Men testa AVS, den tyckte jag funkade alldeles utmärkt. Moviemaker fick jag aldrig heller att fungera.

    /Micke

  11. #11

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    förstog att det var det du menade, menade själv inte att det var något som du påstod, kanske inte uttrycker mig på bästa sätt alla gånger.

    Citat Ursprungligen postat av ewalds Visa inlägg
    Jag påstod inte att det var ngt fel på din dator alls, det var bara en tanke.
    Men testa AVS, den tyckte jag funkade alldeles utmärkt. Moviemaker fick jag aldrig heller att fungera.

    /Micke

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    satte mig ner med det igår och detär som du säger, delade upp klippet å lite andra småjusteringar. blir te å skaffa ett program å se till å lära sig det. Vill komma igång med redigering då jag har en del ställen som det skall flygas å filmas på i sommar, Är mycket till fjälls så finns en del sjysta ställen, funderar på att åka till fatmomakke i sommar som är en kyrkby där även samer har sina kåtor. Kultsjön finns i närheten och även klimpfjäll och stekenjokk är inte långt därifrån, allt detta har jag ca 6 mil till ifrån byn så ser fram emot en flygfoto sommar.
    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Gopros är nog inte riktigt tänkt som ett komplett redigeringsverktyg , tror snarare det är tänkt för att trimma ner och justerar färger med m.m för att sedan använda i något större redigeringsprogram.

    Dock är det sjukt segjobbat och krashar ibland , så hårt på en av mina burkar att det inte går att starta det igen inte ens efter ominstallation.
    Men det gör helt klart sitt jobb, mycket smidigt att justera färger/ljus m.m

    Jag brukar ta in dom i det för att få ut mindre klipp med tillrättade färger för att sedan redigera i premiere

  13. #13
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har uppdaterat min dator från Intel Core i5 520M @ 2.40GHz

    Intel Core i5 finns massor av se t.ex. på http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php, att bara berätta att det är i5 säger inte mycket om datorns hastighet.

    Först behöll jag dator men dubblade minnet från 4 till 8GByte. Efter det så hackade inte uppspelning i avsvideo.
    Nu har jag av andra skäl uppdaterat datorn till en ny dator med Intel Core i7 3630QM @ 2.4GHz och 16GByte ram. Nu är filmredigering mycket snabbare. Framförallt sista steget med export till valt format.

    Observera att det är bara lönt att ha mer än 4GByte minne om du har windows i 64-bitarsversion, eller en mac.
    fredrik

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    hd'n och minne är enligt mig dom två viktigaste delarna för videoredigering.

    du kan ha hur bra processor som helst men har du en slö hd så kan du likagärna ha en slöare processor
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #15

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    har 64 bitars, bara rent allmänt äre drygt å uppgradera minne i en bärbar efter köp? har visserligen på senare tid börjat snegla lite på mac men då skall man lära sig hur en mac fungerar också vilket kan kännas lite drygt.

    Har försökt installera Adobe premiere elements 9 men nör jag skall starta upp programmet får jag en ruta där det står att programmet slutat fungera, får ej upp någon info om varför det gjort det, någon som vet varför det kan tänkas bli så ?vet att ett felmeddelande inte är mycket att gå på men det är allt jag har för tillfället.


    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Jag har uppdaterat min dator från Intel Core i5 520M @ 2.40GHz

    Intel Core i5 finns massor av se t.ex. på http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php, att bara berätta att det är i5 säger inte mycket om datorns hastighet.

    Först behöll jag dator men dubblade minnet från 4 till 8GByte. Efter det så hackade inte uppspelning i avsvideo.
    Nu har jag av andra skäl uppdaterat datorn till en ny dator med Intel Core i7 3630QM @ 2.4GHz och 16GByte ram. Nu är filmredigering mycket snabbare. Framförallt sista steget med export till valt format.

    Observera att det är bara lönt att ha mer än 4GByte minne om du har windows i 64-bitarsversion, eller en mac.

  16. #16
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Rent allmänt finns inget svar om det är drygt eller inte. Jag hade Dell E6410 som max kan ha 8GByte, men hade 4GByte. Det beror på vilken modell av bärbar dator om det går eller inte.
    fredrik

  17. #17

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    så här blire då jag startar upp premiere elements 9 ny installerat dator omstartad Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	29,8 KB 
Id:	38595

  18. #18

    Kenys avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    95
    Jobb
    f.d. Mättekniker. Prioriterar min egen tid numera
    Klubb
    Köpings MFK Jordfräsarna

    Standard

    Att det gick bra med Pinnacle Studio tyder på att datorn borde räcka till. Annars är just Pinnacle Studio ett program som tar mycket arbetsminne. Lägger du in långa scener så går det åt ännu mera minne.
    Ett program som inte belastar datorn speciellt mycket är MAGIX Movie Edit Pro. Kan rekommendera det. Tycker personligen att det är snabbt och smidigt.
    Har hållit på en hel del med redigering och överbelastade datorer, så till slut tröttnade jag och beställde en specialanpassad burk med I7-2600 CPU @ 3,4Ghz, 64-bit system och 16Gb RAM. För att få en snabb hd att jobba mot satte jag i en SSD-drive + 2Tb lagringsdisk. Efter den uppgraderingen har det aldrig krånglat.
    *RC-flyers do it in the air*

    / Keny

  19. #19

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Har suttit lite med pinnacle studio 16 å knåpat lite, var ute å flög lite tidigare i veckan och gjorde ett försök till redigering, här är resultatet i vart fall

Liknande ämnen

  1. Gopro 3 White eller Gopro 2 HD????
    Av metric i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 08:34
  2. Merge-program?
    Av Ålänning i forum FPV Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 17:04
  3. film redigering
    Av Daniel L i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 12:18
  4. Vad använder ni för att
    Av Hyperboy i forum Allmänt och Tips
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 08:49
  5. Video redigering
    Av Zipz i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •