Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: NAZA V2 - Nyheter

  1. #1

    Thumbs up NAZA V2 - Nyheter

    Hej!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a5733191-91-NAZAv2_02.jpg 
Visningar:	184 
Storlek:	100,8 KB 
Id:	38594

    På RC Groups.com diskuteras nya Nazan:
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1880602

    - Många trevliga funktioner att se fram emot!

    Trevlig lördag

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  2. #2
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  3. #3

    Standard

    Laddade hem nya assistant i hopp om att kunna blåsa in 3.1 FW i min V1, men icke.. det gick inte.
    Vad jag läst mig till hittills så är det ingen ny hårdvara i själva FC'n, bortsett från att skalet är svart för att råda bot på problemet med solljus på barometern.

    PMU'n verkar behändig om man vill styra en gimbal, alternativt iOSD med nazans GPS.. Denna skulle vara bakåtkompatibel vad jag förstod, om man vill ha dessa egenskaper.

    GPS'en skall vara självjusterande för "magnetic inclination" i totalt 10 grader, har dock inte haft problem att vrida in min kompass själv.

    Den största förändringen/förbättringen enl mig är FW, och den vill jag kunna trycka in i min Naza V1
    Vi får väl se om dom öppnar slussarna eller tvingar oss att köpa en V2.

  4. #4

    Standard

    Har kikat igenom klippen på youtube på v2 och det ser bra ut. Auto take off "vobblar" inte lika mycket när den gasar upp

  5. #5

    Question

    Citat Ursprungligen postat av bmw Visa inlägg
    Laddade hem nya assistant i hopp om att kunna blåsa in 3.1 FW i min V1, men icke.. det gick inte.
    Vad jag läst mig till hittills så är det ingen ny hårdvara i själva FC'n, bortsett från att skalet är svart för att råda bot på problemet med solljus på barometern.

    PMU'n verkar behändig om man vill styra en gimbal, alternativt iOSD med nazans GPS.. Denna skulle vara bakåtkompatibel vad jag förstod, om man vill ha dessa egenskaper.

    GPS'en skall vara självjusterande för "magnetic inclination" i totalt 10 grader, har dock inte haft problem att vrida in min kompass själv.

    Den största förändringen/förbättringen enl mig är FW, och den vill jag kunna trycka in i min Naza V1
    Vi får väl se om dom öppnar slussarna eller tvingar oss att köpa en V2.
    Hej Bmw!

    Har totalt missat det du skriver: Råda bot på problemet med solljus på barometern.

    Hur yppar sig solljusproblemet?
    - Undrar direkt om man kunde "mörklägga" FC:n?
    Inte för att jag har märkt av något problem ännu, som blåbär har man så mycket annat att tänka på när man flyger...

    Ha det Gôtt

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej Bmw!

    Har totalt missat det du skriver: Råda bot på problemet med solljus på barometern.

    Hur yppar sig solljusproblemet?
    - Undrar direkt om man kunde "mörklägga" FC:n?
    Inte för att jag har märkt av något problem ännu, som blåbär har man så mycket annat att tänka på när man flyger...

    Ha det Gôtt

    /Lasse
    När solen står lite lågt och träffar Nazan från sidan brukar den tappa höjd, ibland upp emot ett par meter. Det löser man genom lite svart eltejp på sidorna. Enkelt att testa, rotera sakta med lågt stående sol, effekten är inte så dramatiskt så om du är på 5-10 meters höjd så klarar du dig fint

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Standard

    Precis som Sickan skriver, jag tyckte dock det var lite scary..
    Jag hade läst om det på nätet men inget jag gjorde något åt inför min jungfrufärd, och visst tappade den rejält med höjd.
    hade dock med mig tejp ut på fält, så jag tejpade den direkt och aldrig haft problemet igen

    Det är bekräftat att PMU V2 är kompatibel med V1 och rekommendationen är att köra FW3.1 ihop med PMU'n enligt DJI's wiki.
    Man kan med andra ord få sin V1'a att bli en V2'a utan att köpa helt nytt system Vilket är kalasbra!

    Dock är jag lite tveksam till max 35 graders tilt i ATTI i V2'an, V1 är skall ha 45 grader, hoppas detta är någt som går att ställa in någonstans!

  8. #8

    Standard

    Ska det alltså släppas en FW3.1 till V1 också?
    Undrar hur länge vi måste vänta på den...

  9. #9

    Standard

    Det finns ju en 3.0 BETA till V1 ute som vissa försökskaniner har fått flyga en tid.
    Min gissning är att 3.1FW är en stabil version av 3.0 och att den kommer vara tillgänglig inom en överskådlig framtid. Alternativt att 3.0 kommer vara till V1 Nazor utan PMU och 3.1 kommer vara till De som har PMU'n.

    V2 nazan finns redan som pre-order här och var, där shopparna menar på att denna kommer levereras mitten på maj. = snart.

    V2'an har stöd för Octo config, vi får väl hoppas att V1'an också får stöd för det

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag skulle anda satsa mina surt forvarvade slantar pa en Zerouav X4, de nya funktionera ger inte sa mycket mer varde..

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11

    Standard

    Hej!

    Hittade den här tråden "Naza M v2 3.10 new firmware available for V1"
    Länk: http://www.helifreak.com/showthread.php?p=4964505

    Sickan och Bmw!
    - Tack för tipsen om FC:n.

    Trevlig kväll

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Liknande ämnen

  1. Nyheter från Fei Bao
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •