Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Pastoralt flyg Icon A5

  1. #1

    Standard Pastoralt flyg Icon A5

    Det har blivit många flygningar med min ParkZone Icon A5. En bra sjökärra som är föredömligt byggd med tanke på vatten och fukt. Här gäller det att skalflyga ingen akrobat, men några enkla manövrer med lite höjd går bra. Enda modifieringen är glasfiber och epoxi i botten för vinterflyg. Har använt den för lite flygfoto - har dock en tendens att wobbla vid fart vilket ger en gungande effekt på filmen.
    http://www.youtube.com/watch?v=gHF6U2Zg1Kw

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Sicken härlig sjöflygmiljö!
    Inte en krusning på vattnet... perfekt!

    Sånt är vi inte bortskämda med i Skåne, här blåser det mer eller mindre hela tiden.
    Retroholic!

  3. #3

    Standard

    Trevligt. Det är rolgit med sjöflyg. Snart dags att gräva fram min Icon A5 ur vinterförvaringen, här är en film från valborg förra året, våren hade hunnit lite längre då. 1080p rekommenderas


  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Hade riktigt kul med iconen i somras, är helt klart en trevlig maskin, ända saken jag kan tycka är lite synd med den nu är att den inte är riktigt lämpad för fpv, ser redan framför mig en fjällsjö som väntar på att få agera landningsbana, men finns andra plan för fpv men för fpv/sjöflyg vet jag tyvär inte,

  5. #5

    Standard

    Har en ny sjökärra på gång, Canadair från Guan'Li. Håller på med lite modifieringar så den har inte varit i luften ännu. Två motorer så den bör bli en stabil plattform för en GoPro: http://shop.lindinger.at/product_inf...92&language=en

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    fin kärra det dära, set dem använda den i serien ice pilos, dock så benämner dem den som cl 215. men enligt google så heter den canada air cl215. i mina ögon dock så ser den inte heller ut å vara alltför bra som fpv kärra, kan ju ha fel också.

  7. #7

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Det har blivit många flygningar med min ParkZone Icon A5. En bra sjökärra som är föredömligt byggd med tanke på vatten och fukt. Här gäller det att skalflyga ingen akrobat, men några enkla manövrer med lite höjd går bra. Enda modifieringen är glasfiber och epoxi i botten för vinterflyg. Har använt den för lite flygfoto - har dock en tendens att wobbla vid fart vilket ger en gungande effekt på filmen.
    http://www.youtube.com/watch?v=gHF6U2Zg1Kw
    Trevlig film
    Jag flyger också en icon a5 från parkzone som jag filmar lite med och min den wobblar till lite ibland med,särskilt när man drar ner på gas från fullt ös om man säger.
    Är det någon här som har en icon a5 som har testat mixa in lite sidoroder med skeven förresten?

    Mvh:Pierre

  8. #8

    Standard

    Kör med både skev och sidroder i tvära svängar - tycker dock den är rätt snäll när jag bara kör med skevroder. Jo, den wobblar mest när jag drar ner och sjunker snabbt. Har hört att även originalet ska ha samma beteende.

  9. #9

    Standard

    Vad kännetecknar en bra FPV kärra? Kan tänka mig att modifiera en lämplig kärra till sjöflyg!

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Vad kännetecknar en bra FPV kärra? Kan tänka mig att modifiera en lämplig kärra till sjöflyg!
    jag tänker mig en kärra som flyger snällt, lättfluget finnas gott om plats för fpvrylar och drivlina, Har satt en gopro på min icon och får inte bilden nå vidare, blir vågig, vet ej hur jag skall få till det,tips någon, nu har jag inga bilder tyvär orkar inte ner i bilen ikväll å börja dona.

    http://www.youtube.com/watch?v=Db8Otvth4Mk


    http://www.youtube.com/watch?v=uNA3D...ature=youtu.be

    från ikväll

Liknande ämnen

  1. Parkzone Icon 5
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 22:10
  2. ICON-A5 1800mm nytt FPV projekt
    Av DrHanke i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 22:06
  3. Icon A5 te fjälls
    Av lixxer i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 23:49
  4. Problem med icon a5
    Av lixxer i forum Elmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 12:57
  5. Parkzone icon a5 och en gopro hero
    Av UlfB i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-07-15, 21:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •