Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Total KRASH av multikopter! F*N

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Har skrivit det förut:

    Själv snurrar jag på motorerna och lyssnar efter oljud. Svårt att tro att ett lager som är tyst brakar ihop på 10 minuters flygning. Om det var lagret som gick var det dåligt innan. Har själv bytt lager på 3 av mina motorer på Y6:an.

    Kollar så att propparna sitter fast samt är hela (böjer på dem lite). Allt detta gör jag innan varje flygning. Kollar även över hela maskinen så att allt annat sitter fast. Det tar bara några sekunder.

    När jag gjort nån modifiering på maskinen, typ bytt till större proppar, spänner jag fast maskinen i garagegolvet och härjar loss rejält med radion. Kör nån minut på fullgas, varvar upp/ned. Känner sedan så att motorer/fartreglage är kalla.

  2. #22

    Unhappy

    Hej Defuncta!

    Usch, jag beklagar verkligen...

    Ställer samma fråga som UndCon ställer: Y6 - är inte tanken med det att det skall vara redundant?

    Nåväl, jag är själv på det klara med att octakopter är det enda som gäller den dagen jag ska lyfta en "riktig" kamera och ha maximal säkerhet både för mig själv och andra.

    Visst, det finns fortfarande risker när man är i luften, men lite mindre än annars!

    Trevlig söndag

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Dom borde vara relativt redundanta och börja rotera eller något annat spännande men det beror
    på hur bra styrkortet är på att hantera detta .

    Vad jag hört så krashar tillex en med naza men inte en med wokoong , har dock inga fakta på detta.

    Just i denna incident så gissar jag på att en kabel fram till motorn tappat kontakten av nån anledning, av i motor eller vid reglage, då rusar dom andra två faserna och i regel brinner reglaget upp.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    En av nyheterna i nya firmwaren till nazan är att den ska klara ett motorbortfall på en hexa

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    En av nyheterna i nya firmwaren till nazan är att den ska klara ett motorbortfall på en hexa
    Ja synd att jag inte hade installerat den firmwaren hehe... Jaja i väntan på min tbs så har jag tagit min fpv utr och monterat på min parkzone radian motorseglare, det var ganska kul att flyga fpv med seglare dock var de ganska ovant efter all multikopter flygning..

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tycker det är lika skoj med plan fast på ett annat sätt. dock lätt att flyga vilse om man inte känner till platsen , man flyger ju oftast lite högre.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Tycker det är lika skoj med plan fast på ett annat sätt. dock lätt att flyga vilse om man inte känner till platsen , man flyger ju oftast lite högre.
    Ja de var svårare att orientera sig, men jag var på den säkra sidan å flög bara runt de 4 närliggande åkrarna. Landningen var kul när man kom in mot fältet på låg höjd. Får nog bli en fpv vinge , roligt med något som går fortare än en motorseglare. Hur blir de med fördröjningen på videolänken, är de något man märker av med lite snabbare plan?

  8. #28

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vinge är mitt nästa inköp, kan dock inte bestämma mig vilken jag skall ha.
    Sen måste jag få sålt logo600an så jag får väggplats till den.
    Vet flera som kör snabba vingar och ingen som klagar på fördröjning

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Liknande ämnen

  1. Nybörjare inom multikopter
    Av Donnyponny i forum Nybörjare
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 18:02
  2. Multikopter-propellrar?
    Av Ålänning i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 23:03
  3. Frågor om multikopter:
    Av Roggan81 i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-03, 08:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •