Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Naza fw 3.10 är här

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Thumbs up Naza fw 3.10 är här

    Nu kan alla Naza-ägare ladda ner den nya firmwaren med lite roliga nyheter

    edit:
    Man behöver den nya assistenten 2.10 som just nu finns att ladda hem från Naza V2 downloads och inte Naza V1

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    är inte med någon

    Standard

    Funkar den till phantomen?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Vet inte men det är nog bara att prova. Är den inte gjord för phantom så kommer den inte att laddas ner heller.

  4. #4

    Standard

    Är det alltså samma firmware för V1 och V2?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Det verkar så. Jag har läst lite i manualen till v2 och där är det till och med ett avsnitt för naza v1 .

    Även tillbehören passar

  6. #6

    Standard

    Vad är det som är nytt?

  7. #7

    Standard

    Fungerade bra att lägga in på V1, blir lite annorlunda start nu.
    Annars så märkte jag ingen direkt skillnad i flygegenskaperna, kanske något bättre vid sjunk.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Installerade nya assistant och uppdaterade y6:an.

    Det som är nytt med det är att assistanten är otroligt mycket smidigare/bättre upplagt nu.

    Man kan välja octo.

    Man kan välja bort M-läget och byta det till Failsafe eller Atti. Valde själv Atti, då jag inte använder M-läget. Gjorde en tavla förra året då jag flög iväg i vad jag trodde var atti-läget istället för M-läget som radion var inställd på. Kan ju lova att det bara blev skit. Upp nån meter sen fullgas ner i backen, glömde kolla dioderna. Är på checklistan nu!

    Mjukvaran gör en "advanced" kalibrering av gps/gyro. Blir spännande att se om Y6:an blir bättre. Haft problem med att den studsar till när jag svänger.

  9. #9
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Oj, så intressant.. INTE!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  10. #10

    Standard

    Hur menar du att man nu kan välja bort? Det kan man väl med den äldre också? Har programmerat en 3-switch Atti-GPS-FS

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Jocke1963: Menar du mitt inlägg så kan du väl förklara vad det där var för jävla inlägg? Tycker du något är ointressant så behöver du väl inte fylla forumet med sån där skit!

    edit: Ser ju nu att du är en FPV samt multirotor "ogillare". Kanske dags att fatta att det här forumet inte är här bara för din skull.



    Ok! Hade inte koll på att det gick förut! Har kört med en äldre mjukvara ett bra tag nu, fanns ingen anledning att uppgradera tyckte jag. Är lite skeptisk till att haka på nya mjukvaror direkt de kommer, alldeles för dyra leksaker på spel!

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Gissar att han menar att det inte va några upphetsande nya funktioner i den.

    Det du gjorde va helt enkelt att strunta i att lägga in man läge på nån switch inte svårare än så

    jag satte min i ett staket när jag startade i manuläge utan att veta det. det blev riktigt spännande att ta på sig fpvgogglarna och samtidigt gasa på med andra handen , full fart åt sidan rakt in i staketet blev det.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ja, var det så han menade ber jag om ursäkt.

    Simon: Men om man gjorde på det sättet blev det väl lite drygt när man skulle göra Gps-kalibrering?

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Ja, var det så han menade ber jag om ursäkt.

    Simon: Men om man gjorde på det sättet blev det väl lite drygt när man skulle göra Gps-kalibrering?
    Man fick först ha med läget till kalibrering sedan ta bort.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #15

    Standard

    Haha! Är det värt att uppgradera då?

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Inte vet jag. Blev så för mig av diverse anledningar. Lite uppgradering av frsky-mottagare, ny PC i garaget mm...

    Sen är det väl så att den nya mjukvaran ska klara ett motorbortfall på hexa maskiner. Det är väl värt bara det?

  17. #17

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ja, då är det smidigare nu.

    Kanske var otydlig. Gps och Atti är fast i läge där man ställer in switchen. På det tredje läget som tidigare bara var M kan man nu välja vad det läget ska vara. Atti, M eller failsafe. Det som är fint med att ställa in Failsafe på det sista läget istället för att göra som man gjort tidigare och bara lagt det tredje läget i "mittzon" är ju som sagt att man inte behöver ställa om i radion när man ska göra gps-kalibrering.
    Senast redigerat av SteffeB den 2013-05-04 klockan 22:47.

  18. #18

    Standard

    Hoppas att den cirklar mindre vid hovring med denna uppgraderingen. Min naza har alltid cirklat lite, min wkm har dock alltid varit super stabil. Ska bli kul och se skillnad på starten, inte för att det kanske är nödvändigt hehe...

    OT: Har provat lite de sista att flyga fpv i M läget, det är väldigt utmanande då jag inte har flygit rc hellis innan. Men tänker att de kan vara bra att kunna manövrera även i manuellt läge... Förresten är det meningen att nazan ska varva upp motorerna mer när man slår om till M?

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Angående varv på motorer så fungerar ju lägena på lite olika sätt. I Atti läget är det ju hovring vid halvgas med hjälp av barometer, i M-läget är trottel bara trottel.

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Köp ett KK2 och öva det i manuellt läge istället om du inte redan har ett, faktiskt ett riktigt häftigt kort det där. Smidigt att kunna ställa in direkt på displayen bl.a.

    Naza är helt vansinnigt i M-läget enligt mig.

Liknande ämnen

  1. Dji naza gps
    Av Janne.J i forum Quad
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 21:32
  2. Dji naza nåt för mig?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 12:10
  3. Dji naza rth
    Av freno i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •