Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: naza bekymmer under uppstart

  1. #1

    Standard naza bekymmer under uppstart

    när jag kopplar in batteriet till hexan så kör nazan sin uppstart med blinkfasen men direkt efter dubbelblinkar den gult med nån sekunds uppehåll och håller på så mellan 30-40sek därefter börjar den leta satelliter för att sedan övergå i blinkande grönt.

    just den blinkande gula fasen förstår jag inte vad det är,skall det vara så? hittar inget på nätet om det.
    har provat att ha sändarn i atti-läge och gps-läge samma visa.

    // Micke

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Dubbelblink gult betyder att du är i atti-mode och att inte alla spakar är centrerade och även trottelspaken räknas. Är du säker på att den inte blinkar fyra gånger innan uppehåll? Det är varmkörningen efter uppstart och helt i sin ordning.

    Grönt blink betyder gps-atti om det inte är snabbt blinkande som betyder att du behöver kalibrera nazan.

    Läs quick start guiden till v2 som finns här, så kanske det klarnar:
    http://download.dji-innovations.com/...e_v1.02_en.pdf

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Hmm, jag bara antog att du har nya fw 3.10 pga blinkningarna men jag ser ju nu att du skriver inte vilken firmwar det gäller

  4. #4

    Standard

    ja precis det är det 3.10 , ok ja men då skall det väl vara i sin ordning isf , tyckte bara det tog väldigt lång tid innan jag kunde flyga. Skall kolla över hur många blink den gör . trotteln har jag alltid lämnat i botten vid isättning av batt, är det inte korrekt? bara undrar då jag är helt grön. fick hjälp idag att komma igång nämligen och precis satt mig in alla inställningar.
    om det är dubbelblink på grund av att inte spakarna är centrerade borde den väl inte hoppa över till gps sökningen och slutligen ge mig kontrollen, utan kräva omstart? eller fattar jag fel?
    //micke

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Dubbelblinket är ingen felkod, utan indikerar bara att nån av spakarna inte är på mitten. Blinkar den en gång när du centrerat dom så är allt frid och fröjd

Liknande ämnen

  1. Dji naza rth
    Av freno i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 18:21
  2. Uppstart av rc klubb?
    Av fortuna i forum Allmänt och Tips
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:06
  3. Svar: 94
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 23:08
  4. dator bekymmer...
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 13:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •