Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Sidan 29 av 46 FörstaFörsta ... 19242526272829303132333439 ... SistaSista
Resultat 561 till 580 av 913

Ämne: Krach-kit

  1. #561

    Standard

    Lovar att aldrig göra om det!

    Förhoppningsvis slipper jag att laddaren går i 24-25 timmar för att ladda 7 Lipo utan balansering nu när jag fått den nya laddaren!?
    1800 Lipon jag provladdade igår tog ca 30 min mot 3-4 timmar innan..
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #562

    Standard



    Ha, ha! Är ni nöjda nu!? Fläkten påslagen också!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #563

    Standard

    Ja just det! Glömde Lipopåsen, men nu är den på plats! Go natt!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #564
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Nä, stäng fläkten, om acken skulle puffa så har du ett brinnande gasmoln, lite dumt att dra upp det i fläkten...
    Annars ser det ganska bra ut
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #565

    Standard

    Nähäää! Inte påslagen!? Tänkte att de farliga gaserna skulle ta sig upp där istället för att ta sig ut bland de sovande...!? Är inte vent. system vid spisen gjorda för att klara en mindre brand, typ olja som brinner i en kastrull/stekpanna?

    Gahhhh...
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #566

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Är inte vent. system vid spisen gjorda för att klara en mindre brand, typ olja som brinner i en kastrull/stekpanna?

    Gahhhh...
    Öppna fläkten och titta, får du se!
    Otroligt hur mycket matfett som kan samlas på några år...
    Och DET är aningens lättantändligt...
    Retroholic!

  7. #567

    Standard

    MEEEN OK DÅ! Fläkten avslagen! Håller ju på att bli ett nervvrak!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-05 klockan 05:59.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  8. #568

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Du ska inte ha plattan på mer än trean när du laddar.
    Var försiktig - en jycke kan lätt komma till vredet och starta en platta utan att man märker det - vet det av erfarenhet.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  9. #569

    Standard

    Ha, ha! Det här ju värre än när jag hanterade fin o grovkalibrig ammunition och sprängmedel en gång i tiden! Ska nog bygga en bunker, frågan är om jag eller Lipona ska vara i den?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #570

    Standard

    Men det är klart, ammon och degen var kanske stabilare än vad Lipon är....
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-05 klockan 09:15.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  11. #571
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Verkar bra, men bygg nu inte bunkern av EPP
    /\/\vh // /\/\r J.

  12. #572

    Standard

    Nähää! Alla har ju försökt övertyga mig om hur fantastiskt hållbart EPP är, så varför inte bygga en bunker av det! Va, va, va!?

    Nope, är inte det minsta bitter över att jag klöv mitt "Almost unbreakebl EPP airplane" I tre stora delar vid andra starten med det. Iofs med hjälp av en ensilagebal, men ändå!


    Appropå hundar, Pgrts vilken brukshundskurs anmäler man sina hundarna till för att de ska lära sig sätta på spisen och laga mat? Vi är less på att våra inte klarar att fixa mat och gå ut själva.....?
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-07 klockan 12:44.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  13. #573

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Nähää! Alla har ju försökt övertyga mig om hur fantastiskt hållbart EPP är, så varför inte bygga en bunker av det! Va, va, va!?

    Nope, är inte det minsta bitter över att jag klöv mitt "Almost unbreakebl EPP airplane" I tre stora delar vid andra starten med det. Iofs med hjälp av en ensilagebal, men ändå!


    Appropå hundar, Pgrts vilken brukshundskurs anmäler man sina hundarna till för att de ska lära sig sätta på spisen och laga mat? Vi är less på att våra inte klarar att fixa mat och gå ut själva.....?
    Jomen ingen har la försökt övertyga dej om att eppn är eldfast....?
    Inte behöver du hund till autostart av spisen, vi hade katt som lyckligtvis "alltid" satte plattan på 1:an i stället för max så det blev ett antal år med spisvreden vid sidan om.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #574

    Standard

    Från en katastrof till en annan! Idag tänkte jag provtaxa/flyga med min Icon A5.
    Badbyxor och handduk är med. Det borde inte vara kallare än 11-12 grader i vattnet, hoppas jag.

    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  15. #575
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Kul!
    Gör inte såhär bara

    http://youtu.be/GPcBhaUFgMA
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #576

    Standard

    Ett mycket troligt scenario! Satt för en stund sedan och funderade på om propellern funkar bra under vattnet, om planet slår runt?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  17. #577
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det finns en orsak till att flyg och båtpropellrar ser annorlunda ut...
    /\/\vh // /\/\r J.

  18. #578

    Standard

    Det har du nog rätt i och jag kommer inte kunna motbevisa det eftersom motorn kortsluter innan jag fått chansen!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  19. #579

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Vatten är hårt! Om man har bra fart ner så är det lika illa som att krascha på asfalt.
    Lyckligtvis så brukar man ha lägre fart när man startar och landar....
    Ska du flÿga på rygg så skulle du skaffat en COOTA - den la sig direkt i spinn om man drog av motorn för mycket. På rygg flög den helt stabilt med motorn hängande under som en köl ;-)

    Motorn funkar nog bra i vatten om det inte är saltvatten. Du ska täta fartreglage och mottagare när du sjöflyger.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  20. #580

    Standard

    Yes! Jag är numera sjöflygare! :beer:
    En liten studs när jag landade, men den bjuder jag på.
    Den låg som en Hercules i luften och skevade man var det nästan så man fick trycka tillbaka åt andra hållet. Mycket stabil i inflygningen i låg fart.

    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 09:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •