Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Sidan 35 av 46 FörstaFörsta ... 25303132333435363738394045 ... SistaSista
Resultat 681 till 700 av 904

Ämne: Krach-kit

  1. #681

    Standard

    Appropå att landa i sidvind...

    Ehh.. Jag som blir nervig av att landa en frigolitkärra med 1,60 i spännvidd i sidvind.
    Intressant att kolla deras roderutslag, det man nu kommer åt att se.

    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #682

    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    Electromekaniker på Renault.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Medeashusse: Jag fryser redan och då har jag inte flugit än bara läst att du fryser.
    Jag får nog vänta till i vår innan jag kan flyga.

  3. #683

    Standard

    Nämen inte då, inte så länge!
    Om du nu inte är en friluftsälskande människa med en termos med choklad i varje ficka och stickade yllevantar upp till öronen, kolla om du inte har en flygklubb i närheten som kör inomhusflygning i vinter!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #684

    Standard

    Eftersom jag tydligen spammar den här tråden ikväll!

    Hur tunga däck kan jag hänga på Mentorn utan att de påverkar flygegenskaperna allt för mycket?
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-24 klockan 21:46.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  5. #685
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Huvva!
    Jag förstår att ni redan pratar om kyla när jag kollade på vackertvader.se.
    MINUSGRADER i natt!!

    Finns ju en snikvariant på värme: http://www.clasohlson.com/se/Värmekuddar/34-9275

    Ett par omgångar sådana är rätt så sköna att stoppa i Lovikkavantarna...
    Retroholic!

  6. #686
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 629
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    .. Hur tunga däck kan jag hänga på Mentorn utan att de påverkar flygegenskaperna allt för mycket?
    Så lätta som möjligt så klart.
    Förvisso bara 85 spänn hos Harald men en aning tunga.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #687

    Standard

    Tror faktiskt jag ska ha något liknande liggandes i någon låda i förrådet, tack för påminnelsen!

    Kuriosa ang Lovikka med tanke på att jag bor i Pajala, den byn ligger i Pajala kommun!
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Lovikka

    Tyvärr kursade företaget som tillverkade de klassiska vantarna 2007.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Lovikkavante

    Skulle varit något, en stickad sändarpåse i ylle med tofsar för att kunna hänga den på tork, men iofs så kan säkert hitta någon som anväder både tekniken och materialet fortfarande! !
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-25 klockan 01:42.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  8. #688

    Standard

    Har ett par ganska stora fina som jag kan få köpa till ett fördelaktigt pris, men de blir alldeles för tunga tror jag
    160g st eller!?
    Kan antagligen köra över en timmertrave med dom, men det kanske vore bra att behålla alternativet att kunna flyga över den också...
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #689
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag röstar för nåt ur den här serien!
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1743
    Troligen halva vikten mot dom du har tänkt...
    (90 mm väger 55 gram/par!)
    Retroholic!

  10. #690

    Standard

    Jamen funkar dom lika bra som ballongdäck? Stötdämpning typ..
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  11. #691
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Foamen är MYCKET stötupptagande...
    Å andra sidan kan du ju pumpa ballongdäcken mjuka...
    Retroholic!

  12. #692

    Standard

    Ja, det var ju lite så jag tänkte. Lite Cub-aktigt framförande, men vad det gäller däcken jag har på kroken så även om jag får dom billigt, blir dom dyra om jag inte kan använda dom...
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  13. #693

    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    Electromekaniker på Renault.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Medeashusse: Hoppas inte men det är kallt ute nu. :-)
    Näe jag gillar inte friskluft men jag håller på att råda bot på det bara jag får mina grejor till planen.

    Jodå min gamla klubb finns kvar och jag var dit i dag o kollade så att allt var okej. Ingen hade varit där på ett
    tag men startbanan och området runt var väldigt fin.
    Det skall vara action där i helgen med husvagnar,husbilar och tält.:-)
    Jag skall dit tänkte jag.

    Lovikka har jag i lådan. :-)

  14. #694

    Standard

    Klart du ska åka dit, det brukar vara mycket inspirerande att närvara på dylika tillställningar!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  15. #695

    Standard

    Om man tycker det blir tråkigt att träna inflygning och landning kan man alltid gå över till att träna front flips på en närbelägen flisramp, ett par meter ifrån "landningsbanan".

    Äventyrsflygfält! Jag blev antagligen inspirerad när jag såg "Nitro circus, live" igår på kanal 6.

    Inga skador, up and go...
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-28 klockan 16:16.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  16. #696
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Ja, där behövs ju både breda, mjuka och stooora hjul...
    (Och lätta!)
    Retroholic!

  17. #697

    Standard

    Ha, ha! Jag tror faktisk att många inte skulle komma på idén att flyga här. Väldigt mycket "saker o ting" som befinner sig i inflygningzonen och bredvid "landningsbanan".. Ballonghjul blir det för det är inte lika jämnt underlag som det ser ut!

    Jag tror att alla timmarna jag spenderat i simulatorn tillsammans med scenerierna "Whongebite" och "On the road" börjar betala sig.


    Syd-nord banan.


    Ost-väst banan.


    Om planet hamnar fel, så finns det vallar som skyddar den omgivande skogen.

    Mycket bra ställe att träna landning i sidvind på, man märker om man gör fel..!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-28 klockan 17:44.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  18. #698
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Du har inte funderat på ett par större skidor???
    Vallade med teflonvalla!

    Bara en tanke...
    Retroholic!

  19. #699

    Standard

    Mmmmmm.... Det var ju en tanke!

    Det blir skidor snart i vilket fall, de första snöflingorna visade sig i Onsdags..

    Jag får snickra ihop sceneriet "Timber terminal" till Phoenix en dag då jag har lite tid över!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  20. #700

    Standard

    Förresten, jag har lite vibrationer i Mentorn vid full gas. Jag har kollat balanseringen av propellern, glapp i proppaxeln och har justerat motorfästet åt alla håll det går. Finns det något mer jag kan kolla upp?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 09:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •