Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Sidan 45 av 46 FörstaFörsta ... 3540414243444546 SistaSista
Resultat 881 till 900 av 904

Ämne: Krach-kit

  1. #881

    Standard

    Jodå, lite väl mörkt har det blivit här, men laddaren jobbar så smått med att ladda Lipona tills imorgon..
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #882

    Standard

    Hepp, blev inte så mycket till motorpremiär!!
    E-säkringen flög all världens väg från proppaxel på andra rundan. Medbringaren var väl den som räddade saker o ting ifrån katastrof.
    Alla dessa små, små saker som kan ställa till det så stort.
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1824

    Men jag tyckte nog att planet var lite trött med 13 X 4 proppen. Kanske berodde det på den byiga vinden?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #883

    Standard


    14 X 7, perfekt! :-D
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #884
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 946
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Snyyyggt!!!
    Retroholic!

  5. #885

    Standard

    Otroligt draaaag! Kunde göra stooora fina loopar!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #886
    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    472
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Otroligt draaaag! Kunde göra stooora fina loopar!
    Sedär! Härligt. Vad har din Mentor för matchvikt?

  7. #887

    Standard

    Ärligt talat, så måste jag ta o väga den innan jag kan svara på den frågan!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  8. #888
    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    472
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Ärligt talat, så måste jag ta o väga den innan jag kan svara på den frågan!
    Så viktigt är det inte, ville bara ha det som en referens till motorn i min snart skrotfärdiga Funcub och dess ev efterträdare...

  9. #889

    Standard

    Ingen fara, jag tar det när jag transporterar den förbi vågen nästa gång. Den blev kvar i bilen igårkväll.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #890
    338federals avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    122
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Jaha vi fortsätter med denna tråd. Som många vet så är denna pajala nisse en heli nisse. Medeashusse tar lite ledigt från rcflyget så jag köpte allt han hadde i plank format. Finns mentor, icon5, funjet, en jet med fläkt men bara kit. En bensin sbach som saknar servon plus lite annat. Blir att sälja en hel del eller så börjar jag flyga lite planka. Vi ser vad som händer. Just nu är det helikopter som gäller men kanske testa lite med mentorn om man crashar eller inte.

  11. #891
    338federals avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    122
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Sbach plus bensin motorn får ett nytt hem. Bytes till en goblin 700. Mentorn och jettarna blir kvar. Blir och träna lite med mentorn. Fick med skidor så lite flyg på snön och kanske en liten crash.

  12. #892

    Standard

    Long time, no see! Kul att swischa förbi er igen och se att modellivet fortsätter!!
    Tyvärr blev det ett abrupt slut på allt med modellflyg pga. en rad av omständigheter.
    Får se hur livet utvecklar sig framöver, kanske jag halkar tillbaka!

    /Markus
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  13. #893
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det var inte i förrgår...
    Kul att höra av dig igen, hoppas att du får ett rejält återfall
    /\/\vh // /\/\r J.

  14. #894
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 629
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Du får väl förflytta dig söderöver och börja sjöflyga för här regnar det rejält.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  15. #895

    Standard

    Lovar att om jag får ett återfall så skall det bli episkt!
    Kommer att limma fast båda strumporna i golvet på en gång samtidigt! :-)
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  16. #896
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Lovar att om jag får ett återfall så skall det bli episkt!
    Kommer att limma fast båda strumporna i golvet på en gång samtidigt! :-)
    Det låter bra!
    Där fick man några intressanta Flashbacks...
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #897

    Standard

    Har flyttat längre norrut sedan sist, så det är mer frågan om snöflyg än sjöflyg!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  18. #898
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 946
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Va´falls!
    Går det att flytta längre norrut????????

    Minns trippelkommandoflygningen som om det vore i går........
    Retroholic!

  19. #899

    Standard

    Det trodde inte jag heller, men nu sitter jag i rikets nordligaste stad!

    Den flyglektionen glömmer jag aldrig Thomas! Tillslut lämnade eleven flygningen och de två instruktörerna försökte hålla kvar planet i luften! :-)
    Senast redigerat av Medeashusse den 2016-10-21 klockan 22:34.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  20. #900

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Fil 000.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	102,2 KB 
Id:	60410
    Hittade ett bättre begagnat plan igår, de sa att det inte var så svårt att fixa till. Vad tror ni?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Fil 001.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	73,1 KB 
Id:	60411
    De sa att det hade landat det med en kontrollerad spin, kan ju inte vara så farligt då.? Jag menar, jag har ju limmat ihop värre tilltygade saker i den här tråden!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 09:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •