Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Sidan 33 av 46 FörstaFörsta ... 23282930313233343536373843 ... SistaSista
Resultat 641 till 660 av 913

Ämne: Krach-kit

  1. #641

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Nu är det svårt att få tag på renskinn söder om Dalälven, men syntetiskt fårskinn går lika bra!
    Så jag sydde ihop lite...

    Retroholic!

  2. #642

    Standard

    Ha, ha! Så du var allvarlig! Lysande! Ska se om jag inte kan hitta en bit renskinn åt dig! Det blir inte varmare än så...
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #643

    Standard

    Tur man bor i den globalt uppvärmda delen av världen då, där denna räcker långt som vindskydd:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ap_Ready_.html

    Sen: glöm inte att det är lite lurigare med handstart o pôse över sändaren...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #644

    Standard

    Jag har kollat in den också, men den är inte fodrad??! Eventuellt funkar den ihop med en värmare, annars är det foder av renskinn som gäller!

    Handstart, det är just därför jag är helt desperat efter att lära mig att starta och landa med landställ för snart är vintern här!!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  5. #645
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Jag har kollat in den också, men den är inte fodrad??! Eventuellt funkar den ihop med en värmare, annars är det foder av renskinn som gäller!

    Handstart, det är just därför jag är helt desperat efter att lära mig att starta och landa med landställ för snart är vintern här!!
    Ja, och då har du världens största flygfält, som dessutom är kraschvänligt...

    /\/\vh // /\/\r J
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #646

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Jag har kollat in den också, men den är inte fodrad??! Eventuellt funkar den ihop med en värmare, annars är det foder av renskinn som gäller!

    Handstart, det är just därför jag är helt desperat efter att lära mig att starta och landa med landställ för snart är vintern här!!
    Nej, inte fodrad. Räcker som vindskydd och några minusgrader om det inte blåser, sen är det muff o sen värmare osv som gäller...
    Och handstart är inte omöljig, kasta med vänster o styr med höger, kasta med höger ett bra trimmat plan som inte rollar för kvickt så hinner du in i pôsen, o din sbach tar du och släpper från vänster o håvvrar med andra näven tills du fått handen i muff o gas...
    Men har själv hunnit få kalla fingrar och ett par sekunder känts som evigheten innan handen fått radiokontakt.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #647
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Skulle jag kasta modellen med vänstran kan jag lika bra knöla ner den i en soptunna med högran... Det blir ungefär samma resultat...
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #648

    Standard

    Nu är det så att för min del så kvittar det om jag kastar med höger eller vänster, det går åt hel**te alla fall! Jag hatar handstarter, hade jag fått en öl för varje miss jag gjort hade jag antagligen varit på rehab vid det här laget!

    Höll på att smasha kollegan Kenneths bakruta på bilen vid en handstart med ES:n för en stund sedan, men lyckades vrida till planet in i en flishög istället!

    Nä, nu ska det bli normala starter framöver!

    Vi hittade förresten en strip med asfalt under flistäcket som man kanske kan kratta fram, då kan vi träna lite bättre på landningarna. Tyvärr är det nog inget ställe vi kan ha för oss själva framöver utan det används för produktion och upplag, men just nu är det relativt tomt.
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-21 klockan 17:32.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #649

    Standard


    Är det någon som vet vilket plan det här är?
    Jag fick med det på köpet när jag köpte Mentorn och varken jag eller säljaren har någon aning om vad det är för plan.
    Det verkar vara komplett med allt förutom mottagare.

    Har suttit och kollat på delarna och har kommit fram till att jag inte bör limma ihop den för jag har knappt en aning om vilka delar som ska vara vingar etc.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #650
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Det är en Morback F3P.
    Ser dessutom ut som ett kit jag sålde för nåt år sen....?
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...hlight=morback
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  11. #651

    Standard

    Ha, ha! Det här är ju lysande! Då antar jag att du handhar eventuella garantiåttaganden om det blir aktuellt!?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  12. #652
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Appselut!
    Men inte när du kraschat den..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  13. #653

    Standard

    Observerar att du skrev "när du kraschat den" och inte "OM du kraschar den"!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  14. #654
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard


    Börjar känna dig vid det här laget..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  15. #655

    Standard

    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  16. #656

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    "Alla känner apan..."
    Retroholic!

  17. #657

    Standard

    Nu förstår jag inte, vilken apa menar du nu!? :what:
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  18. #658

    Standard

    Nu förstår jag inte, vilken apa menar du nu!? :what:
    I guess he meant that hairy leg you showed us at post #590 ) it lookss like a freaky apeleg haha you´re primat ajm a human

    (sorry mh inget illa menat)
    Senast redigerat av multipass den 2014-05-11 klockan 23:53.

  19. #659

    Standard

    He, he, he! Det här blir trevlig att ge igen för. Noterar alla närvarandes namn, även de som log eller skrattade hemma vid datorn!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  20. #660

    Standard

    Ähhh..! Lägg av Multipass, jag tål skämt!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-09-22 klockan 10:38.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 08:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •