Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Sidan 38 av 46 FörstaFörsta ... 283334353637383940414243 ... SistaSista
Resultat 741 till 760 av 913

Ämne: Krach-kit

  1. #741

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tycker flygplan ställer till det när man flyger heiikopter.
    eller kanske inte idag när jag är hyffsat bekväm med båda men i början.
    efter man flugit plan och går över till helikopter måste man tänka lite mer på bankning vilket man med vissa plan
    inte gör så mycket eller inte behöver.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #742

    Standard

    Tror jag stannar i Thomas flygklubb ett bra tag till, innan jag ens börjar fundera över något annat!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #743
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Visst är jag Thomas!

    Tänkte att jag kanske skulle prova heli när jag en dag lärt mig flyga flygplan, men efter totalt 740 inlägg i den här tråden vore det konstigt om de flesta inte insett att den dagen är väääldigt lååångt borta!
    Blir alltid full i skratt när jag läser dina inlägg...fortsätt så!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #744
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Jädrans roligt att flyga med medeashusse och se hur han på kort tid är nästan mästare på plan. Själv hör jag till den andra släkten och långt ifrån mästare. Roligt är det iallafall. Bara vi får våran rcflygplats i bra skick. Skall kanske börja bränna flis i tulikivi ugnen. Om 10 år har vi rent och fint på fältet.:icon_lol

  5. #745
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Tror jag stannar i Thomas flygklubb ett bra tag till, innan jag ens börjar fundera över något annat!
    Det är en jättebra klubb!
    Jag trivs störtbra där...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #746

    Standard

    Glad att man kan glädja någon, min fru tycker i varjefall att jag kan vara humorlös, utan själdistans och har svårt att skoja om mig själv! Men o andra sidan slipper ni att leva ihop med mig.....

    Federal, min farsa har två flisaggregat för villor till salu! Om du köper ett av dom så kan du elda upp flishögarna i vinter så är flygplatsen ren till sommaren! Du gör bara en flissilo utanför ditt hus och sedan drar vi en matningsskruv genom vardagsrummet fram till eran kamin där vi ställer upp pannaggregatet!!

    "STÖRT-bra" klubb! Det låter som det passar mig perfekt!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-10-12 klockan 13:34.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  7. #747

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    ---

    "STÖRT-bra" klubb! Det låter som det passar mig perfekt!
    Hmmm, nära vi joinade STÖRTbraiga klubben - en grej att lägga till krasch-kitet: Servo(n). Varför, blir efter följande fiskehistoria:
    Flög på fältet igår och plötsligt säjer kompisen att höjden inte funkar. Ber mej ta över kontrollen och tänkte han lyckats hamna i nåt stall; händer fortfarande emellanåt.
    Men hans funcub hade mycket riktigt ingen funktion på höjden. Det hade låst sej nära neutralläget, med väldigt lite höjd (tur det inte hamnade på dyksidan eller helt neutralt Kan dock inte skryta med flygfärdigheterna, var nog ren änglavakt att planet landade helt. Väl nere kopplade vi ur, kollade efter ovanligheter, kopplade in igen och då dödade servot hela elektroniken (drog ström så BEC bottnade mao).
    Haverikommissionen utredde och insåg snart att för en tid sedan hade transportskada smällt av höjdoket på rodret som limmades åter. Men smällen hade tydligen skadat servots drev som efter några flygningar till jammade. Tång, kniv, skruvmejsel och hinkvis med lim har väl nämnts redan i tråden så det var bara nytt servo som fattades i vår fältlåda
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #748

    Standard

    Har absolut för mig att jag skrev om ett servo här i tråden. "Jag" lyckades få det trasigt genom att öppna brevet det kom i. Ställde då frågan om ett servo behöver köras in, innan det funkar ordentligt!

    Att rädda vingklippta plan ner på backen igen har jag gjort ett antal gånger, men det beror nog mest på att jag varit lat/dum nog att direkt skicka upp dom igen efter tex en "forcerad" landning utan att kolla igenom det ordentligt.....

    Ibland har de kommit ner lite snabbare än att landa dom...

    Förresten Mr J, jag har för mig att du var otrogen på Ripa!? Har något minne av att jag såg dig smyga runt o vänslas med typ en Quad... :what:
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #749
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Förresten Mr J, jag har för mig att du var otrogen på Ripa!? Har något minne av att jag såg dig smyga runt o vänslas med typ en Quad... :what:
    So what? Bara det flyger så...
    /\/\vh // /\/\r J.

  10. #750

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    bra att folk vågar sig på saker
    finns sådana i klubben som skaffat miniquaddar som man inte hade räknat med kul är det
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #751

    Standard

    Nej, skojade/skojar bara!
    Har bara upptäck att det finns en falang med fundamentalister som helst ser att det man flyger med består av:

    * 2-4 vingar
    * Med minst två meters spännvidd mellan vingspetsarna
    * Motor som är metanol eller bensindriven eventuellt diesel, men då av nostalgiska skäl.
    * Minst 50cc, allt annat ses som symaskiner.
    * Kan acceptera 2-takt men en riktig maskin skall ha 4-takt.

    Ytterligare en möjlighet är minst tre meter i vingspann men helt utan motor!

    Nåååå, Thomas har jag inte rätt eller glömde jag något!?
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-10-13 klockan 13:57.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  12. #752

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Alltså...

    Du har ju gjort läxan riktigt bra!
    Guldstjärna!!!
    Sitt ner...
    Retroholic!

  13. #753

    Standard

    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  14. #754

    Standard

    For the record, nu har husse fått tummen ur och reparerat lill-Sbachen. Dags för nya äventyr!

    Before:

    And after:


    Något ärrad, men det brukar de flesta flygplan bli i min närhet..
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  15. #755

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Tror jag inte en sekund på!!
    Du har säkert köpt en ny...
    Retroholic!

  16. #756

    Standard

    Du tänkte inte på att jag kan ha lagt upp en gammal bild som after-bild, precis som de gör i bantningsreklamen!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-10-17 klockan 21:12.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  17. #757

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Aha!!
    Du har alltså lagt bilderna i fel ordning!!

    Gör om - gör rätt!!
    Retroholic!

  18. #758

    Standard

    Nope, imorgon blir det testflygning om nu inte fingrarna fryser fast i sändaren innan jag gett gas! Det ska bli neråt -11 imorgon och HK har inte leverat våra sändarpåsar än.. Dj##la HK!!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  19. #759
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Skönt med sändar påse och lite värme inne i påsen. Faasen vad mycket ström den tar. 2200mah 3s lipo 25min sen är det slut. Har inte testat än i -11.

  20. #760

    Standard

    Kan du inte bygga ihop någon fjärrvärmelösning så vi andra kan koppla in oss på din värmare? Annars får vi väl sätta eld på en av flishögarna..
    Ska du med, vi pratade om att dra vid lunchtid?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 09:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •