Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Vad är det svåraste saken för en nybörjare? (Öppen omröstning)

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Att välja och köpa ett lämpligt plan.

    12 54,55%
  • Att att efter simulatorträning börja flyga

    0 0%
  • Att "komma igen efter de första krascherna

    8 36,36%
  • Att välja förbund och klubb att bli medlem i

    0 0%
  • Att få hjälp och tips hur man ska lära sig flyga

    4 18,18%
Flervalsomröstning.
Resultat 1 till 20 av 913

Ämne: Krach-kit

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Krasch-kit

    ##########################
    Till nybörjare som inte följt den här tråden innan och alla övriga intresserade
    ##########################

    Den här tråden började med att jag frågade om vad man som nybörjare skulle tänkas ha med sig ut i verktygslådan när man ska börja flyga.
    Tråden avhandlar det, men har även stuckit iväg till allt ifrån lämpliga övningar i simulator, till för och nackdelar med olika nybörjar modeller, ombyggnationer, grundläggande radiolära mm. mm. mm.

    Tråden har utvecklats från då jag hade i princip NOLL kunskap till dit jag kommit idag ca. 0,2, så om du följer tråden så hittar du svar på många frågor som man har som nybörjare.

    Sedan jag startade tråden har jag här fått möjligheten att ställa ALLA "dumma" frågor jag bara har kunnat klura ut och personer på forumet har varit ytterst hjälpsamma och tålmodiga!

    Tänker försöka hålla livet tråden så länge någon svarar och så länge den är aktuell för min del.

    Du hittar ovärderlig information för en nybörjare!!

    Det finns ingen rak struktur på frågorna o svaren, men plöjer man ner i textmassan så dyker det mycket matnyttigt!

    Läs och lär, du kommer finna ett otal tips!

    /Markus aka Medeashusse

    Nedan ser du hur allt började, inte allt för länge sedan.
    ############################
    ############################






    Hej och tack för alla tips ni redan har gett här på forumet!!!!
    Som nybörjare, i simulatorstadiet, är det här forumet en ovärderlig källa för att kickstarta sin kunskap!

    Nå, till frågan..

    Eftersom att jag snart ska ta mig ut i verkligheten så inser jag att oavsett hur många simulatortimmar jag har, kommer jag att krascha och vad jag förstår fortsätta att krascha ända upp i "vuxen" ålder.

    Vilka verktyg och vilka material man ha med i krasch-kitet förutom silver-tejp för att klara de vanligaste fältreparationerna och vilka reservdelar är de som man ska köpa en extra uppsättning av redan innan man lyft första gången?

    /Markus


    Ps. Har försökt redigera felstavningen i rubriken utan att lyckas. Vet att krasch inte stavas så! Håller på att irritera ihjäl mig på det.. Ds.
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-06-14 klockan 15:30.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Hur många flygningar innan krach?
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 08:21
  2. Hur kollar ni era motorer efter en krach??
    Av loop i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •