Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Logga in på RCFF

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har ytterst sällan haft några problem - varken från jobbdatorerna eller hemifrån (Bredbandsbolaget ADSL).
    Loggas inte heller ur som Dennan tycks ha problem med. Så allt fungerar utmärkt...
    Roger

  2. #22

    Standard

    Jag kör nästan enbart via Taptalk och mobilen.
    Har precis samma problem och har kommit fram till att det måste vara servern som har problem.
    När inloggningen fryser så har jag genast kollat andra forum som jag har på lista i Taptalk och då har det inte varit några som helst problem att komma in på dom.
    Kollade även "manuell" inloggning via Chrome men även det fungerade, typ inte alls.
    En liten udda grej är att Taptalk skickar notify till mobilen när det kommer nya inlägg även när man inte kommer åt sidan. Jag kan också öppna och läsa dom, men när jag ska svara så låser sig skiten.
    Men efter en timma eller två funkar allt igen.

    Frågan är kanske om alla egentligen upplever det vid exakt samma tidpunkt eller om det sker vid olika tidpunkter för olika användare. Klientfel eller serverfel.

    I vilket fall mailbomba serveransvarig och be dom köra några tester och kolla lite loggar.

    Jag kör på Telia och Xperia Z
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #23

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    provar lite det är hanke som lånat lelles konto för att se vad som kan vara fel med att det inte går att nå sidan...
    /Lelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •