Reklam

 
Sidan 6 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 191

Ämne: TBS Caipirinha

  1. #101

    Standard

    Kenneth, är det futaba eller något annat?

    För egen del hade jag tidigare spektrum, fick failsafe runt 6-700 meter ofelaktigt. Har därefter började jag köra futaba. Har i stort sett aldrig failsafe på den, förutom ett ställe utrustning i bushen. Det är typ 100x100 meter, där alla frekvenser jag testat verkar strula, gps strular, styrning på både 35mhz och 2.4ghz, och video på 5.8. Sen märker man ju skillnad om det är mycket fukt i luften etc.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

  2. #102

    Standard

    Han kör dragonlink uhf inte 2,4ghz

  3. #103
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kör Futaba FC-28,

    Provade även att slå på high Power, men det hjälpte inte, samma RSSI i glasögonen. Vad är då meningen med två steg på slutsteget?

    Idag var en fin dag, men visst jag har inte kollat fuktigheten, men då borde Vtx ha blivit utslagen betydligt tidigare.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #104

    Standard

    Oj, det var inte långt för att vara UHF.

  5. #105

    Standard

    Aj då, det är riktigt usel räckvidd. Du har inte något som ligger och stör på uhf frekvenserna?

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

  6. #106
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Nogot var tvunget att att goras.

    Jag flyttade antennen till langst ut pa vingen och monterade den langst ut pa fenan.

    En provflygning fick visa om det hjalpte eller inte.

    Det hjalpte har nu full rssi tills jag tappade videolanken pa 1800m's avstand, Tydligen blev video lanken lite lidande av andringen, men rssi mottagningen ar nu klockren. Som tur ar har jag andra antenner pa vag in, hoppas de kommer att hjalpa.

    Man forstar att det har med fpv ar inget man bara slanger ihop utan man far prova sig fram till bra losning, men nu ar jag pa banan igen.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #107
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tog en tur idag på morgonen, video kan komma sedan.

    Men idag fick jag min första FS låsning strax efter avståndet 1500m på 120m höjd, det roliga var att jag hade klar bild i Googlesen. RTH blir aktiverad av FS och nu blev det bara att vänta tills signalen kom tillbaka.

    Det gick bra naturligtvis, men intressant att jag hade så dålig räckvidd, härom dagen flög jag 2.3km tills videosignalen försvann.

    Efter det tänkte jag att jag kunde stiga så långt den orkar innan batteriet tog slut, 691m sedan vände det varje gång jag gasade slocknade videon, seglade hem vilket tog ett par minuter, med trevlig utsikt som följd.

    Men det med FS låsningen var något nytt och skumt.
    Ken
    Lovad video: http://youtu.be/SOQm9yWW3C0

    Det blåser cirka 6-7m/s skulle jag tro.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #108

    Standard

    Häftigt! Jag behöver börja flyga annat än multis, också Det ska bli roligt att se den live på nästa träff.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #109
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Häftigt! Jag behöver börja flyga annat än multis, också Det ska bli roligt att se den live på nästa träff.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    Ta med dig något att träna på, så skall jag visa dig!
    Hade för mig du nämnde att du hade plan hemma.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #110

    Standard

    Jo, tre som inte är färdiga. Alldeles för många projekt i luften Men jag måste ta tag det! Ser superkul ut.

    --
    S

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Ta med dig något att träna på, så skall jag visa dig!
    Hade för mig du nämnde att du hade plan hemma.
    Ken


    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #111

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det lilla jag har lärt mig av vingar med min tid med rvjet är att man måste öva på att flyga långsamt för att kunna landa bra, det är sån sjuk glidförmåga kommer alltid in för fort när jag ska landa. i luften är dom supertrevliga och lagom vilda

    vore kul att se en capr i luften nångång , vad har dom för vingspann ? skulle vilja ha en lite mindre än rvjetten också.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #112
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    det lilla jag har lärt mig av vingar med min tid med rvjet är att man måste öva på att flyga långsamt för att kunna landa bra, det är sån sjuk glidförmåga kommer alltid in för fort när jag ska landa. i luften är dom supertrevliga och lagom vilda

    vore kul att se en capr i luften nångång , vad har dom för vingspann ? skulle vilja ha en lite mindre än rvjetten också.
    Har för mig att den är 85cm, ligger alltid redo i bilen. Gjorde en film igårkväll med låg vind som jag kan ladda ner när jag kommer hem från Kolmården, den visar filmen från vind under 5 m/s och där är Tbs cap starkast.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #113

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Har för mig att den är 85cm, ligger alltid redo i bilen. Gjorde en film igårkväll med låg vind som jag kan ladda ner när jag kommer hem från Kolmården, den visar filmen från vind under 5 m/s och där är Tbs cap starkast.
    om du va i kolmården kunde du ju åkt förbi mig om du åker neråt och visa live på mitt fält

    85 lät nice fast nästan väl litet ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #114
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    om du va i kolmården kunde du ju åkt förbi mig om du åker neråt och visa live på mitt fält

    85 lät nice fast nästan väl litet ?
    Ett besök hade varit trevligt, men tanten har packat bilen full med ungar och packning, så inte ens takboxen kan rymma en X4 Hubsan och fick tyvärr inga grejor med mig-de stod bredvid bilen, men fick återgå till bygglokalen i brist på utrymme och jag blev jätte besviken.

    Normalt följer alltid en quad och TBS vingen med i bilen och passerar dina trakter gör jag då och då på väg till Linköping och Stockholm.

    Om den är för liten, för att vara en hyffsad FPV maskin som tar kanon rullar i alla väder är den för liten för, som en medelmåttig FPV maskin för den som hellre flyger är den perfekt och samtidigt inte förväntar sig perfekta rullar i merän vindstilla väder duger den gott till.

    Fast flygmässigt är den superstabil, landningarna brukar sluta lite tidigare än planerat då den tappar flygförmågan vid gångfart. Och där jag normalt flyger finns ingen landningsbana utan den skall bara ner så det blir vad det blir, den uppgiften klarar den galant utan att gå insönder, så stryk tåler den.

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #115

    Standard

    Tycker min caip börjar flyga riktigt bra nu med skruvade fenor! Fast har problem med min Ezuhf. Får runt 80rssi på bara 1.3km (0-100 och 100 är sämst). Kör med 1/4 mono på rx och SRH-771 på tx och min firmware är den nyaste med extreme hopping aktiverat någon som vet vad som kan va fel?

    En bild från dagens flygning. 550m över marken
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	555m.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	51,6 KB 
Id:	40452

    och en bild på min caip så ni ser antennerna

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-08-17 22.48.51.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	40453

  16. #116

    Standard

    Cool bild! Skåne är verkligen platt

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  17. #117
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Ett besök hade varit trevligt, men tanten har packat bilen full med ungar och packning, så inte ens takboxen kan rymma en X4 Hubsan och fick tyvärr inga grejor med mig-de stod bredvid bilen, men fick återgå till bygglokalen i brist på utrymme och jag blev jätte besviken.

    Normalt följer alltid en quad och TBS vingen med i bilen och passerar dina trakter gör jag då och då på väg till Linköping och Stockholm.

    Om den är för liten, för att vara en hyffsad FPV maskin som tar kanon rullar i alla väder är den för liten för, som en medelmåttig FPV maskin för den som hellre flyger är den perfekt och samtidigt inte förväntar sig perfekta rullar i merän vindstilla väder duger den gott till.

    Fast flygmässigt är den superstabil, landningarna brukar sluta lite tidigare än planerat då den tappar flygförmågan vid gångfart. Och där jag normalt flyger finns ingen landningsbana utan den skall bara ner så det blir vad det blir, den uppgiften klarar den galant utan att gå insönder, så stryk tåler den.

    Ken
    Här kommer utlovad film vid flygning under 5m/s, för att vara så liten är det helt OK. Denna togs när jag gjorde räckviddstesten efter det att jag flyttat antennen och jag vänder här vid 1.8km då videomottagningen är näst intill obefintlig. Området är Bara, mitt område där jag testar alla mina MK och FPV grejor, och där jag vänder tillbaka är PGA golfbanan på andra sidan Bara gentemot där jag befinner mig.

    http://youtu.be/Udmcvy32bWk

    Håll till godo
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #118

    Standard

    Riktigt najs!! Ser superstabilt ut för att vara en liten plastbit

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #119
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Monterade på nya antenner, dubbelantenn på vingen, en under och en över typ clover med 4 vingar och på glasögonen satte jag dit en cross med 5 dB.

    Jag hade lite svårt att hitta bra mottagning till planet då riktningen tydligen var fel, men det blev i alla fall 3129m på 200m höjd. Får nog träna på att hålla glasögonen riktade mot planet och inte titta i marken.
    RSSI gick ner 86% på det avståndet, får väl vara godkänt tycker jag.

    Jag fattade aldrig riktigt var jag var och flög, men jag svängde förbi Förenade bil vid motorvägen och fortsatte längst med 101:an och över Oxie innan jag vände tillbaka.

    Provade också DVR1000 spelaren som fungerade klockrent.

    Nu är nästa mål 5km.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #120

    Standard

    Får vi se den på lördag?

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •