Reklam

 
Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 2345678910 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 191

Ämne: TBS Caipirinha

  1. #121
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jaja mensan,

    Flög ett par turer igår i det fina vädret.

    Det blev Lomma och golfbana hemma vid.

    Har lite dålig mottagning på videolänken, skall skaffa in ett avstörningsfilter på matningsledningen.
    http://youtu.be/treVwN85GNQ

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #122
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Sista inlägget på denna modell, dags att gå vidare.

    Mysig kväll igår som avslutade med 1 timmes letande efter GoPro kameran efter ett besök i ett träd med ett dj..kla brak, jag hittade kameran när jag gav upp pga mörkret, men då såg jag lysdioderna som blinkade från kameran - glad som en speleman till frugan, men hon bara virrade på huvudet. Nässelbiten, myggbiten och annat fä biten spelar ingen roll.

    Inte ett märke på vingen.

    Riktad antenn och att flyga bakom mig är ingen bra idé. Tappade video länk och orientering.
    https://www.youtube.com/watch?v=5OlIMpueG3k

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #123

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Du får skaffa dig en Duo mottagare Kenneth. Ruskigt nöjd med den.

  4. #124

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Sista inlägget på denna modell, dags att gå vidare.
    +1 att du hittade goPron. Hur illa däran är resten av utrustningen...?

  5. #125
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Inte ett märke på någonting och allt fungerar.

    Skall gå över till 1.3 även för flyg nu, 5.8 är så känsligt och vem vill ligga på 100 meters höjd hela tiden, allt ser likadant ut därifrån.

    Kanske kan 5.8 passa till båt, där är ju inga berg eller buskar ivägen.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #126

    Standard

    Kenneth. Vad har du för autopilot system till din vinge?

  7. #127

    Standard

    Jag har inga problem med 5,8ghz på låg höjd. Visst det bli lite mer brus men förlorar ingen räckvidd pga uhf så det kan jag leva med. http://www.youtube.com/watch?v=3ZdY0fbFYs4 flyger nästan bara bakom träd och annat men får inga direkta störningar.

    Kenneth kör med dragon osd fungerar men behöver tydligen en fy-något något för att RTH ska fungera.

  8. #128

    Standard

    Tack neu.. vill oxå prova dragon osd. Har för tillfället fy31ap.. funkar fint. Return to home funkar alltid . Bara en sak jag inte gillar. Aktiverar jag return to home på 700 meters höjd så kommer den tillbaka på 700 meters höjd. . Lite svårt att se den om något skulle gå galet. Typ 1000 meter upp. Hehe. Tror man kan programera dragon osd så den har fast höjd på return to home..

  9. #129
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jonte_malmö Visa inlägg
    Tack neu.. vill oxå prova dragon osd. Har för tillfället fy31ap.. funkar fint. Return to home funkar alltid . Bara en sak jag inte gillar. Aktiverar jag return to home på 700 meters höjd så kommer den tillbaka på 700 meters höjd. . Lite svårt att se den om något skulle gå galet. Typ 1000 meter upp. Hehe. Tror man kan programera dragon osd så den har fast höjd på return to home..
    Idag är jag rätt vass på DOSD eftersom jag nu fattar vad som skall göras för att få det att fungera och kan faktiskt köra med endast den på vingen, men ville ha en funktion som stänger av Stabiliseringen, därför installerade jag FY30A och då får jag 3 lägen:
    off: DOSD stabiliserar med justerbar gain från 0 till 4 där 0 är ingen gain.
    mellan typ 3D mode: DOSD av, gain från Fy30A styr.
    on full stabilisering från FY30Q, DOSD av.

    Ja, du kan ändra rth funktionen i flera olika steg, behålla höjd och fart, behålla höjd till du närmar dig och på givet avstånd stiger eller sjunker det till satt crusing altitude, eller så går den ner till crusing alt. direkt och fortsätter i den höjden hem.
    Val om DOSD kontrollerar trottel eller inte, val on DOSD skall styra roder eller inte. Ja allt kan den och nog lite till jämfört med andra system, men man måste veta vad man skall trycka på. Jag skall köra ett par stycken till DOSD i alla fall.

    fungerar bra vid busflygning, nu skall bara resten av utrustningen också hänga med, skall byta video länken till något annat eller komplettera, vi får se.

    Jonte har du problem att programera, hör av dig.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #130

    Standard

    Får tipsa dig om RVOSD har inte provat min i luften men den är ordentligt byggd (inga dåliga lödningar osv) och den kan uppgraderas till nästa version när den kommer ut och den har MYCKET inställningar hehe har även ett gott ryckte (har inte hört att den har tendensen att flyga bort som naza med gps har >.<).

    Min caip har åkt på hyllan tillsammans med min halvbyggda rvjet efter någon (idiot) tyckte att en 5.8ghz videomottagare skulle va bra att ha. Det ända bra med att min vrx försvann var att jag fick tillbaka suget att flyga med min disco och fick en bra anledning att spendera lite pengar.

  11. #131

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Jag har inga problem med 5,8ghz på låg höjd. Visst det bli lite mer brus men förlorar ingen räckvidd pga uhf så det kan jag leva med. http://www.youtube.com/watch?v=3ZdY0fbFYs4 flyger nästan bara bakom träd och annat men får inga direkta störningar.
    Kan bara hålla med där. Är förvånad över hur bra 5.8 det funkar bakom träd osv efter allt man har hört.. Riktar man markstationen med patchen mot trädparti osv så är det inga problem att flyga bakom tjocka partier med buskar och träd. Men visst 1.2 tränger ju igenom bättre men jag tror inte det är någon megaskilnad.

    Är lite sugen på en lawmate 2.4a bara för att jämföra dock.

  12. #132

    Standard

    Jag har en Lawmate 2,4ghz vtx och vrx som jag inte kan använda för något dödar hela 2,4ghz bandet på mitt fält sändaren gick sönder inne i men har lagat det (tror jag) fast skulle tro att den inte är super eftersom dom är så känsliga. Du kan få rx och tx för en billig peng och du vill.

  13. #133

    Standard

    Om någon väljer 2.4GHz så funderar jag på att sälja allt det jag har på 2.4GHz. Jag har en drös med sändare och CL-antenner.

  14. #134

    Standard

    woho! EMS tomten har lämnat paket och jag har redan skruvat sönder det som jag fick .
    2st 5.8ghz mottagare. En 32 kanalare som jag hade innan och en 20$ RX5808 (ska provat att bygga en egen diversity rx så slipper man 2 fullstora mottagare med en hög kablar).
    klöver antenner och så var jag tvungen att prova en 12dbi patch för 13$
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-09-05 16.57.21.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	70,4 KB 
Id:	40726

    Har hittat rssi i min rc832 mottagare så nu ska man bara bygga diversity.

  15. #135

    Standard

    Då var det bara skrot kvar av min caip efter att försök att flyga med skit radion 9x som inte finns med oss längre.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-09-08 12.59.30.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	147,0 KB 
Id:	40761

    Tappade även GPS modulen till min ezosd (trevlig) så om någon skulle hitta en GPS vid Dalby stenbrott så får dom gärna skicka ett pm.

    För att säga till så denna skit radio inte dödar fler flygplan så fick den smaka på en hammare.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-09-08 13.05.33.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	106,0 KB 
Id:	40762

    Får se det positiva att efter detta så kan dagen bara bli bättre och det var tur att det var min caip och inte min rvjet

  16. #136

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tråkigt. Beklagar förlusten. Av vad jag kan se på bilden så är den ju dock i allra högsta grad lagningsbar. Fram med poluretanlimmet
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #137

    Standard

    jo då inga större problem att laga fattas inga bitar så det är bara lite ca så är det fixat men fattas ändå GPS och en radio som jag kan använda med mitt ezuhf

  18. #138

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Var det ilskan som dödade radion eller?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #139

    Standard

    hehe kan inte skylla på något annat :P Nä men blev sjukt trött på att lägga oändliga timmar på den radion bara för den skulle fungera och skulle inte kunna sälja den till något utan att kännas som jag har blåst köparen så varför inte ha lite roligt?

    Nu ska jag bara lista ut vad för radio jag ska köpa för en Taranis blir det förmodligen inte med den värdelösa programvaran.

  20. #140
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Måste varit härligt att få avreagera sig!

    Var ni många i Dalby?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •