Reklam

 
Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 45678910 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 191

Ämne: TBS Caipirinha

  1. #161

    Standard

    Använder GoPro 1. Vad väger din/er flygklar? Med vad för ack? Jag använder 2S 2200 så där har jag tappat lite vikt jämfört med de som använder 2S 3300. Behöver inte flyga 30-40 minuter tänkte jag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #162
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag använde mig av 2S3700 35C, vikt tror det var 670g.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #163

    Standard

    Mina 2S 2200 30C väger 118 gram. Så om jag flyttar fram acken och lägger på lite bly så borde jag ju hamna på ca 640 gram.

    670 gram, är det "ok" eller för tungt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #164

    Standard

    Man flyger bara 20min på en 2cell 3300mah (normal flygning). Har inte min vinge hemma så kan inte väga men har nog runt 60g i nosen för att balansera men jag kör med en gopro 3 har även flyttat fram batteriet.

    TBS har ju en ny bättre version för gopro 3 där CG ska va mycket lättare att få till.

  5. #165

    Standard

    Nu är den balanserad på 135 (mitt mellan 130 och 140 enligt bruks) och väger 665 gram med 10 gram på sidan och 50 i nosen med framflyttat batteri. Frågan är ju vad ni som flugit den har er CG på... ;-)

    EDIT: I bygganvisningen står att man inte ska ha högre frekvens på videolänken än RC-länken. Det är ju omöjligt om man ska vara laglig.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #166
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag hade min på 145mm, tänk på att trimma in roderna så de står cirka 4mm upp som neutral på vardera sida.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #167

    Standard

    4mm! Det ska jag göra, tackar. Och utifrån det ska det va 10mm upp och ner för Aileron samt 8 mm för elevator, som i bruks? För så har jag nu...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #168

    Standard

    Men jösses bläh va den flög virrigt. Haha! :-D Premiärade igår. Först som RC-flyg... en annan flygare kastade iväg den och jag flög några vändor och trimmade in den. Då blåste det inte så mycket men den verkade flyga slingrigt när jag använde throttlen. Drog jag av throttlen helt så gled den finfint. Det blåste inte såå mycket... 3-4 m/s kanske. Har stumma winglets.

    Sen blev det FPV på ack nr 2. FPV funkade bra. Men det blåste lite mer, typ 4-6 m/s. Den vobblade runt rollaxeln och runt gir-axeln tvärt man gasade eller försökte styra.

    Jag har CG på 135 mm och den väger knappt 660 nu.

    Så nu börjar letandet att få den stabilare. =)
    1. Mindre vind nästa gång.
    2. Ändrade expo för den var ju tokseg men utslagen räckte bra.
    3. Borde jag ändra CG? Jag har inte bra koll på vingar med skjutande props.
    4. Kanske borde kolla att motoraxeln verkligen är rak så som den ska vara och inte pekar åt nåt håll.
    5. Borde jag få ner vikten mer? Dvs flytta grejer så jag kan plocka bort bly.
    6. Nåt annat jag glömt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #169
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ja, den är inte stabil. Du har inte glapp vid roderna?

    Jag körde min med länken kopplad till hålet närmast servoarmens centrum, samt längst upp på oket på rodert, för att nyttja så mycket av servotsrörelse som möjligt.
    Använder du någon form av stabilisator på den, jag körde med FY30A, då blev det bättre.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #170

    Standard

    Jag hade inte glapp nånstans före flygningen iaf. Inte ens wingletsen. Använder Hitec HS-65MG-servon och har kämpat järnet för att få bort all glapp i stag o sånt, så till och med där är det helt stumt (men inte så det kärvar förstås). Ska se över den i alla fall, samt det med länken i hålen, minns inte. Och flyga när det blåser mindre... =) Har ingen stabilisator alls, borde väl ha för skev kanske. Det ligger en FY20A och skräpar i en Bormatec Maja här, kan det va nåt? Klump.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #171

    Standard

    Hoppigt är hur den flyger. Flög 37min med min idag riktigt härligt väder.

    Stabilisatorn måste ha stöd för delta och det vet jag inte om din har.

  12. #172

    Standard

    Ah det var ju det med delta... glömde bort. =) Finns det andra bra stabilisatorer/gyron? Lätta sådana alltså.

    Jag har bara 2200 mAh 2S 30C så jag kanske inte flyger så länge, inte kollat hur länge jag flög och hur mycket det drog ur batterierna. Lär väl få lite mer koll efter fler flygningar.

    Såg lite på filmklippen från flygnignarna jag gjorde. Första flygningen blåste det mindre, andra flygningen röck det nog på. Märkte att vinden fick vingen att hoppa upp och ner, men även slunga iväg flyget i rollaxeln upp till 45 grader ungefär. Rätt ryckig på rollaxeln i blåst. Ska bli kul testa vidare. =)

    Jag flög aktivt med sidoroderspaken hela tiden... det satt liksom i fingrarna. hähä!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #173

    Standard

    haha jag gör samma sak sitter och mixar sida med skev när jag ska svänga även om det inte finns något roder. Sitter i fingrarna.

    Synd att min kamera dog på sista flygningen. Hade haft med Kenneths finna stall som han gjorde med sin x8

    Finns ju Afromini men den är dryg att ställa in. Använder själv aldrig gyro på flygplan så har ingen koll. Det trevliga med afromini är att den stödjer GPS och RTH och man kan koppla in en minimosd till den.

  14. #174

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Synd att min kamera dog på sista flygningen. Hade haft med Kenneths finna stall som han gjorde med sin x8
    Det gick ju dock bra. Vad jag såg så var där typ två små repor på den när vi bärgade den från kaninhålorna. Inte illa för en perfekt 90 graders nose-in...

  15. #175

    Standard

    Blir nog att få den att flyga bra utan hjälp först... måste ju gå. =)
    Men varför är den så orolig när man gasar på med den? Alltså skuttig och nervös.
    Kanske var bara för att det blåste lite...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #176

    Standard

    Sjukt fint väder i tisdags så blev några ackar.


  17. #177
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Klart godkänt flyg/film resultat.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #178

    Standard

    Härlig lågflygning

  19. #179

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    snyggt, synd att cappen är som en ål i luften bara , man blir ju åksjuk. verkar dock rolig iallafall
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #180

    Standard

    Jag ska ut o flyga precis strax. Har gjort lite ändringar och så blir det nån ändring på fältet också. Slutar det hela med att den slingrig och hoppig så man tröttnar, så blir det nog nåt annat flyg. Gillar inte alls skutten och "rollningnarna" den gjort, blir dåliga filmer.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •