Reklam

 
Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 345678910 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 191

Ämne: TBS Caipirinha

  1. #141

    Standard

    Va bara jag och sickan. Vi skulle prata business så passade på att flyga lite.

  2. #142

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    För att säga till så denna skit radio inte dödar fler flygplan så fick den smaka på en hammare.
    Nämenförfan.... Kenneth skjuter mauser och jag pangar pistol. Kunde du inte sparat den till en dag på en skjutbana?

    Taranisen behöver inte oändliga timmar. De kör liknande mjukvara, ja, men där slutar jämförelserna.

  3. #143

    Standard

    NNEEJJJJJJJ jvla skit glömde det >.< Får väl beställa en radio bara för att få se den skjutas sönder :/

  4. #144

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    China crap radio, meet misters Smith & Wesson...

    OT: Som sagt var, Taranisen känns inte helbökig att programmera. Har äntligen fått ett par korta stunder att flyga med den. Har flugit min depron F22:a med den en del nu, och den duger bra.

  5. #145

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någon som har några tips på hur man löser 12 V ut till videosystem och kamera med 2s lipo? Har ingen core och vill ha en snabb lösning och helst inget extra batteri för videosystemet.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #146

    Standard

    Kenneth hade någon typ av step up men den stänger av sig när han har dåligt med ström :P Själv använder jag en core som funkar mycket bra.

  7. #147

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Step up:ar kommer alltid att göra det, tyvärr. De måste dra mera I för att skapa mer U. Kan de inte dra tillräckligt så kan de inte heller fungera.

  8. #148

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någonsomkör capirinhian på 3s? Standardmotorn? Storlek på acc? Etc
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #149
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Läste om en som var nöjd med 3S2200 med 7x4 prop, på rcgroup idag.
    På original setup.

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #150

    Standard

    Läste om någon som brände motorn med 3cell och 7xnågot för några veckor sen. Borde lista ut vad det är för t-motor som dom har rebrandat så vi kan få fram vad den ska klara.

  11. #151

    Standard

    Flyger ett par gånger med min turnigy 9x och tslrs utan några problem (ta i trä) än så länge supernöjd med min

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  12. #152

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Idag är jag rätt vass på DOSD eftersom jag nu fattar vad som skall göras för att få det att fungera och kan faktiskt köra med endast den på vingen, men ville ha en funktion som stänger av Stabiliseringen, därför installerade jag FY30A och då får jag 3 lägen:
    off: DOSD stabiliserar med justerbar gain från 0 till 4 där 0 är ingen gain.
    mellan typ 3D mode: DOSD av, gain från Fy30A styr.
    on full stabilisering från FY30Q, DOSD av.

    Ja, du kan ändra rth funktionen i flera olika steg, behålla höjd och fart, behålla höjd till du närmar dig och på givet avstånd stiger eller sjunker det till satt crusing altitude, eller så går den ner till crusing alt. direkt och fortsätter i den höjden hem.
    Val om DOSD kontrollerar trottel eller inte, val on DOSD skall styra roder eller inte. Ja allt kan den och nog lite till jämfört med andra system, men man måste veta vad man skall trycka på. Jag skall köra ett par stycken till DOSD i alla fall.

    fungerar bra vid busflygning, nu skall bara resten av utrustningen också hänga med, skall byta video länken till något annat eller komplettera, vi får se.

    Jonte har du problem att programera, hör av dig.
    Ken
    Det är lugnt kenneth.. vill ha samma systemm som du har.. dosd med stabilisering av och använda ett annat stabilisering som till exempel fy30 a med 3d läge.. det systemet jag har nu är fy31ap. Den har autolevel och return to launch.. men den håller samma höjd hela tiden vid return to launch och det ör ju inte bra om man flyger på 1000 meters höjd.. ser ju inte fanskapet då om videolänken går paj. Sen har min bara autolevel och då kan jag inte typ rolla och sånt så. Vill ju ha ett 3 d läge liksom hehe

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  13. #153

    Standard

    Rangevideos 12V step-up fungerar bra kajaken. Betydligt billigare om du bara ska ha spänningsreglering. Coren är ju fylld med en massa annat också... (som ex RFI).

  14. #154

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Står att ben tar 4-6 volt in. 2s 7,4 volt. Ok eller inte?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #155
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jonte_malmö Visa inlägg
    Flyger ett par gånger med min turnigy 9x och tslrs utan några problem (ta i trä) än så länge supernöjd med min
    Min 9x hade hundratals flygtimmar innan jag pensionerade den. Alla utan några problem med radion.

    Men...

    En varning för radiosystemet. Radiomodulen och mottagaren som följde med radion var bara skräp. Jag köpte en ytterligare sändarmodul och flera stycken mottagare till innan jag gav upp och insåg att det inte är säkert att flyga med originalsystemet. Det är bara en tidsfråga innan man tappar kontakten. Har man tur får man tillbaka den innan planet träffar något hårt. Jag avråder alla från att skicka upp dyr elektronik i plan styrda med FlySkys 2.4Ghz radiosystem.

    Jag köpte en modul från FrSky istället. Har funkat utan problem.
    Senast redigerat av dvogonen den 2013-09-09 klockan 20:41.

  16. #156

    Standard

    Orka inte med opentx och den dåliga kvaliten så ska köpa en jr radio (ska kolla på en imorgon).

  17. #157

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    PPM jag vore dig så skulle jag köpa futaba istället. Känns som om det är större frihet att assigna switcha etc i futaba än i JR. En gammal FF9 är perfa med scherrer eller EzUHF
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #158

    Standard

    Har inget större behov av att assigna switchar då det kan göras på min ezuhf tx. Funderade på en futaba 8fgs men känner att den kostar lite mer än jag känner för att lägg ut för tillfälligt så köper hellre en billig jr radio och sen sparar till en jeti eller den nya radion som jr snart släpper.

  19. #159

    Standard

    Balanseringsproblem!

    Har nyss byggt klart en TBS Caipirinha. Hade köpt den för ett tag sedan, men nyligen blev min videolänk ledig så jag fortsatte bygget. Den väger 598 gram:

    Bild: http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=10031


    ROLLBALANSERING (Longitudinell)
    Med acken längst fram till höger så behövde jag 10 gram vikt ut på vingen där mottagarantennerna är fasttejpade. Att flytta mottagaren längre ut ger längre kablar och samma vikt, så det är väl knappast nödvändigt. 10 gram blyvikt bättre i så fall. Eller slopa videosändarantennen och sätta dit en vanlig Omni? Förslag på hur ni brukar vara väldigt petiga när ni jagar vikt? =) Är nu uppe i 602 gram.

    VANLIG BALANSERING (Lateral)
    Som Caipirinhan nu är byggd så måste jag placera acken nästan på GoPro-kameran för att vingen ska bli balanserad på 135mm!!! Med acken på rätt ställe så räcker det med 60-70 gram bly i nosen så är vingen balanserad. Men då väger vingen närmare 680 gram med blyvikter och tejp. What to do? Flytta fram motorn? ;-) Det är ju inte så mycket vikt att flytta bakifrån CG och framför direkt.

    VAD SKULLE NI GÖRA?
    Limma fast ackhålet och ta upp nytt hål så långt fram det går och addera nån blyvikt på det (30 gram typ). Eller skulle tejpa fast dessa 60-70 gram i nosen under vingen och se glada ut och flyga?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #160
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Använder di GP3? Den är designad för gp1&2, annars måste du vikta där framme! Vi har lagt mynt bakom kameran.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •