Reklam

 
Sidan 5 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 191

Ämne: TBS Caipirinha

  1. #81
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Tjusigt!
    Stilig landning också
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #82
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Börjar äntligen bli nöjd med min vinge! Fick två riktigt sköna flygningar igår kväll men glömde självklart att starta kameran på första turen >.<

    Härligt att se, tror snart du ångar att köpte Rvjet.
    Idag tog jag min ett steg ytterligare 2.3km, skall hädan efter använda mig av en annan teknik. Att flyga iväg mot vinden för att sedan flyga hem i med vind. Batteriet höll på att ta slut och när den var ovan mig och jag tog av mig googlesen då såg jag hur långsamt den flög, det stod 13 km/h i displayen och det stämde den kröp fram.
    Nåja allt gått
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #83

    Standard

    Vågar mig inte längre än 1,3km utan RTH jaja ska köra samma videosändare på min rvjet så får vi se hur långt jag kommer med RTH Jag seglade hela vägen hem (1,3km) men tycker att jag har dålig rssi redan runt 1km men litar inte på ezosd så får se vad min rvosd kommer säga när jag är 1km bort.

  4. #84

    Standard

    Varför ångra? RVJET och Cap är ju helt olika modeller så jag tycker inte det är konstigt att ha bägge. Min rekommendation är att börja med den korta vingen, då flyger den bäst tycker jag. Även om det definitivt går att flyga proximity med den långa också.

    Med RVOSD i RVJETen så är det bara att ställa in throws och tyngdpunkt enligt manualen och mina RVOSD inställningar så kommer den att fungera bra. Går självklart att tweaka till ännu bättre såklart.

  5. #85

    Standard

    Tack för tipset med korta vingen. Nu ska man bara få tag på någon som kan skriva ut vinghållare och få hem motor & fartreglage.

  6. #86

    Standard

    Bara jag i ordning min skrivare så ska det kanske lösa sig. Men du kan ju alltid göra som jag har på min förserieprototyp, dvs plywood och nylonskruv (även om det ser lite väl enkelt ut kanske). Nu åter till Cap, sorry för OT.

  7. #87

    Standard

    Skulle va sjysst om du kunde hjälpa mig. Funderade på den enklare metoden men ska bygga min rvjet seriöst och då ska inte en liten grej som det få förstöra utseendet :P

  8. #88

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    på andra maskiner så har jag använt tavelhängare som vinghållare, kanske inte snyggast i världen men det funkar.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #89
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Cap svajar lite väl mycket, så en åtgjärd måste till.

    Denna gången slet jag av cardboarden som sitter på fenorna och limmade dit dem med CA. Risken är dock större vid en hård landning att vingen går i sönder eller fenorna lossnar.

    Jag kan säga att Cap. blev MYCKET stabilare med fasta fenor trots stark vind(skriv storm) och jag kan säga att Cap är livsfarlig i kraftig vind då den är så långsam, svängde medvind och hamnade 500 m bort och nu kom jag inte framåt trots fullgas, den gick snarare backåt sakta, vilket jag kunde se på avståndsmätare. Provade en annan teknik och steg till 200m för att därifrån svagt dyka med fullgas rakt mot vinden och se avståndsmätaren började ticka åt rätt håll, efter en lång tur kom jag fram och gjorde en hård landning missade åkern och slog i vägen istället. Vingen höll, fenorna satt kvar - det blev nog inte så dumt ändå.
    Tyvärr ingen film, glömde starta GoPro´n.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #90

    Standard

    Trevligt! Ska prova att skruva mina.

  11. #91
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har ni testat båda vingarna, vilka funkar bäst ?

    //Matte

  12. #92
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Har ni testat båda vingarna, vilka funkar bäst ?

    //Matte
    Båda fungerar utmärkt, men favoriten är helt klart de små pilformade, den blir liksom mjukare när det blåser samt att den blir mer framtung.

    BunnyEar stabiliserar kraftigare samtidigt som tyngdpunkten hamnar längre bak. Man kan se vingen vagga fram och tillbaka i bilden.

    I vindstilla väder fungerar båda mycket bra, i vind de små.

    Jag har en tanke om att tillverka ett par andra fenor som bygger på en hybrid mellan de två varianterna, för är det en sak jag märkt så är det att vingen måste ha en del av fenorna under sig annars klipper den lätt. Har man fenor under så liksom stannar luften kvar och den kasar inte i svängarna.

    Det är min erfarenhet efter flera hundra starter med TBS Capxxxxx - totalt onödigt jobbigt namn som man aldrig kan lära sig att stava till.
    Ken

    Menar du RVjet vs TBS, så går de inte att jämföra, RV är dubbelt så stor, som att jämföra Jumbojet med Cessna. Tror nog RV fungerar men är onödigt stor och komplicerad att montera, TBS alltid redo för flygning och är lätt att transportera samt stryktålig.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #93
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tack för infon Kenneth!

    //Matte

  14. #94

    Standard

    Det ska bli spännande att se dessa på nästa träff

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #95

    Standard

    @Kenneth
    Om man inte vet lätt en RVJET är att bygga tycker jag att ska vara försiktig med att uttala sig om detta. Samma gäller flygegenskaperna. De flesta verkar tycka att det är en av de enklaste modellerna de har byggt och att de är förbluffande över stryktåligheten.

    Men visst är det två helt olika modeller och med rätt olika kapacitet och funktioner. Cap är snarare en modell som är sparsmakad med storlek och funktioner och är designad just för detta (jag känner designern). Jag skulle snarare jämföra modellerna som en gokart och en Ferrari.

  16. #96

    Standard

    Rvjet är mycket enkel att bygga det ända negativa är inget färdigt system för att fästa vingar och grejerna var inte tejpade i lådan så dom hade åkt runt och gjort några märke på flygplanet och böjt vingspetsarna lite. Skulle även gilla om man kunde ha både cctv kamera och gopro på samma gång (jag kommer moda så det går på min).

  17. #97
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    @Kenneth
    Om man inte vet lätt en RVJET är att bygga tycker jag att ska vara försiktig med att uttala sig om detta. Samma gäller flygegenskaperna. De flesta verkar tycka att det är en av de enklaste modellerna de har byggt och att de är förbluffande över stryktåligheten.

    Men visst är det två helt olika modeller och med rätt olika kapacitet och funktioner. Cap är snarare en modell som är sparsmakad med storlek och funktioner och är designad just för detta (jag känner designern). Jag skulle snarare jämföra modellerna som en gokart och en Ferrari.
    Jösses vad du försvarar RVJet,

    Jag står för allt jag skriver och enklare än TBVs cap. kan det inte bli.

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #98

    Standard

    @neu
    Det finns viktiga anledningar till att domen inte har plats för både gp- och cctv-kamera. Pga optisk kvalitet så gjorde vi inget dubbelmontage. För så bra optisk kvalitet som möjligt så vill man få kameran centrerad, linsen nära domens insida samt andra reflektionsdämpande åtgärder. Vi tyckte att ett dubbelmontage försämrade kvaliteten för mycket helt enkelt. Detta samt att det var svårare att göra en generell lösning för så många kameror som möjligt.

    Men jag har dock några idéer för en lösning som är "så bra som möjligt". Men jag har inte realiserat dessa ännu. Det skulle vara intressant att höra dina idéer kring detta men kanske inte i den här tråden.

  19. #99

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jösses vad du försvarar RVJet,

    Jag står för allt jag skriver och enklare än TBVs cap. kan det inte bli.

    Ken
    Det är väl klart att jag gör.

  20. #100
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tog en tur idag på morgonen, video kan komma sedan.

    Men idag fick jag min första FS låsning strax efter avståndet 1500m på 120m höjd, det roliga var att jag hade klar bild i Googlesen. RTH blir aktiverad av FS och nu blev det bara att vänta tills signalen kom tillbaka.

    Det gick bra naturligtvis, men intressant att jag hade så dålig räckvidd, härom dagen flög jag 2.3km tills videosignalen försvann.

    Efter det tänkte jag att jag kunde stiga så långt den orkar innan batteriet tog slut, 691m sedan vände det varje gång jag gasade slocknade videon, seglade hem vilket tog ett par minuter, med trevlig utsikt som följd.

    Men det med FS låsningen var något nytt och skumt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •