Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Testar nya gimbalen på TBS Discoveryn

  1. #1

    Standard Testar nya gimbalen på TBS Discoveryn

    Lite testflygning med en ny borstlös gimbal till TBS:en Verkar funka hyffsat... Lite tuning å så kvar innan den är helt ok.



    Å en snabb gjord liten video av det...

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Standard

    Wohoo! Najs! Funka ju bra juh! =) Kan du flyga FPV med gimbal?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Tjusigt!! Riktigt riktigt bra!

    Man skulle kanske skaffa en till QAV500an för finflygning. Att busa utan att "känna" av bankningen skulle jag inte fixa Så 400an får klara sig utan.

    --
    S

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Standard

    Nej orginal FPV fästet för discovery är förlängt förbi kameran så jag kan flyga, har dock en video switch så ja kan byta kamera.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Tjusigt!! Riktigt riktigt bra!

    Man skulle kanske skaffa en till QAV500an för finflygning. Att busa utan att "känna" av bankningen skulle jag inte fixa Så 400an får klara sig utan.

    --
    S

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Nej det går inte... man hamnar i backen direkt iaf ja så fast FPV kamera är ett måste
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    Stiligt, har du bilder på bygget? =)

  7. #7

    Standard

    Vad för motorer + styrkort använder du?

  8. #8

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    använder iflight 2212 och alexmos kort.

    Här är resten av filmerna.

    http://fpvlab.com/forums/showthread....-TBS-Discovery

  9. #9

    Standard

    Är det inte "köp o montera" utan nåt kit (finns det)? Eller är det hembygge från scratch?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Är det inte "köp o montera" utan nåt kit (finns det)? Eller är det hembygge från scratch?
    Det är ett svenskt gimbal kit av några coola killar Vet inte vilka...

    Ny mjukvara å andra motorer, verkar funka det med

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Länk?
    Skicka pm till jugg eller kolla länken till fpvlabb där finns info.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Har ni spekulerat fram något pris och datum för grejerna?

  14. #14

    Standard

    Oh lala! =) Kommer det en 3x-gimbal också? ;-) Jag vill jaga bilar!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #15

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Alexmos håller på med en 3axligt kort, men vet inte när det kommer.

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Har ni spekulerat fram något pris och datum för grejerna?
    Jo de levereras för fullt, dock en redig väntelista. Skicka PM till jugg för mer information.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17

    Standard

    Ser ju trevlig ut. Blir den där "som på räls" effekten liksom. Synd att jag inte hann köpa lokalt m.a.o.
    Bara en sak jag grubblade på...
    Verkar finnas minst 2 personer på fpv lab som hakat upp sig på att linsen inte hamnar i mitten citat: "In the videos you appear to have the Gopro mounted incorrectly, you should have the lens mounted in line with the roll motor."
    Är det jag som tänker fel när jag tänker som följande: Spelar väl ingen roll när kameran är horisontellt hela tiden?
    Jag tror jag förstår hur dom tänker att om linsen sitter mitt i vridpunkten så slipper man "tipp effekt" men enl mig tänker dom ett steg för mkt. Eller för lite.

  18. #18

    Standard

    Ja du Tommy alla dessa självutnämda experter... Då ska du bara veta vad de frågar via PM... Jag har gjort guider, jag har försökt förklara att det finns bara en väg att vandra:

    1. balansera motorer och proppar
    2. balansera sedan hela maskinen
    3. balansera gimbal
    4. lär dig flyga utan att lita på alla jävla tekniska saker som ändå bara strular ( DJI har två uppdateringar som är nästan lika dåliga båda två fast de är "förbättringar" dvs jag får det inte att fungera ok så har 2.01 som funkar)

    Jag har tusen gånger försökt förklara att det finns inga genvägar i form av GPS, atti mode å allt va de nu heter... GoPro hit å dit filter, linser, sd-kort, anti vibrations saker från öronproppar till hitec gel från rymden... ja för snackarna kanske det funkar, men jag vet det finns bara en sak som funkar ERFARENHET...

    Det var ett långt utlägg på en enkel fråga men ja e jävla trött på amerikanarnas jävla pettimeter skrivande hela tiden, fan ut flyg med skiten istället... Och svar på din fråga... Jag kan inte gemometri å arc tan cos å allt va det heter men jag ser inte vad problemet skulle vara med att den är lite "off center" för roll kommer ändå att kompensera, det måste ju vara bättre att allt är balanserat lateralt så IMU inte behöver motkompensera med motorerna vilket ger mer vibrationer i kameran än att lins fan sitter i centrum ? Men vad vet jag...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #19
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Ja du Tommy alla dessa självutnämda experter... Då ska du bara veta vad de frågar via PM... Jag har gjort guider, jag har försökt förklara att det finns bara en väg att vandra:

    1. balansera motorer och proppar
    2. balansera sedan hela maskinen
    3. balansera gimbal
    4. lär dig flyga utan att lita på alla jävla tekniska saker som ändå bara strular ( DJI har två uppdateringar som är nästan lika dåliga båda två fast de är "förbättringar" dvs jag får det inte att fungera ok så har 2.01 som funkar)

    Jag har tusen gånger försökt förklara att det finns inga genvägar i form av GPS, atti mode å allt va de nu heter... GoPro hit å dit filter, linser, sd-kort, anti vibrations saker från öronproppar till hitec gel från rymden... ja för snackarna kanske det funkar, men jag vet det finns bara en sak som funkar ERFARENHET...

    Det var ett långt utlägg på en enkel fråga men ja e jävla trött på amerikanarnas jävla pettimeter skrivande hela tiden, fan ut flyg med skiten istället... Och svar på din fråga... Jag kan inte gemometri å arc tan cos å allt va det heter men jag ser inte vad problemet skulle vara med att den är lite "off center" för roll kommer ändå att kompensera, det måste ju vara bättre att allt är balanserat lateralt så IMU inte behöver motkompensera med motorerna vilket ger mer vibrationer i kameran än att lins fan sitter i centrum ? Men vad vet jag...
    Härligt och uttömmande svar, helt rätt det finns för många experter som aldrig har flugit, men det är en hobby också att bara hålla sig tekniskt uppdaterad även om man aldrig kommer att lyfta en modell under hela sitt liv.

    Mitt råd är också, ut och flyg. Visst sedan kan man köra fast och behöver en spark i rätt riktning.
    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Haha! Kul inlägg där DrHanke!

Liknande ämnen

  1. Filmtajm, testar min YTC
    Av Deep Purple i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 19:23
  2. Testar GoPro HD
    Av TommyzT i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 08:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •