Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: UHF vilken videolänk frekvens använder ni?

  1. #21
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Så här står de på ezUHF hemsida:

    "The EzUHF is the LRS used by Team Black Sheep for their impressive FPV videos. It is quite at home controlling flights of up to 70km, and also when flying at FPV events with 10+ planes in the air at once."

    Så tror inte det är några problem att flyga med andra...
    10+ at gangen, da har jag allt jag behover, tack.

    da behover jag inte oroa mig for kanalkrockar.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #22

    Standard

    Nu har jag läst runt lite, och saker har blivit lite klarare... 1,3 verkar vara väldigt bra om man kan ha bra avstånd mellan vtx, gps och uhf rx. Det är ju den frekvensen som har bäst penetrering och räckvidd. Men den verkar vara många som tycker att den stör. 2,4 är också väldigt intressant, verkar som att den frekvensen inte stör de andra i lika hög grad men ändå har ganska bra räckvidd.

    En pepperbox antenn verkar vara de mest optimala om man saknar antenna tracker och vill ha möjligheten att kunna flyga lite längre. Verkar som att en uteffekt på 800mw är en ganska bra kompromiss om man vill kunna flyga längre samtidigt som man ska hålla störningarna på en godtagbar nivå.

    Har jag förstått det hela någorlunda nu?

    Stämmer de verkligen att denna antennen har en räckvidd på runt 80 km med helical?

    http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1095
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-05-17 klockan 06:56.

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Är det inte så att man skall ha så låg uteffekt som möjligt för att inte störa andra utrustningar?

    I vår värld är 800mW ganska hör effekt, visst jag kör själv med 800mW och 1.2GHz och har bara varit 600 m bort. Men har sett andra lyckade installationen som fungerar bättre med betydligt lägre effekt.

    Verkar som om ger man den ena så tar man från den andra en balans är bättre eller tänker jag fel.

    http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1208

    Är inte denna bättre?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Är det inte så att man skall ha så låg uteffekt som möjligt för att inte störa andra utrustningar?

    I vår värld är 800mW ganska hör effekt, visst jag kör själv med 800mW och 1.2GHz och har bara varit 600 m bort. Men har sett andra lyckade installationen som fungerar bättre med betydligt lägre effekt.

    Verkar som om ger man den ena så tar man från den andra en balans är bättre eller tänker jag fel.

    http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1208

    Är inte denna bättre?
    Jag har haft mailkontakt med både readymaderc samt ibcrazy och redymade rekomenderar 400-800mw medans ibcrazy säger att 1000mw är väldigt bra om man kan få ett bra avstånd till rc mottagaren å gps. Den antennen du länkade till tror jag är bra om man flyger lågt och medel avstånd...

  5. #25
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Allt beror ju på vilka krav man har på räckvidd och om man tänker flyga bland träd och buskar.

    Dom flesta klarar sig egentligen ganska bra med 200 mW på 5.8 ghz om man har bra antenner. Då slipper man också bekymra sig för störningar av UHF eller på UHF samt hålla på med filter hit och dit. Att antennerna är mycker mindre och smidigare får man som bonus.

    Har man dock tänkt att flyga bakom saker eller längre bort än 5-10 km går naturligtvis 5.8 bort men eftersom det i alla fall inte är tillåtet så ser jag inget större behov av annat än ett 5.8 system med låg effekt och bra antenner.

  6. #26

    Standard

    Har inga problem att flyga 700m med min 300mw 1,3ghx vtx med vanliga klöver antenner. Kommer säkert mycket längre men litar inte på min dx8. Har dock märkt att man får extremt mycket störningar när man ligger på 20-50m höjd under och över det är det perfekt bild.

  7. #27

    Standard

    TBS har speciell firmware i sina EzUHF eller hade iaf det så att de kunde särskilja varje individuellt system så att de inte krockade med varandra.

Liknande ämnen

  1. Timing och frekvens
    Av Uno i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 13:26
  2. Bästa frekvens för videolänk?
    Av kamelkungen i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 12:23
  3. Vad använder ni för att
    Av Hyperboy i forum Allmänt och Tips
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 09:49
  4. Multiplex Easystar med 2,4GHz videolänk setup (FPV)
    Av Impulze i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:30
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 08:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •