Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: sista frsk till hjlp med naza-dragonlink

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard sista frsk till hjlp med naza-dragonlink

finns det ngn som har DL och kr den med futaba och naza?
    skulle vilja veta om ni upplevt samma problem att allt funkar utanfr nazan men genom nazan blir det ingen lnk mellan tx och rx.
    jag har prvat alla metoder med stta assistenten p ppm innan och efter men de har ingen kontakt oavsett.

Hoppas ngn har kunskap att hjlpa mig annars mste jag slja grejorna och fortstta med radiobortfall nr jag flyger d jag kr med 1,3 ghz video.

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Vad Naza och DL, specificera exakt mer noggrant vad du gjort och vad du vill ha fr resultat, s slipper vi gissa?

Frst d kan vi hjlpa.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

jag har har lagt ut tv hjlpfrgor nyligen i detta mne s jag frmodade att man sett dessa. men jag tar det igen.
    jag har calibrerat,bundit,testat mm dragonlinken och den funkar klockrent utafr nazan.
    kopplar jag in rx i nazan lyser ledarna p tx och rx att det r i lnk ok korrekt men nazan flachar snabbt att den saknar rx signal. inget funkar ven om jag ndrar i assistenten till ppm. helt dd. dock fr den kontakt om jag vljer standard som rx men det mste vl vara ppm vald vl.
    vad blir fel? r det i radion eller nazan?

Standard

Du skall anvnda "Standard rx". PPM lget menas med att man anvnder PPM summa signal frn mottagaren.

S vlj standrd gr kalibreringsstegen samt kolla s alla gr t rtt hll.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

Okej, s det skall vara standard, sknt att veta det. Ja det funkar med nazan men nr jag gr spakkalibreringen blir pilarna grna men de verkar vara mkt knsligare och ibland stannar de inte i det grna . Skall greja lite ikvll och terkommer.
    Tack s mkt.
    Stefan

Standard

Se till att du har 100% utslag och ingen expo eller trim.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Se, det finns hjlp om man bara ber snllt och frklarar tydligt.

Lycka till
    DS-24 operatr.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

nu fr jag till allt utom failsafen som bara vill hoppa till atti nr jag stnger av radion. har failsafe instllningen i dragonlinken med detta att gra?
    jag flyttar som vanligt frn ex gps atti tills det gr ver till failsafe, sedan gr in p fs i radion , kanal 7 , trycker enter s det blir rtt summa, stller tillbaka endpointsen till gps atti, testar men den vill bara hoppa till atti.

jag r mkt tacksam fr hjlpen men det knns som jag var tvungen att f panik istllet fr att be snllt som i de 2 frra .
    jag frstr att alla inte sitter hela dagar och glor p forumen.

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

okej dr hanke, jag sg din film om stlla failsafe med longrange s jag testar det imorron. hoppas det funkar likadant med DL som cherrer. men behver man ha failsafe instllt i futaban d eller lter man bli den p kanal 7?
    stefan

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

jod, det var precis som dr hankes film och det funka direkt.
    tackar och bugar.
    men jag tycker att det r trkigt att det skall krvas expert hjlp , att man inte kan f den infon i manualer mm.

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Tyckte jag lste exakt hur man gick till vga p Dragonlinks hemsida igr, verkade inte s svrt. Kolla dr
    DS-24 operatr.

Reg.datum
    Apr 2013
    Inlgg
    57
    Jobb
    montr
    Klubb
    tbs disco club

Standard

klart jag har kollat dr,har kollat s noga jag kan ikvll efter ditt inlgg men ven om jag vet hur man skall g tillvga nu kan jag inte hitta ngonstans att man skall anvnda standard rx om man inte vljer ppm stream kanal 12, som dessutom inte funkar p naza nnu utan kommer i nsta firmware.tittar man i naza assistenten nr man vljer ppm visar den att man skall skall koppla via kanalerna om man vljer bde ppm stream eller kanaler, frvirrande.

hade jag inte sett drhankes video dr han berttar hur han gjorde failsafe med sherrer lrs hade jag inte klurat ut det.inte via manualen.

jag tycker inte att det r glasklart mnga ggr utan att man mste hllt p vldigt mkt med snt hr fr att kunna lsa det utan hjlp.
    nog om detta , jag hr av mig igen och skall be s snllt jag bara kan nsta gng jag hamnar i manualkrngel.
    stefan

Liknande mnen

1. hjlp med naza
    Av MickeN i forum Hexa
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2013-05-08, 17:52
  2. HJLP dji naza
    Av per i forum Elektronik-Mjukvara-Hrdvara
    Svar: 18
    Senaste inlgg: 2012-09-29, 21:56
  3. DJI Naza ARF paket F450 Hjlp...
    Av Mr100 i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2012-06-30, 14:01
  4. Mitt frsta frsk till intg p FPV-hobbyn :)
    Av StarvinMarvin i forum FPV Allmnt
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2011-05-01, 17:54

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •