Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Naza assistant v2.12 och fw 3.12

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Exclamation Naza assistant v2.12 och fw 3.12

    Dji drog ju tillbaks 3.10 pga att många hade problem med den och nu får vi väl hoppas att det ska funka lika bra för alla

    http://download.dji-innovations.com/..._Installer.exe

  2. #2
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tyckte att det var lite konstig när man inte fick nya updates med gårdagens Naza Assistant.
    Ska ladda in den nya ikväll o testa i helgen.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Nu har jag provflugit och för mig flög den lika fint som med 3.10. Dom har fixat centreringen nu och lagt till möjligheten till en slags failsafe för dom som inte har det i mottagaren

  4. #4

    Standard

    Har också provflugit med nya uppdateringen och i och med att det blev än väldigt kort flygning p.g.a annat strul så hann jag inte reflektera allt för mycket över eventuella ändringar. Jag upplevde dock att quadrocoptern var mycket stabilare vid lyft. Normalt brukar den vilja drifta iväg åt någon sida men nu bar det av rakt upp istället. Så på den punkten verkar det då ha skett förbättringar.

  5. #5

    Standard

    Någon fler som testat 3.12? Har nu ett ganska rejält problem med den ny firmware uppdateringen. Uppdateringen gjorde ju så att det krävs ca 50% gaspådrag för att quadrocoptern ska lyfta. Då lyfter den däremot mycket stabilare än tidigare. MEN, nu är det så att så fort jag ger den mindre än 50% gas så går den ned på tomgångsläget vilket resulterar i störtdykning... Och när man sen drar upp gasen mer igen så sticker den oftast iväg som en raket åt andra hållet..
    Vilket resulterar i att det är i stort sett totalt omöjligt att flyga. Har sett att en del andra haft samma problem. Och tyvärr har jag inte hittat någon lösning ännu...

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    3.12 funkar bra för mig.

  7. #7

    Standard

    Underligt... Har dessutom testat 3.12 med olika ESCn och elektronik med samma resultat. Har skickat iväg ett mail till DJIs support. Förhoppningsvis ordnar det sig.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Har du gjort advanced calibration på imu, defaultat inställningarna och kalibrerat radion och sånt?

  9. #9

    Standard

    Jo, har gjort det ett antal gånger. Körde advanced calibration, skapade ett nytt modellminne för radion utan några konstiga inställningar och försökte börja om med allt "från början". Men men, får kanske testa ytterligare en gång eller invänta svar från supporten.

  10. #10

    Standard

    3.12 vill fortfarande inte fungera för mig. Men lyckades i varje fall negradera till den gamla firmwaren genom att använda NAZA assistant 1.8. Så nu kan jag då flyga i alla fall. Får nog vänta tills nästa uppdatering kommer ut.

  11. #11

    Standard

    Jag tror att du har broms på i escarna och det märks mer i 3.12.

  12. #12

    Standard

    Hmm.. Det är värt att kontrollera. Tack för idén

  13. #13

    Standard

    Broms är av. Kör på default inställningar på samtliga ESCn nu och då finns ingen broms.
    Håller på att fundera om det är min NAZA det är nåt fel med. Men funkar som sagt klockrent med den gamla firmwaren.
    Tänker testa att installera om all programvara på datorn också så att det inte är något där som ställer till med problem.

  14. #14

    Standard

    Fortfarande samma problem. Så nu kör jag med den nya uppdateringen men i Manual mode istället. I alla fall tills vidare. Manual mode är ändå trevligare i vindstilla förhållanden enligt mig. Då det är möjligt att få mjukare flygningar för filmning med manual mode då man slipper att NAZAn försöker hålla quaden så vågrät som möjligt.

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Har samma problem.
    Testade nyss min quad i GPS läge v2.12 och fw 3.12
    lyfter och drar iväg som faan vid ca 50 % gas, något klick ner på gasen och den faller som en sten
    Jag upplever även latency att det tar tid från att jag rör spaken tills quaden svarar

  16. #16

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Nyare versioner har någon slags auto take off, man måste gasa över hälften och då drar den iväg

    efter take off funkar gas spaken normalt


    bytte proppar från 10" 4.7 till 8" 3,8

    Och quaden blev snäll även i gps läge
    Senast redigerat av Kjelle köttspak den 2013-07-05 klockan 12:40.

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kjelle köttspak Visa inlägg
    Har samma problem.
    Testade nyss min quad i GPS läge v2.12 och fw 3.12
    lyfter och drar iväg som faan vid ca 50 % gas, något klick ner på gasen och den faller som en sten
    Jag upplever även latency att det tar tid från att jag rör spaken tills quaden svarar

    Jag har läst mig till på olika forum att man ska låta auto-takeoff ta sin tid, dvs. att man inte får avbryta den på 3-4 sekunder för då går det som du beskriver. Tanken från DJI:s sida med auto-takeoff tror jag är att man vill underlätta take-off proceduren för ovana flygare så att man slipper fundera på hur mycket gas man ska dra på vid start för att farkosten ska stiga upp till en hyfsat säker höjd.
    Så det är nog inget fel på Naza:t du beskriver.
    Jag flyger med Naza V2 och flyger mest i manual mode men auto-takeoff:en funkar exakt som du beskriver. Lägg throttelspaken ett hack ovanför 50% och vänta tills den stigit upp, den lugnar sig sedan på ngn. meters höjd och man kan börja flyga...

  18. #18

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Det funkade bra efter bytet till mindre och flackare proppar och när jag förstog hur det låg till med auto take off.
    Men första flygningen fick jag en chock med 10 4,7 propellrar drog den inte bara någon meter snarare 3

Liknande ämnen

  1. FEL? eller RÄTT? i Naza assistant v.12
    Av leffe i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 17:32
  2. Naza fw 3.10 är här
    Av PÖ i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 21:53
  3. DJI Naza Assistant 2.02 + ny firmware v3.00
    Av remsan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 09:19
  4. Dji naza nåt för mig?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 12:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •