Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Glasögon och FatShark, hmmm inte enkelt !

  1. #1
    HD-mans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    2
    Jobb
    Elhandel
    Klubb
    RFK

    Standard Glasögon och FatShark, hmmm inte enkelt !

    Jag använder glasögon och behöver antingen linser eller hitta en lösning för att kunna använda videoglasögon. FatShark har inlägg/linser med negativ styrka och det funkar inte för mig. Jag köpte 3 par läsglasögon på Rusta i olika styrka och kapade till dem så att de passade i mina Attitude SD (gjorde en mall). Funkar klockrent och kostade mig 120 kr o en timmes jobb. Kom sedan över en ritning med mått på FatShark´s negativa linser/inlägg som man kan köpa, kan vara bra att ha mått på orginalen om du skall kapa till egna plastlinser från ett par billiga läsglasögon, jag gjorde mina rundade i ytter kant och rakare i inner kanten (mot näsan). Skumt .... verkar inte kunna ladda upp PDF-filen med måtten ????? Maila mig så skickar jag filen om du vill ha den.

  2. #2

    Standard

    Hej
    Du har helt rätt. Det är ett problem om man använder glasögon. Intressant att du använde billiga läsglasögon. jag provar gärna. Skickat ett mail till dig. Kan du skicka en måttritning så provar jag också.
    Hur kapade du till glasen? Det var väl plast antar jag.
    Det står i Attitude SD anvisningen för de separata glasen för närsynta att man måste vara väldigt försiktig vid montaget. Hade du något problem med det?
    Hälsningar
    Göran

  3. #3
    HD-mans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    2
    Jobb
    Elhandel
    Klubb
    RFK

    Standard

    Har skickat skissen med måtten, nä det gick enkelt och bra i Attitude SD, gjorde glasen rundare och de platsar perfekt under gummiramen och tigger helt stilla. Ända nackdelen var att de kom lite nära ögon fransarna. Mn det står jag ut med :-)

  4. #4

    Standard

    Jag har också synfel, astigmatism främst och var väldigt kluven på hur jag ska göra.. Köpte dom där diopter-inserts, osen har jag ett par gamla brillor med någorlunda rätt styrka jag tänkte skära till.

    Men efter att ha prövat fatsharksen, utan några synkorrigeringar tycker jag faktiskt det är helt okej att flyga utan något hjälpmedel, men till vardags är det omöjligt utan brillor

    Fast vem vet, om jag trycker in korrigeringarna så kanske det blir en "aha" -upplevelse, som det vart med dom första brillorna man skaffade Skickar ett mail om PDF'en

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Jag är också brillorm är det någon som vet om man får in brillor under AIO video googles ?
    ser ut att kunna funka

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Jag får med lätthet in mina vanliga glasögon under skidglasögonen med mina headplay

  7. #7

    Standard

    Har precis börjat med FPV och har en del problem med detta jag med. Har brytningsfel och verkar inte få till det med linser.

    Hade varit glad om jag kunde fixa insatser som hade min brytningsfel korrigerat.

Liknande ämnen

  1. FPV Glasögon
    Av Janne.J i forum FPV Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-01-02, 17:49
  2. Glasögon på väg
    Av kalleT i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 19:01
  3. VR glasögon
    Av Jakob i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:59
  4. hmmm man behöver tydligen inte studs!
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •