Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: sista försök till hjälp med naza-dragonlink

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard sista försök till hjälp med naza-dragonlink

    finns det ngn som har DL och kör den med futaba och naza?
    skulle vilja veta om ni upplevt samma problem att allt funkar utanför nazan men genom nazan blir det ingen länk mellan tx och rx.
    jag har prövat alla metoder med sätta assistenten på ppm innan och efter men de har ingen kontakt oavsett.

    Hoppas ngn har kunskap att hjälpa mig annars måste jag sälja grejorna och fortsätta med radiobortfall när jag flyger då jag kör med 1,3 ghz video.

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vadå Naza och DL, specificera exakt mer noggrant vad du gjort och vad du vill ha för resultat, så slipper vi gissa?


    Först då kan vi hjälpa.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jag har har lagt ut två hjälpfrågor nyligen i detta ämne så jag förmodade att man sett dessa. men jag tar det igen.
    jag har calibrerat,bundit,testat mm dragonlinken och den funkar klockrent utaför nazan.
    kopplar jag in rx i nazan lyser ledarna på tx och rx att det är i länk ok korrekt men nazan flachar snabbt att den saknar rx signal. inget funkar även om jag ändrar i assistenten till ppm. helt död. dock får den kontakt om jag väljer standard som rx men det måste väl vara ppm vald väl.
    vad blir fel? är det i radion eller nazan?

  4. #4

    Standard

    Du skall använda "Standard rx". PPM läget menas med att man använder PPM summa signal från mottagaren.

    Så välj standrd å gör kalibreringsstegen samt kolla så alla går åt rätt håll.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    Okej, så det skall vara standard, skönt att veta det. Ja det funkar med nazan men när jag gör spakkalibreringen blir pilarna gröna men de verkar vara mkt känsligare och ibland stannar de inte i det gröna . Skall greja lite ikväll och återkommer.
    Tack så mkt.
    Stefan

  6. #6

    Standard

    Se till att du har 100% utslag och ingen expo eller trim.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Se, det finns hjälp om man bara ber snällt och förklarar tydligt.

    Lycka till
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    nu får jag till allt utom failsafen som bara vill hoppa till atti när jag stänger av radion. har failsafe inställningen i dragonlinken med detta att göra?
    jag flyttar som vanligt från ex gps atti tills det går över till failsafe, sedan går in på fs i radion , kanal 7 , trycker enter så det blir rätt summa, ställer tillbaka endpointsen till gps atti, testar men den vill bara hoppa till atti.

    jag är mkt tacksam för hjälpen men det känns som jag var tvungen att få panik istället för att be snällt som i de 2 förra .
    jag förstår att alla inte sitter hela dagar och glor på forumen.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    okej dr hanke, jag såg din film om ställa failsafe med longrange så jag testar det imorron. hoppas det funkar likadant med DL som cherrer. men behöver man ha failsafe inställt i futaban då eller låter man bli den på kanal 7?
    stefan

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jodå, det var precis som dr hankes film och det funka direkt.
    tackar och bugar.
    men jag tycker att det är tråkigt att det skall krävas expert hjälp , att man inte kan få den infon i manualer mm.

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tyckte jag läste exakt hur man gick till väga på Dragonlinks hemsida igår, verkade inte så svårt. Kolla där
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    klart jag har kollat där,har kollat så noga jag kan ikväll efter ditt inlägg men även om jag vet hur man skall gå tillväga nu kan jag inte hitta någonstans att man skall använda standard rx om man inte väljer ppm stream kanal 12, som dessutom inte funkar på naza ännu utan kommer i nästa firmware.tittar man i naza assistenten när man väljer ppm visar den att man skall skall koppla via kanalerna om man väljer både ppm stream eller kanaler, förvirrande.

    hade jag inte sett drhankes video där han berättar hur han gjorde failsafe med sherrer lrs hade jag inte klurat ut det.inte via manualen.

    jag tycker inte att det är glasklart många ggr utan att man måste hållt på väldigt mkt med sånt här för att kunna lösa det utan hjälp.
    nog om detta , jag hör av mig igen och skall be så snällt jag bara kan nästa gång jag hamnar i manualkrångel.
    stefan

Liknande ämnen

  1. hjälp med naza
    Av MickeN i forum Hexa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 16:52
  2. HJÄLP dji naza
    Av per i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 20:56
  3. DJI Naza ARF paket F450 Hjälp...
    Av Mr100 i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 13:01
  4. Mitt första försök till intåg på FPV-hobbyn :)
    Av StarvinMarvin i forum FPV Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 16:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •