Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byggmaterial

  1. #1

    Standard Byggmaterial

    Behöver tips på byggmaterial, vill göra lite smådetaljer för att förbättra min gimbal och en platta för lite elektronik..

    Någom som kan tipsa om lite material som är lätt, inte kräver några speciella verktyg utan att man relativt enkelt kan borra och fräsa idet?

    Tog hem en kolfiber platta men det kräver ju lite att arbeta med har jag förstått, ventilation, verktyg m.m.

    Hur är G10, kan man arbeta enkelt med det utan mask osv?
    andra lämpliga material. Vikten är inte jätteviktig då det är en kraftig rigg och detta ska va relativt små detaljer..

    Tack på förhand

  2. #2

    Standard

    Wood! Plus it's the best material for dampening vibrations

  3. #3

    Standard

    What kind is preferable? And how about the weight?

  4. #4

    Standard

    sök upp Kydex
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Standard

    LÄste lite om det och att det används till hölster och knivfodral..
    Tycker det låter inte som att det blir riktigt hårt? eller har jag fel. Hur tjock behöver det vara om man skall ha det till en platta bara för att bära lite elektronik?=

  6. #6
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Trä är allvarligt talat ett mycket bra alternativ. Det är billigt, allmänt tillgängligt, relativt lätt, lättarbetat, vibrationsdämpande och mer än tillräckligt hållfast för det du ska ha det till.
    Vanlig byggplywood från Bauhaus funkar bra. Vill du spara vikt finns tunna och styva kvaliteter att köpa i hobbyaffärer(björk är det väl gjort av?) . Dessutom finns balsaplywood ibland. Superlätt, men lite skörare. Å andra sidan mer än tillräckligt starkt för det du skall ha det till.

  7. #7

    Standard

    Kanon, tack för tipset. Ska kolla på trä

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 22:02
  2. Byggmaterial
    Av invidos i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •