Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: KBDD - paddlar

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard KBDD - paddlar

    Hej

    Rubinrc.se har ett par paddlar från KBDD, finns i orange, grönt och svart, som ska ge en responsivare och ännu stabilare helikopter än med vanliga paddlar se länk http://www.rubinrc.se/product_info.p...oducts_id=1387. Vad skiljer dessa paddlar från vanliga och vad menas med responsivare heli, antar att helin svara snabbare på signalerna från servona och sändaren.

    Jag hade tänkt montera sådana här på min KDS 450 när jag ändå byter huvudrotor blad.
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Behåll originalpaddlarna. Det finns ingen anledning för en nybörjare på helikopter att montera dit paddlar som ökar helikopterns styrrespons (hur snabbt och känsligt helikoptern reagerar på roderutslag).

    Ett tips: Istället för att starta nya trådar för varje fråga om ditt helikopter bygge, samla dem i en "byggtråd" där du ställer frågor kring bygget efterhand som de dyker upp. Det blir mer överblickbart och jag är säker på att du får svar på frågorna ändå.

  3. #3
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
    Behåll originalpaddlarna. Det finns ingen anledning för en nybörjare på helikopter att montera dit paddlar som ökar helikopterns styrrespons (hur snabbt och känsligt helikoptern reagerar på roderutslag).

    Ett tips: Istället för att starta nya trådar för varje fråga om ditt helikopter bygge, samla dem i en "byggtråd" där du ställer frågor kring bygget efterhand som de dyker upp. Det blir mer överblickbart och jag är säker på att du får svar på frågorna ändå.

    Ok
    Mathias, simulatortränad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •