Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: RCFF vs SMFF

  1. #41
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Det förstår jag! Men du är aktivt tävlande och dessutom reser du ut i världen. Helt ok att man utökar sitt försäkringsskydd då.
    Jag har aldrig tävlat i hela mitt liv och kommer aldrig göra heller.(eller jo jag flög en combat tävling som mig veterligen första elkärra, mest för sakens skull) Flyger strikt för nöjets skull, dock ibland utomlands när det ges tillfälle.
    Superhero

  2. #42
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Div. bidrag o annat via RF kan kvitta för mig,ogillar dessutom fifflet med siffror och hur man får ihop dessa m.m som i stort sett alltid hänger ihop med bidragssökandet..
    Där har du hjälp av RCFF som i två av anledningarnA att vara med erbjuder hjälp med bidrag och ekonomi så det går rätt till.


    • Hjälp med information att söka bidrag från kommun och landsting
    • Hjälp med information och service i klubbarna - ekonomiska tips
    Superhero

  3. #43

    Standard

    Ha, ha! Jag ska gå med jag också!

    Faktiskt så har alla varit fantastiskt trevliga sen jag dök upp och det jag ylar om i tidigare inlägg är egentligen bara en liten detalj.
    Men för en nybörjare så gör det att man känner sig osäker och villrådig. Detta blir ändå mer påtagligt när det på toppen av det, finns två olika förbund som "konkurrerar" och när man läser forum, pratar med folk etc. diskuterar de vem som har den bästa och mest riktiga försäkringen och vissa påstår att den andres försäkring är princip värdelös och inte fungerar.

    När man/jag sedan inser att jag fått felaktig och mycket missvisande information blir man lite trött. Jag vill ju bara lära mig att flyga rc-plan och ha trevligt?
    Det finns folk/ungdomar/barn som ger fan i att göra saker för mindre! Men inte jag!

    För mig hade den naturliga inköraren för en nybörjare varit:
    Kolla upp din hemförsäkring innan du börjar flyga. Den kan vara bra att ha koll på då det kan gå lite åt pipsvängen när man flyger. Skulle du bli medlem hos oss får du förutom, bla, bla, bla, flygfält, kamrater, instruktör, bla, bla, även en extra försäkring utan extra kostnad.

    Simple as that...
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-05-29 klockan 23:13.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Men för en nybörjare så gör det att man känner sig osäker och villrådig. Detta blir ändå mer påtagligt när det på toppen av det, finns två olika förbund som "konkurrerar" och när man läser forum, pratar med folk etc. diskuterar de vem som har den bästa och mest riktiga försäkringen och vissa påstår att den andres försäkring är princip värdelös och inte fungerar.
    Jag tycker man skall konkurrera med det som är fördelar och inte tvärt om genom att svartmåla motparten. Det är ju svårt att placera sig själv på skalan om enda referensen är att den andre är sämre
    Superhero

  5. #45


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag tycker man skall konkurrera med det som är fördelar och inte tvärt om genom att svartmåla motparten. Det är ju svårt att placera sig själv på skalan om enda referensen är att den andre är sämre
    Där håller jag med dig fullständigt, Henke ! När det finns konkurrerande "produkter" så borde grundregeln vara att man skall sälja sin egen produkt på de egna förtjänsterna oavsett om det gäller mjölk, bilar eller förbund...
    Roger

  6. #46

    Dragons avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    575
    Jobb
    Ja
    Klubb
    Åhus MFK /Jet-Skåne

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Där håller jag med dig fullständigt, Henke ! När det finns konkurrerande "produkter" så borde grundregeln vara att man skall sälja sin egen produkt på de egna förtjänsterna oavsett om det gäller mjölk, bilar eller förbund...
    Roger
    Alldeles rätt grabbar!
    Men då måste ju alla parter precis som i näringslivet också acceptera att det finns konkurens!
    /Kalle
    -------www.ahusmfk.net------

  7. #47
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    För att generalisera extremt, låter det så för mig som oinsatt i föreningarna

    Den yngre föreningen ser sig själva som konkurrenter på en fri marknad och den äldre föreningen som elitister
    Den äldre föreningen ser sig själva som originalet och betraktar den yngre föreningen som rebeller

    Är de en rimlig uppfattning av föreningarnas uppfattning av varandra?

  8. #48


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tror tyvärr det är lite mera komplext Fluf - och som vanligt är det nog inte bara ens fel om två träter...
    Men i grunden är det säkert som du säger att det yngre förbundet ser det som en fri marknad vilket det också borde vara.
    Roger

Liknande ämnen

  1. ove am rcff smff
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 18:19
  2. RCFF och SMFF
    Av AM i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 19:25
  3. klubbar smff/rcff???
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 19:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •