Hej, jag har kollat in elschemat för trainerkontakten och känner mig inte alls säker på hur den är kopplad/fungerar.

Jag vill bygga en wireless länk (bluetooth) för pan/tilt-funktionen i Fatsharkbrillorna. Hittills har jag programmerat PIC16F690 processorer så att de konverterar PPM->RS232 samt RS232->PPM. Jag har konfigurerat två stycken blåtandsmoduler (Connectblue) så att de automatiskt kopplar upp sig mot varandra. Allt funkar och det enda som återstår är att koppla in sig på traineringången.

Tyvärr hittar jag ingen power när jag mäter stiften i trainerkontakten, så nån annan anslutning måste till (jag vill inte bygga in batteri eller extra powerkabel i wirelessmodulen). Jag måste därför göra en ny, parallell/separat, traineringång och denna kontakt ska även förses med batterispänning på ett stift.

Nån form av "intelligens" verkar sitta i kontakten eftersom radion "går igång" när kontakten ansluts.
Vad styr hur PPMfunktionen slår om mellan MASTER/SLAVE?
Tas PPM emot, oavsett om trainerkabeln är ansluten eller ej? (...eller måste jag "bygla" originalporten med en dummy-kontakt för att få trainerfunktionen aktiverad?)
Finns det några vettiga alternativa (löd)anslutningspunkter på moderkortet?

(Radion är modell V2 - w/o module)

Tack!
/Johan