Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Utländska hobbybutiker

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PowerPer Visa inlägg
    Sdshobby.com Har jag själv handlat en hel del där ifrån. Vid en bestälning så var en ska sönder, räkte med ett kort på det och dom skickade nytt.
    Trevligt !
    Det är alltid det som är ett gissel med att beställa från kina. Man brukar få det man beställer men om något skulle vara trasigt kan det bli problem att få nytt. Kul att höra att dom bytte ut så smidigt !

  2. #22

    Standard

    Är det någon som har handlat hos Pichler i Tyskland?
    Tror att de är någon form av grossister (med viss egen detaljförsäljning) för ett antal modeller i Tyskland, exempelvis Hacker, men blev tveksam när jag gick till toppsidan på sajten och det visade sig att där sålde man spa-bad och när jag ville tillbaka till modellsidan fanns det ingen tillbakalänk.
    De har inte heller något modernt betalsystem utan det är postförskott eller banköverföring som gäller.

    http://www.pichler.de/shop/catalog/index.php

    http://www.pichler-modellbau.de/

    http://www.pichler.de/

    Ehhh..... Sånt här gör mig lite skeptisk..
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-07-16 klockan 16:21.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #23
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Hej

    Ok, tack för alla olika svar och länkar jag fått, samtliga länkar är nu bokmärkta i datorns minne så jag har nåt att välja på. Jag gjorde min 1:a utländska beställning från HobbyKing i Holland där jag beställde en 5 mm kullinkstång och en pinjongavdragare. Allting gick på 15,75 dollar och frakten blev 6,99 dollar. Paketet har ännu inte kommit men jag väntar.
    Mathias, simulatortränad.

  4. #24
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Hej

    Ok, tack för alla olika svar och länkar jag fått, samtliga länkar är nu bokmärkta i datorns minne så jag har nåt att välja på.
    Trevligt

    Uppdatera gärna ditt första inlägg med länkar till alla butikerna, sorterade per land eller liknande så alla kan enkelt ta del av dem.

  5. #25
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har handlat från hobbyking.com, staufenbiel (http://www.modellhobby-shop.de/), der-schweighofer.at, lindinger.at, samt radio från http://www.inwoodmodels.com. Inwood kan ha konstiga fraktpriser, så det är bra att kontakta dem innan man betalar.
    fredrik

  6. #26

    Standard

    Saken var att de har en modell från Hacker som jag är intresserad av.
    Den finns hos andra tyska butiker men antingen är den slutsåld eller så kostar den ett antal hundra mer.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  7. #27
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Saken var att de har en modell från Hacker som jag är intresserad av.
    Den finns hos andra tyska butiker men antingen är den slutsåld eller så kostar den ett antal hundra mer.
    Tror priserna på Pichler är utan moms, då det är en grossist.
    fredrik

  8. #28

    Standard

    Ha, ha! Inte undra på att det är billigt!

    Nja, kan ju inte tyska och framförallt inte tyskans ord för moms.
    Men gjorde en testorder för att kolla frakt mm. och då stod det bla.

    19% MwSt.:26,98EUR

    Kan det vara momsen?

    I vilket fall, det är inte en lureri-butik i varjefall utan är riktig, så långt.
    Blir alltid skeptisk när olika domännamn pekar till samma ställe.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #29

    Standard

    Yepp!
    MwSt (Mehrwertsteuer) = Moms
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #30

  11. #31

    Standard

    Hongkong och Kina har ofta mycket låga priser och samma produkter som köps från andraställen Många har också fri frakt. Sändningen kan variera mycket i tid men uppges vid beställning. PayPal anser jag obligatoriskt. Om det uppstår problem med varan eller sändningen kan det vara lite jobbigt att få rättelse men hittills har jag inte haft några problem med detta.

  12. #32
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Haraka2 Visa inlägg
    Hongkong och Kina har ofta mycket låga priser och samma produkter som köps från andraställen
    Ofta är det till synes samma pryl. Dem gör ju till och med kopior på sina egna billighetskontakter tex haha. Man får vara på sin vakt och läsa på mycket innan man shoppar bara så blir man inte lurad.
    Superhero

  13. #33

    Standard

    Tyskland

    Pichler modellbau

    Grossist med egen webshop.
    Inte något överväldigande utbud, men för mig handlade det om att få tag i en viss modell som Hacker tillverkar.

    Vissa saker är billigare än Svedala och andra är tom dyrare.

    Firman verkar ha många järn i elden, så man kan halka in på någon av deras andra sidor om man har otur, men följ länken så hamnar du rätt. Skrev om detta i ett tidigare inlägg här i denna tråden.

    Tyvärr har de ingen smidig betalningslösning utan det är överföring till deras bankkonto som gäller.
    Shopen är nyöppnad och det finns lite buggar, men kundservice är snabba på att svara.

    Oavsett vad det står vid varan är det bara Tyskarna som har fri frakt. Vi andra betalar 10 €.

    http://shop.pichler.de/

    PS. Har precis beställt och har inte fått varorna än. Återkommer om det krånglar. DS


    #####EDIT#####

    Idag fick jag mina saker och allt som jag beställt var med.

    Lite krångel var det med själva leveransen och.med statusuppdateringar av ordern, men som sagt allt kom fram tillsut.

    Påpekade allt ovan till Pichler och de bad om ursäkt och förklarade det med att web-shopen precis är nyöppnad och de jobbar med att få alla systemen att fungera.
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-08-08 klockan 00:40.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  14. #34

    Standard

    Visst är HK välsorterat men tittar man på alla backorder så är dom inte riktigt så välsorterade. Ibland kan det vara hela sidor med backorder på en varukategori. Och inte tror jag att det brukar gå särskilt snabbt för dem att fylla på hyllorna heller.

    /Mats

  15. #35

    electric mikes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Luleå RC-klubb

    Standard

    Jag brukar ta Pichler-grejor från Dedicated-2-Air i österrike - de är bla ÅF för Pichler - Köpte en en stor Pichler Cessna Agwagon från Dedicated2-Air nyligen http://www.d2air.at/

    Jag kan också rekommendera

    Schweighofer i Österrike http://www.der-schweighofer.at/
    Stauffenbiel i Tyskland http://www.modellhobby-shop.de/
    Sussex Model Centre i England http://www.sussex-model-centre.co.uk/

    De är alla serösa med lång erfarenhet, har bra leveranser och är bra att ha att göra med.
    När det gäller HobbyKing så tar jag så mycket som möjligt från deras European Warehouse för att slippa tull. moms och avgifter. Dock har det europeiska varuhuset lite sämre sortiment än det i HongKong.

    Brukar betala via PayPal utan problem hos dessa.

    /Micke
    Senast redigerat av electric mike den 2013-07-26 klockan 08:59. Anledning: fel i länkar
    "Riktiga flygplan har en propeller i nosen"

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Visst är HK välsorterat men tittar man på alla backorder så är dom inte riktigt så välsorterade. Ibland kan det vara hela sidor med backorder på en varukategori. Och inte tror jag att det brukar gå särskilt snabbt för dem att fylla på hyllorna heller.

    /Mats
    När det blir hela sidor med backorder så är det oftast saker som inte kommer komma in mer. Har haft en acc på wishlist i över ett år och den har fortfarande inte kommit in i lager.
    Likaså på Giantshark.com det som listas sist finns mest troligt inte längre.

    Populära produkter kan vara slut bara minuter efter att de fylls på i lager, så var fallet med 9X radion ett bra tag. Då fick man lura systemet med att stänga av Java, lägga radion i kundvagnen och sen starta java igen så gick det för de flesta en till två veckor så skickades den iaf eftersom man hade smitit in i kön.
    Ska man absolut ha en speciell sak får man nog lägga den i en ensam beställning tillsammans med saker som man kan tänka sig att vänta på.

    När jag beställde från HobbyKing så blev det problem med betalningen som jag senare fick till men då var redan några saker på backorder. Startade livechatten och frågade när dessa skulle komma in i lager. Det skulle tydligen dröja så jag bad att få pengarna tillbaka för dessa saker och det fick jag utan problem in på paypal.

Liknande ämnen

  1. Utländska rc länkar?
    Av Snickarjävel´n i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 09:37
  2. Hobbybutiker i Göteborg?
    Av CAD:ar'n i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:27
  3. Hobbybutiker i Warsawa?
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •