Hej!

Förutom att vara modellflygare så håller jag på med gamla motorcyklar, har en Honda CB500Four-72 som köres när det blåser för mycket för modellflyg.

Den 6:e juni, på nationaldagen, kommer det ske ett event i Malmö och Lund. Eventet kallas "Mods vs Rockers" och går i korthet ut på att scooterfantaster och motorcykelfantaster träffas för att visa upp sina fordon för varandra och för allmänheten. Tankarna ska gå tillbaka till Brighton i England, där regelrätta slag stod mellan mods och rockers på 60-talet.

Eventet är det första av sitt slag i Malmö och jag efterlyser nu multirotorpiloter som skulle vilja dokumentera detta. Första stopp blir på Davidhallstorg i Malmö, sedan blir det ett stopp på Hepcat-store i Lund. Det kommer även eventuellt bli något stopp på vägen till Lund.

Om någon känner sig manad och intresserad att komma och flygfilma detta vore det mycket uppskattat. Ingen betalning
utlovas, du stöder ett event genom att bidra med din film. Filmmaterialet kommer sedan klippas ihop med vanligt markbundet material och sedan spridas på nätet.

Om det det finns intresse, svara gärna i tråden, eller på min mail: magnus at moliafalls.com

Hälsningar

Magnus Göransson, Malmö