Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Howling Banshee

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard Howling Banshee

    Så startar planeringen och filandet på planer och delar till ett riktigt busbygge,

    Det skall bli ett ruskigt snabbt foam board plan med utgång i storlek och dimensioner av FunJet/RadJet och bra ös i rumpan.

    Jag har majoriteten av ritningarna i huvudet på dv. lösningar som vi får se om det kommer att funka allteftersom bygget fortskrider. Detta kommer vara mitt andra scratchbygge och kommer sträcka sig över några veckor men det börjar så smått nu.

    Material kommer huvudsakligen vara 5mm foamboard/cellpannå, packtape och lim.

    Vad jag kommit fram till än så länge är en vingspann på 70-90cm och ungefär lika lång. Vingen kommer köra en KFm2 profil för lite lyft och ökad stabilitet i vingen, antagligen en kolfiberstav i vingen.

    Enda som tillverkats än så länge är motorfäste som kanske används alternativt står som prototyp för det kommande. Det är 0,8mm aluminium i ett stycke som är origami vikt för hög hållfasthet och stabilitet På bilden är en något mindre motor än den slutgiltiga provmonterad.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1036.jpg 
Visningar:	210 
Storlek:	51,6 KB 
Id:	39039 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1037.jpg 
Visningar:	194 
Storlek:	58,8 KB 
Id:	39040

    Drivlinan kommer blir en 26mm 4400kv 600W outrunner (H2223 avsedd för 450-500storlek heli), 60-70A Opto ESC, 4,5x4,5 propeller (kommer även testa 4,75x4,75 och 4,1x4,1) samt 2200mah 3s 40C LiPo
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	TH-motor(5).jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	58,2 KB 
Id:	39041 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	HK-60-70.jpg 
Visningar:	197 
Storlek:	89,1 KB 
Id:	39042

    Färgschema kommer bli vit och röd.


    Här är en bild på en annan foam funjet, kommer inte köra samma ritningar, men för att ge en uppfattning om vad för typ av flygetyg det kommer att bli
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	funjet2.jpg 
Visningar:	231 
Storlek:	344,7 KB 
Id:	39043


    Målet med denna är att den skall vara snabb som f-n och låta riktigt roligt


    EDIT;
    PS. Om folk är snälla i tråden så kommer jag faktiskt att tacka för det. Det är helt enkelt så jag är uppfostrad
    Senast redigerat av Fluf den 2013-05-31 klockan 14:17.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •