Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Lngd p rr till rkdmpare

Standard Lngd p rr till rkdmpare

Hej,
    Testade min egenhndigt gjorda rkdmpare idag, men det blev mycket kladd och inte s vrst mycket rk...

Hur lng rrspiral ska man ha fr att all/det mesta av oljan ska frbrnnas till rk?

Nu har jag ca 15 cm rr som blivit ca 5 cm spiral, och slutar vid avgasutblset. Trodde det skulle vara tillrckligt men tydligen inte...

Har kpt 30 cm kopparrr jag tnkte testa med, rcker det eller behver man nnu lngre? Hur lnga spiraler har ni?

Spelar det nn roll hur rret slutar, typ ska det vara nypt till en springa s det sprids bttre eller har det ingen betydelse?

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 209
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Designen r as viktig fr att f det att fungera s all rkvtska frngas.

Frvrmning mste du ha, ju nrmare utblset p motorn desto bttre, kanske tre-fyra varv runt krken innan den gr in i krken.
    Sedan skall du designa nippeln s utblset pekar ut mot avgasriktningen. Jag gjorde som s nr jag inte svarvade egna att jag tog kopparrret och pluggade igen nden och skar ett snitt med diamantkapen s utblset p sk. nippeln pekade mot avgaserna och var s litet som mjligt. Snittet kan kas efterhand om det visar sig inte vara tillrckligt stort.

Sedan labbade jag med strypventil fr att f olika tryck i fldet fr vtskan in till krken, denna test gjordes med motorn p tredjedels gas.

Sedan finns det frdiga lsningar att kpa.

Men s gick jag till vga i alla fall.
    Kenneth
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Sg nu att ena slangnippeln i pumpen satt ls, s det lckte nog en del dr skulle jag tro. Jag hade ocks bara slangklmma/buntband runt slangen in till dmparen, ingen runt utnippeln frn pumpen. S det kanske lckte p s stt ocks.

Ska testa att tta och kra igen, funkar inte det s blir det till att frvrma mer och checka nippelhlet.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlgg
    Sedan labbade jag med strypventil fr att f olika tryck i fldet fr vtskan in till krken, denna test gjordes med motorn p tredjedels gas.
    Frresten vad har trycket fr pverkan?

Liknande mnen

1. Varfr olika lngd p Clowerleaf-antenner??
    Av Flygsmurfen i forum FPV Antenner
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2012-05-08, 15:26
  2. Lngd p Servoarmar till 50cc 3D flyg?
    Av Kamikaze i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2012-02-08, 23:22
  3. I hela sin lngd
    Av AM i forum Nostalgica - Oldtimers
    Svar: 11
    Senaste inlgg: 2012-01-31, 13:26
  4. Lngd och material p/till armarna