Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: NAZA har problem att hålla höjden...

  1. #1

    Standard NAZA har problem att hålla höjden...

    Har försökt ändra och mixtra med vertical gain i Nazan men den har väldiga problem att hålla rätt höjd, det verkar gå bättre i attitude mode än i GPS mode.
    Den ställer sig inte och hovrar, den stiger sakta tills jag minskar gasen någon millimeter, då börjar den sjunka tills jag höjer... och så håller det på.

    Det andra problemet som egentligen är detsamma är om jag gasar på frammåt så börjar quadden sjunka ganska fort, drar jag på gas och fortsätter och kort där efter stannar så börjar quaden stiga fort..

    Har ändrat vertical gainsen allt mellan 80-190, ju högre jag har destå kännsligare blir den när det är vind som blåser, då sticker han iväg direkt. Det är heller inte barrometern som störs av solen..

    Någon som har några tips? Har letat och letat men hittar inget, det är heller inte toilet bowl effect..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Hur mycket gas behöver du för att hovra i manual mode? Om det är över halvgas, så kan det vara orsaken till att den inte håller höjden.
    Annars kan det vara barometern som hängt sig efter en krasch.

  3. #3

    Standard

    Jag har inte vågat köra i manual men jag behöver alltid mera äv halv gas för att få den att hovra en kort stund. Har jag gasen i mitten så är det inte nog med lyftkraft för att hålla den i hovring..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Flyg upp på lite höjd i atti eller gps, ställ gasen på mitten och flippa över till manual fram och tillbaks. Sjunker den fort, så har du antagligen för dålig lyftkraft

  5. #5

    Standard

    Tack, detta ska jag testa när vädret tillåter. Jag ska alltså bara skifta läge lite fort för att se om den sjunker?

    Om så är fallet, att den sjunker och således har föe lite kraft, hur åtgärdar man detta? För quaden är inte mycket tyngre än 1600isch

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Vad har du för propellrar, motor, och batterier?

  7. #7

    Standard

    Motorerna är dji stock, 10x5 graupner och 25c 3s 5000 mah batterier. Det är en dji f450 quad

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Då borde det inte vara lyftkraften det sitter i. Jag testade någon gång med 8" och 3s och då höll den inte höjden i atti

  9. #9

    Standard

    Det jag märkt är att när jag växlar från atti till gps så sjunker den i höjd direkt.och från gps till atti så stiger den fort..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Sitter Naza enheten i vinddrag ifrån propparna?

  11. #11

    Standard

    Nazan sitter på centrumplattan under den övreplattan,så den är skyddad från vinddrag, den är även tejpad ned svart eltejp för att eliminera störning av solen..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Mellan atti och gps så ska det ju inte vara någon skillnad i höjd. Du kanske har fått till någon konstig mix på radion?

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Har du balanserat proppar/motorer?

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Mellan atti och gps så ska det ju inte vara någon skillnad i höjd. Du kanske har fått till någon konstig mix på radion?
    Jag upptäckte nu att jag för längesen pillat in en throttle curve i gpsläget, och normal i atti. Det förklarar nog varför den ändrar höjd mellan dessa två lägen, dock borde den fortfarande hålla höjden.. Lade nog in detta för jag inte fick den att hovra och hålla höjd, så nu stod den på att vara mjukare runt 50%.




    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Har du balanserat proppar/motorer?
    Proppar är balanserade men inte motorerna då jag körde fast skruvarna med thread locker direkt.. jag var lite för ivrig när jag byggde ihop, och hade ingen kunskap om det då :P Får bli att värna loss skruvarna..

  15. #15

    Standard

    Jag balanserar motorerna på plats. Kopplar bara in motorkablarna på en extern motordrivare. Håll bara reda på hur kablarna satt, alternativt provkör. Multin gör fina volter redan på backen om en motor går åt fel håll.

  16. #16

    Standard

    Har balanserat propparna igen, motorerna och ändrat mixen som var satt på throttle 0 35 50 65 100 till standard vilket verkar ha löst problemet med att nazan inte kan hålla maskinen i höjd. Nu fungerar den som den ska Inväntar tbs saker nu för att gå vidare

Liknande ämnen

  1. Dji Naza problem (atti)med Graupner MX20
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 23:38
  2. Mystiskt DJI NAZA problem, slutade med krachad Y6 och trasig gimbal! :(
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 22:18
  3. Hålla koll på ett MC batteri?
    Av bogieboy i forum Batterier och Laddare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 19:57
  4. Behöver stabilisera höjden på trikoptern
    Av Kenneth E i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 08:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 00:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •