Reklam

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Hjälp att välja flygplan

Reg.datum
    Jan 2012
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

Standard

Vart bor du ? de måste ju finnas nån klubb i närheten.
    jag har rest runt i stora dela av sverige och besökt fält på massor udda platser långt från civilisation , kan inte tänka mig att det är nått bekymmer att hitta en klubb?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Pajala och nej det finns ingen klubb, bara två entusiaster vad jag förstått. Men det går ju starta en, formellt behövs det bara tre personer för att starta en förening!

Jag har kommit på en genialisk lösning på mitt problem, att se till att jag har tillgång till fler plan än vad jag har accar!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Reg.datum
    Jan 2012
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

Standard

det är högt upp
    bara att leta finns säkert, dom längst upp som jag känner till håller till en bit ifrån luleå om inte jag minns fel.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Yepp, högt upp och långt ut åt höger! Jupiter i Luleå 22 mil, Gällivare RC 15 mil

För övrigt gick min geniala idé åt skog vid sista köpet. Säljaren skickade med två acc som jag inte räknat med!?
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-08-14 klockan 13:01.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Reg.datum
    Apr 2009
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Hej,
    Ja, varför inte starta en klubb i Pajala med onejd?
    Ni är ju tre nu och kanske det finns fler som funderar att börja med radioflyg (eller RC bil, båt) i er omgivning.
    Sätt upp en lapp i konsum/ICA eller vad som finns "Intresserad av radioflyg? Vi är några som håller på, är du också intresserad att börja?" Kontakta xx ... osv.
    I vinter kan ni flyga inomhus med små depronplan och små helikoptrar, köra RC bil, om ni har nån lämlig inomhushall inom räckhåll. Det kan vara kul att samlas och flyga inne på vintern. Ett utmärkt tillfälle att få ungdomar att försöka sig på lite flyg/helikopter också.
    På sikt, om ni blir lite fler som regelbundet flyger, kommer ni nog att önska Er ett "eget" flygfält, och då kan det vara bra att ha en klubb som även har ungdomar som medlemmar, det kommer säkert att underlätta ev kontakt med kommunen för ev hjälp med fältfråga. Ungdomsverksamhet stöds som bekant på de flesta håll.

/Bo

Standard

Ja, det är en mycket möjlig utveckling!

Men just nu har jag precis kommit tillbaka från södern och då som nyfrälst med nya ögon. Det innebär att jag egentligen inte har en aning om hur den tappra skaran som finns här ställer sig till olika saker och hur många de är. Så jag ska nog inte dra på för stort innan jag vet något.

En annan sak att lägga in i beräkningen för min del, är att jag är en totalt plakat nybörjare själv, även om jag kan verka slängd i käften.
    Vi får se hur långt jag härdar ut "trial n error" principen, men jag hoppas jag kommer över tröskeln och på vägen dit hittar lite hjälp här och där.

Stay tuned!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-08-15 klockan 11:12.

Liknande ämnen

1. Behöver hjälp att välja kamera för filmning.
    Av Wighman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 06:41
  2. Nybörjare behöver hjälp att välja grejor
    Av Kaptenklänning i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 21:21
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:39
  4. Hjälp mig välja motor/acc/servon till en foamie
    Av warriorswede i forum Elmodeller
    Svar: 7