Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 62

Ämne: Disco Pro

  1. #41
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Tja... Deklarerar samtliga RC-inköp jag gör till fullvärde. Det som ändå slinker igenom skickar jag in i efterhand till tullverket. Skickade in 27 tulldeklarationer för ungefär en vecka sedan. Men det var inte det mitt inlägg egentligen handlar om, ville bara påpeka att det är ett brott som diskuteras och att det generellt inte är lämpligt att göra det på öppna forum.

  2. #42

    Standard

    Att diskutera brott är väl inte olagligt, däremot uppmana till det. Vad jag kan se finns det ingen direkt uppmaning till att man måste/bör skriva ner värdet? Sedan förstår jag att handlare/importörer och präktiga privatpersoner med hög inkomst har andra åsikter.

  3. #43

    Standard

    Skulle aldrig få för mig att deklarera fullvärde för något jag för in i landet. Aldrig gjort och kommer då rakt inte att göra i framtiden heller.

  4. #44
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Läs mitt första inlägg igen... Skrev att det inte bara gällde specifikt denna tråd.

    Det jag opponerar mig mot är att man diskuterar detta som om moms och tull är något valfritt. Ska man göra något olagligt så är det om inte annat bra att i alla fall vara medveten om det.

    Momsskyldighet har för övrigt inget med inkomst att göra. Edit: och det är inte heller en "åsikt"...
    Senast redigerat av berthrsd den 2013-09-13 klockan 14:33.

  5. #45

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Äntligen efter nästan två månaders väntan så är det tid för provflygning.




  6. #46

    Standard

    Så sugen man blir. Min Disco Pro befinner sig fortfarande i Hongkong pga tyfonen som härjade där igår. Vad är det för något du har på kablarna? Det där svarta? Var hittar man sådant? Hur funkar för övrigt gimbalen? Har läst att en del har problem med att kalibrera den och att den rycker och har sig.

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulken Visa inlägg
    Så sugen man blir. Min Disco Pro befinner sig fortfarande i Hongkong pga tyfonen som härjade där igår. Vad är det för något du har på kablarna? Det där svarta? Var hittar man sådant? Hur funkar för övrigt gimbalen? Har läst att en del har problem med att kalibrera den och att den rycker och har sig.
    Wiremesh kallas det skulle gissa på 6mm svart...
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...esh_Guard.html
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #48

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    brukar handla härifrån, dom har rätt mycket och olika kvalitetsnivåer

    http://www.svalander.se/shoppen/kabelmaterial
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #49

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Jupp kabelstrumpa från svalander är det jag använder. Med lite krympslang i ändarna.
    Har inte hunnit provflyga än, men jag har inte märkt av några konstigheter när jag testat den på backen.

  10. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS Visa inlägg
    Jupp kabelstrumpa från svalander är det jag använder. Med lite krympslang i ändarna.
    Har inte hunnit provflyga än, men jag har inte märkt av några konstigheter när jag testat den på backen.
    Vilken dimension har du? Ser ut som du har TBS-fartreglagen också? Man vill ju få igenom kontakterna igenom den, gärna utan att löda om dem .

  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är inte så svårt att pilla ur stiften ur kontakten då kan du välja en strumpa som passar bra och få dit en lagom grov krympslang som håller fast strumpan.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #52

    Standard

    Så ni som byggt den, något speciellt man bör tänka på? Gjorde ni några misstag som gjorde att ni var tvungna att montera isär och göra om osv? Gimbalen ser lite klurig ut att få ihop om man inte är van vid sådana?

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag har bytt ut dom där mikroskopiska skruvarna på gimbalen mot vanliga m2x10. Det räcker tydligen med m2x8 också

  14. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Jag har bytt ut dom där mikroskopiska skruvarna på gimbalen mot vanliga m2x10. Det räcker tydligen med m2x8 också
    Ja jag läste att många hade problem med dem. Var hittar man sådana lättillgängligt? Har Clas Ohlson & Kjell & Co i närheten, dock inget biltema. Beställa skruv över internet orkar jag inte, frakten lär ju gå på mer än skruvarna . Så vad är problemet med de avsedda skruvarna? Är det sådana där "stiftskruvar" utan huvud? Är det skruvarna/gängorna i sig som är dåliga, eller är det själva hålet för nyckeln som lätt förstörs?

    När vi ändå diskuterar skruv, var bör man använda Loctite och var bör man inte använda det? Vissa anser att man inte ska använda det någonstans, andra säger att man inte ska använda det på gimbalen, och andra säger att det är bara på gimbal och motorfästen man ska ha det på osv. Jag blir inte klok på det. Rimligt är väl att man använder det där det är mycket vibrationer, som på motorer, och kanske inte där det kan tänkas behövas skruvas lite då och då (själva framen)?

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Det är huvudlösa insex 0,9mm och med min budgetmejsel från Kjell & company så kändes det inte som nån höjdare. Jag beställde skruvarna från hobby king euro men det borde finnas lite överallt.

    Angående loctite så verkar det finnas miljarders med åsikter. Jag använde lite på gimbalen men många verkar anse att det är enda stället som man inte ska ha det på, så det går antagligen fint att helt strunta i det och hålla koll på skruvarna.

    Dom medföljande skruvarna är fortfarande ingen hit tycker jag. Åtminstone i min batch #1 så var dom väldigt grunda, så dji's är bättre

  16. #56

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Maiden:


    Helt otweakad direkt ur kartong. Kopierade cc3d inställningarna från min standard disco och flög iväg
    Måste säga att jag är ruskigt imponerad!

    Tyvärr så sabbar Vimeo fortfarande mina final cut filmer och göt dom en smula ryckiga
    Senast redigerat av administrator den 2013-09-25 klockan 21:38.

  17. #57
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Ser riktigt bra ut grattis , går det att flyga sakta med en sån ? . letar lite efter en ny maskin för gopro som komplement till min Hexa , inte ute efter den vanliga snabba fpv flygningen utan mer långsam
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  18. #58

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut grattis , går det att flyga sakta med en sån ? . letar lite efter en ny maskin för gopro som komplement till min Hexa , inte ute efter den vanliga snabba fpv flygningen utan mer långsam
    Tack.
    Jovisst går det att flyga långsamt.
    Nu dom första testerna ville jag pressa den lite för att se hur gimbalen uppför sig i fart.

    Flög en liten sväng på gården igår dock inte så mycket smygflygning där häller men ska tänka på det till nästa gång.

    Senast redigerat av administrator den 2013-09-26 klockan 08:47.

  19. #59

    Standard

    Ser bra ut! Inväntar själv min Disco Pro som bör dyka upp i morgon. Då med nyaste dämpningen som TBS tagit fram för att bli av med dessa små skakningar som uppstår lite slumpmässigt. Får se hur deras nya dämpning fungerar.

  20. #60

    Standard

    Är de andra "kuddar" då eller va e skillnaden?

Liknande ämnen

  1. Disco goes No Fear
    Av HangerS i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 14:45
  2. Pink Disco cc3d
    Av HangerS i forum Quad
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:23
  3. Disco återupplivad.
    Av HangerS i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 13:54
  4. TBS Disco på kvarnlanda
    Av neu i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 11:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •