Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 62

Ämne: Disco Pro

  1. #21

    Standard

    Trevligt, låter ungefär vad jag kommer ha när min är klar, fast jag tänkte köra med TBS-motor/ESC-kitet. Vad kör du för acc och hur lång flygtid får du ungefär?

  2. #22

    Standard

    För er med 3d-skrivare så finns ju denna att tanka ned och printa. Har själv gjort det och den funkar fint! http://www.thingiverse.com/thing:136138

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag får 10min med ett välanvänt zippy compact 4s4000mAh. Med discoveryn fick jag 13min tror jag, så det är en märkbar skillnad. Det skulle definitivt gå att stoppa dit ett större batteri, för jag får ha det ganska långt bak för rätt cg.

  4. #24

    Standard

    Tänkte köpa ett par sådana själv, men kan inte bestämma om man ska ha 4500, eller kanske rent av 5000 mAh. Skiljer inte så mycket i vikt på 4500 och 5000 som det gör på 4000 och 4500.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Det tänkte jag också på, 5000mAh verkar vettigare än 4500mAh men nu när jag beställde ett till så fanns det bara 4000mAh i lager så det fick bli ett sånt

  6. #26

    Standard

    Sitter nu och kikar på alternativ till TBS "egna" 900kv-motorer. Såg i tråden på fpvlab att någon kör med Tiger MN3110 780kv på sin disco pro, fast då med 10"-propellrar. Själv är jag sugen på att köra med 9"-propellrar för att minimera risken att de syns i gopron, och för att de funkar bättre när det är lite blåsigt (antar jag?). Tror ni det skulle funka med 9" på MN3110? TBS egna motorer är tydligen Tiger MT2216. Försökte Googla för att hitta skillnader och hittade då denna bilden:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a5887965-193-MN3110-15.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	28,5 KB 
Id:	40662

    Varifrån bilden kommer ifrån vet jag inte riktigt, men det verkar vara att MT2216 ska utgå och att man kan ersätta den med MN3110 istället. Är det inte lite märkligt att ersätta 900kv med 780kv rakt av? *förvirrad*

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    order #9870 i batch två.
    All kringutrustning ligger och väntar på att få monteras..

    Det verkar väll som batch 2 ska börjas skickas om en vecka.
    Efter det skulle det bara ta 3-4 dagar att nå #9870 enl trappy.

    Tur att man kan ha kul med vanliga discon sålänge annars hade väntan varit olidlig

  8. #28

    Standard

    Och sedan några veckor i tullen . Själv ligger jag på plats 11000-nånting. Hur gjorde ni förresten med värdet? Man kan ju själv ändra hur mycket det ska vara. Är det ett litet paket med värde under motsvarande 500:- slinker det nog igenom snabbare?

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Paket med ett värde under 300 blir det ingen extra avgift på. Jag skrev $40 och fick min pro på en vecka efter att den skickades. Risken är väl att man kanske inte får någon ersättning om det skulle försvinna i postgången

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Paket med ett värde under 300 blir det ingen extra avgift på. Jag skrev $40 och fick min pro på en vecka efter att den skickades. Risken är väl att man kanske inte får någon ersättning om det skulle försvinna i postgången
    Ja det är man ju lite orolig för. Å andra sidan har jag nog beställt 20-30 paket från Hongkong/Kina och alla har kommit fram förr eller senare. Beställde du bara framen eller andra delar samtidigt? Är det ett tungt paket med lite motorer och sånt i kanske de inte tror på ett så lågt värde, men är det bara några "kretskort" och lite skruv (om de nu skulle besvära sig med att öppna) så kan de mycket väl tycka det är rimligt . Vilken frakttyp valde du? Jag har valt EMS, för UPS var snuskigt dyr.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag minns inte vilken frakt jag valde men det var ingen dyr iaf. Det var bara pro-kitet i paketet.

  12. #32

    Standard

    Tullen tror på allt. Jag har fått grejer skickade för över 600$ från tbs (i kina) som jag deklarerade som 6$ och jag fick ingen tull eller liknande men det har kanske något att göra med att jag alltid väljer EMS (snabba och inget klydd som värdelösa TNT).

  13. #33

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Dom kan ju inte kolla vad allt är värt skulle ju bli massor jobb. En sak är dock säker, skulle aldrig skriva ner något för flera hundra dollar till några få dollar. Kul om paketet blir mosat eller försvinner och få några dollar för skadan.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #34

    Standard

    Jepp risken finns alltid. Brukar ta bort sista siffran och om det bli skit så kan man skylla på att dom har skrivit fel Vet dock inte om det fungerar hehe.

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Jepp risken finns alltid. Brukar ta bort sista siffran och om det bli skit så kan man skylla på att dom har skrivit fel Vet dock inte om det fungerar hehe.
    vet folk som försökt med allt möjligt men dom är stenhårda på den biten, kanske ett sätt att få folk att deklarera det verkliga värdet nästa gång?
    ordrar under 2000kr brukar jag skriva ner till under tusenlappen men annars låter jag värdet vara det rätta.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Dom kan ju inte kolla vad allt är värt skulle ju bli massor jobb. En sak är dock säker, skulle aldrig skriva ner något för flera hundra dollar till några få dollar. Kul om paketet blir mosat eller försvinner och få några dollar för skadan.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    Nej, å andra sidan är det inte så kul att lägga ner ytterligare 1000-1500:- när man väl hämtar ut paketet . Man får helt enkelt avväga om man tycker det är värt risken eller inte. Under hela mitt liv (vet inte hur många hundra paket) så har jag aldrig fått ett paket med skadat innehåll, men någon gång ska väl vara den första...

  17. #37

    Standard

    Det är så jag tänker och eftersom man inte är miljonär så är jag inte direkt sugen på att betala 1500-2000kr i tull.

  18. #38

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag har fått rejält mosade paket ett par ggr. Dock med hyfsat helt innehåll som tur är.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #39
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Inte specifikt för just denna tråden, men... Tull och moms är inte valfritt, det är något man måste betala vid införsel av varor. Att medvetet skriva en felaktig tullhandling är ett brott. Att rekommendera andra att göra detsamma är uppvigling, vilket också är ett brott.

  20. #40

    Standard

    Låt den som är utan synd kasta första stenen, eller vad det nu står i bibeln.

Liknande ämnen

  1. Disco goes No Fear
    Av HangerS i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 14:45
  2. Pink Disco cc3d
    Av HangerS i forum Quad
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:23
  3. Disco återupplivad.
    Av HangerS i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 13:54
  4. TBS Disco på kvarnlanda
    Av neu i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 11:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •