Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dji phantom eller?

  1. #1

    Standard Dji phantom eller?

    Provade på mulicopter för första gången igår och det var ju dessvärre grymt kul! Det var en Dji phantom. Det jag gillade med den var att det är en intrimmad och färdig setup som man kan flyga med direkt och till ett vettigt pris (499$) Jag gillade verkligen hur den parerar vind och hur den hittar hem när man slog av radion. Nu måste jag ju såklart också ha en quad men vill gärna kunna använda min futaba radio/mottagare som jag använder i mina plan samt kunna använda 4S lipos. Finns det någon PnP quad på marknaden som uppfyller mina önskemål eller blir det till att bygga själv (eller hitta något begagnat)? Fpv är ett användningsområde som jag ser framför mig i framtiden. . Det finns ju en del fina mulicopters tillsalu men jag kan inte lägga 10-35tusen på detta nu.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Ganska säker på att du kan slänga ihop en själv med exakt samma hårdvara och funktioner som DJI Phantom har men köra egen mottagare och skala motorer och fartreglage efter dina önskemål. Men kanske blir en del intrimmning att göra. :

  3. #3

    Standard

    Naza brukar inte behöva trimmas så mycket. Bygg en egen quad med naza och gps så får du mer för pengarna.

  4. #4

    Standard

    Släng ihop din egen quad, finns massor med trådar om delar här på forumet att kika på, du får mera för pengarna och kan enkelt uppgradera din maskin vilket är svårare med en Phantom.

  5. #5

    Standard

    Tack för alla tips. Letar nu primärt efter någon begagnad quad som inte är en Phantom men utbudet är begränsat dock har jag ingen brådska..

  6. #6

    Standard

    Vilken djungel...Ju mer jag forskar i detta ämne desto fler frågor dyker upp och det finns så många olika tycken.. Är DJI Naza bäst eller är någon motsvarande lösning från MK eller Gaui att föredra gällande styrningen?! Jag gillar det jag sett gällande mjukvaran som finns för DJI men den för MK verkar OK också... som sagt, många frågor blir det.

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Varför inte bara ta steget, så får det bli vad det blir. Tips, köp en med gps ger så mycket mer möjligheter.
    Jag flyger med ZeroUAV.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Standard

    Sagt och gjort...Blev en F450 med Naza + GPS...Hämtar den imorgon!

  9. #9

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Carlo Visa inlägg
    Hämtad! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131002_110918.jpg 
Visningar:	321 
Storlek:	73,0 KB 
Id:	41091
    Grattis till din nya quad!!


    Sent from my Futaba T8Fg Super
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •