Hej!

Har sysslat med modellflyg under en ganska lång tid, men det blev ett uppehåll på ett par år, och nu vill jag tillbaks igen.
Jag vill börja med FPV, men jag har tänkt börja lite smått att titta på ett lämpligt flygplan, vill helst ha ett ganska stort och stabilt. Kollat lite på multiplex, men känns lite litet. vill helst ha skev också.

Jag plockade fram min gamla hitec eclipse 35mhz, tyvärr får jag inte batteriet att fungera, eller det håller bara laddningen i ett par minuter. Kan man konvertera denna sändare till 2,4ghz? Jag antar att det är det som gäller idag. Blir det i så fall dyrt att konvertera+ett nytt batteri? Är det kanske bättre att satsa på en helt ny sändare? Vilken i så fall? Jag kan tyvärr inte lägga ner så mycket pengar för tillfället, men kommer inte köpa den billigaste om ni förstår. Kollade lite på Multiplex cockpit, den verkar ganska trevlig.

Mitt mål med detta projektet är att ha ett stort flygplan, med FPV, autopilot, GPS, höjdmätare, hastighetsmätare osv...

Detta går ju inte för mig nu, så jag sätter upp lite delmål.

Första blir att uppgradera sändaren, för att sedan köpa ett trevligt flygplan med en liten kamera för inspelning, kanske även testa höjdmätare/hastighetsmätare om det inte är allt för dyrt?

Efter detta blir det FPV (finns det kompletta system? Vilket är det billigaste? Hade tänkt börja med ett billigt som man kanske sen kan uppgradera efter hand), sedan autopilot, gps, markcentral, osv osv. (förhoppningsvis )

Ge mig gärna lite tips!

En grej till, var köper jag ifrån? Har sett att hobbyking skickar från Nederländerna? Slipper man tull/moms då?
Stämmer verkligen priserna på Hobbyking? Verkar ju otroligt låga. Var köper man från om man vill köpa i Sverige? Fortfarande Aircpro, Mft, Hab?


Blev en massa frågor, hoppas tråden hamnade någorlunda rätt.

Ha det bra!