Reklam

 
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 116

Ämne: Har en del frågor, ang bl.a. FPV

  1. #21

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Som impulze säger brillorna ska vara 640x480 annars kommer bilden bli väldigt tråkig... Köp hellre en billig lcd skärm om du inte vill lägga mycket pengar på googles. Har du en relativt låg budget ska du nog inte titta på autopilot, börja enkelt och uppgradera efterhand.

    Jag tänkte i början när jag skulle börja med fpv att jag skulle starta smått och tänkte att har man bara köpt sina fatshark så är det väl inte så mycket mer pengar man behöver spendera... AJJ så fel man hade, finns ju så mycket som man bara MÅSTE ha .
    Haha det känner man igen från andra grejer. Autopiloten får vänta, hade mest tänkt det kunde vara bra att få en uppfattning om vad allt kostar komplett. Jag tycker det är väldigt svårt att förstå vad som är komplett eller inte, finns ju tusentals olika delar man kan sätta ihop.

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Föresten, är det någon som har testat FPVraptor? Hur är den jämfört med Bixler? Den verkar ju vara lite större, och lite snyggare tycker jag (utan dekalerna).

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag kommer under nästa vecka ha ett par sådana här fast med fpvplastics montering till salu mer än 640x480

    http://www.rangevideo.com/headplay-8...les-combo.html
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    jag kommer under nästa vecka ha ett par sådana här fast med fpvplastics montering till salu mer än 640x480

    http://www.rangevideo.com/headplay-8...les-combo.html
    Okej, intressant, ska kolla lite mer

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Vilken sändare rekommenderar rcflyg för tillfället, om man vill ha en billig programmerbar, som har lång räckvidd samt lämpar sig för FPV? Eller det kanske inte finns? ^^

  6. #26
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Definiera billigt, så lovar vi komma med förslag.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #27

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Definiera billigt, så lovar vi komma med förslag.
    Givetvis så billigt som möjligt, men som sagt, den ska fungera bra med FPV, den ska vara programmerbar och ha lite olika funktioner, så man t.ex. kan flyga vinge. Jag har som sagt en hitec eclipse 7, men jag har aldrig använt så många funktioner på den, lite modellminne är väl ungefär allt. Det viktigaste är väl egentligen att den ska vara "säker" att flyga med och hyffsad räckvidd.

    Jag har ju inte riktigt hunnit sätta mig in i det där med 2,4 ghz, men det verkar ju viktigt att välja rätt märke så man kan köpa billiga men ändå bra mottagare, helst inom Sverige.

    Kan man få en sådan sändare för under 1 500? Jag kan tänka mig att beställa den imon EU om inte frakten är allt för dyr, planerar att snart köpa hem lite grejer från Hobbyking samt electronicarc.

    Jag har tittat på bland annat:

    http://www.electronicarc.com/catalog...e151e85c79ee7c

    Uppfyller denna kraven? fördelar/nackdelar?

    Andra förslag?

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chulie Visa inlägg
    Givetvis så billigt som möjligt, men som sagt, den ska fungera bra med FPV, den ska vara programmerbar och ha lite olika funktioner, så man t.ex. kan flyga vinge. Jag har som sagt en hitec eclipse 7, men jag har aldrig använt så många funktioner på den, lite modellminne är väl ungefär allt. Det viktigaste är väl egentligen att den ska vara "säker" att flyga med och hyffsad räckvidd.

    Jag har ju inte riktigt hunnit sätta mig in i det där med 2,4 ghz, men det verkar ju viktigt att välja rätt märke så man kan köpa billiga men ändå bra mottagare, helst inom Sverige.

    Kan man få en sådan sändare för under 1 500? Jag kan tänka mig att beställa den imon EU om inte frakten är allt för dyr, planerar att snart köpa hem lite grejer från Hobbyking samt electronicarc.

    Jag har tittat på bland annat:

    http://www.electronicarc.com/catalog...e151e85c79ee7c

    Uppfyller denna kraven? fördelar/nackdelar?

    Andra förslag?
    turnigy x9 är bra om man byter till frsky modul, men köp den ifrån hobbyking då är den billigare. Själv har jag både x9 med frsky och x9r med ezuhf. Jag är väldigt nöjd med båda, men just nu är x9r med ezuhf favoriten pga den långa räckvidden. Börja med 2,4 och om du känner längre fram att du inte nöjer dig med ca 2 km räckvidd så skaffa ett Uhf system....

  9. #29


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Sen kanske man skall tillägga för chulie att det bara är tillåtet att flyga FPV inom normalt synavstånd - alltså några hundratalet meter ifrån piloten. Sen att många flyger längre bort är en sak men de officiella begränsningarna säger "Maximala avståndet till modellen begränsas till det visuella siktavståndet (utan hjälp av kikare)" - http://modellflygforbund.se/cgi-bin/planket.pl?order=b
    Sen må väl envar tolka detta som man vill - vilket också göres...
    Roger

  10. #30

    Standard

    Köp INTE en 9x innan du har känt på den. Köpte en som jag skulle ha som mod radio till FPV för att alla sa att den var så bra. Fick hem den fy vad besviken jag blev. Förmodligen några av dom sämsta gimbals jag någonsin har känt på men men den kostar ju bara 50$. Kanske 9xr är bättre men tycker att man aldrig ska snåla med den viktigaste delen.

  11. #31

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    turnigy x9 är bra om man byter till frsky modul, men köp den ifrån hobbyking då är den billigare. Själv har jag både x9 med frsky och x9r med ezuhf. Jag är väldigt nöjd med båda, men just nu är x9r med ezuhf favoriten pga den långa räckvidden. Börja med 2,4 och om du känner längre fram att du inte nöjer dig med ca 2 km räckvidd så skaffa ett Uhf system....
    okej, men om man köper den från HK, hur lång tid tar det? Jag ser att den inte finns i Nederländerna, så man kanske åker på tull och moms?

    Så det är denna du menar?

    http://hobbyking.com/hobbyking/store...o_Module_.html

    Vad behöver man för att få den komplett, en modul, men vad för modul?

    Vad kan man använda för mottagare till en sådan?

    Tack!

  12. #32

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Sen kanske man skall tillägga för chulie att det bara är tillåtet att flyga FPV inom normalt synavstånd - alltså några hundratalet meter ifrån piloten. Sen att många flyger längre bort är en sak men de officiella begränsningarna säger "Maximala avståndet till modellen begränsas till det visuella siktavståndet (utan hjälp av kikare)" - http://modellflygforbund.se/cgi-bin/planket.pl?order=b
    Sen må väl envar tolka detta som man vill - vilket också göres...
    Roger
    Tack, jag har redan kollat lite på detta. Skulle vara kul att veta om man verkligen kan åka dit om man nu skulle bryta mot denna lag/regel, samt vad konsekvenserna kan bli (jag planerar inte att göra det). Finns det verkligen folk som kollar så att detta efterföljs?

  13. #33

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Köp INTE en 9x innan du har känt på den. Köpte en som jag skulle ha som mod radio till FPV för att alla sa att den var så bra. Fick hem den fy vad besviken jag blev. Förmodligen några av dom sämsta gimbals jag någonsin har känt på men men den kostar ju bara 50$. Kanske 9xr är bättre men tycker att man aldrig ska snåla med den viktigaste delen.
    Vad var det som var så dåligt? Känns den plastig?

  14. #34

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Någon som testat denna radio, eller vet om den är bra eller dålig?

    https://www.rchobbysweden.se/kds-k-7...als-mottagare/

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chulie Visa inlägg
    Vad var det som var så dåligt? Känns den plastig?
    Plastig och tycker bara att den känns hemsk att använda är väl dom billiga gimbalerna som är värst.
    Mitt tips är att spendera en bra peng på radion och få en riktig radio som du kan ha i flera år. Men om du vill ha det billigt så är mitt råd att vänta på frsky taranis och kolla vad folk tycker om den.

  16. #36

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Tror nog att det blir en 9X, tycker den verkar vara helt okej. Varför ska man egentligen byta modul? Det verkar ju följa med en från HK, på vilket sätt är andra moduler bättre?

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chulie Visa inlägg
    Tror nog att det blir en 9X, tycker den verkar vara helt okej. Varför ska man egentligen byta modul? Det verkar ju följa med en från HK, på vilket sätt är andra moduler bättre?
    För turnigy´s egna modul har ingen failsafe, och frsky är väldigt beprövat och bra system. Jag har flyget ca 2 km med frsky och det har aldrig krånglat, man kan även köpa en frsky mottagare med telemetri så piper det när den börjar tappa signalen.

  18. #38


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chulie Visa inlägg
    Tack, jag har redan kollat lite på detta. Skulle vara kul att veta om man verkligen kan åka dit om man nu skulle bryta mot denna lag/regel, samt vad konsekvenserna kan bli (jag planerar inte att göra det). Finns det verkligen folk som kollar så att detta efterföljs?
    Hej,
    Så länge allt går bra är nog risken liten. Men OM du råkar ut för en olycka som skadar 3:e part så kan jag gissa att det blir lite besvärligare läge - men det är bara min gissning. Se till att du har försäkringsskydd som täcker dina "lekar" på de ställen du flyger.
    Roger

  19. #39

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    För turnigy´s egna modul har ingen failsafe, och frsky är väldigt beprövat och bra system. Jag har flyget ca 2 km med frsky och det har aldrig krånglat, man kan även köpa en frsky mottagare med telemetri så piper det när den börjar tappa signalen.
    Okej, då blir det nog en sådan modul också, tack för hjälpen, kommer nog på fler frågor sen

  20. #40

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Så länge allt går bra är nog risken liten. Men OM du råkar ut för en olycka som skadar 3:e part så kan jag gissa att det blir lite besvärligare läge - men det är bara min gissning. Se till att du har försäkringsskydd som täcker dina "lekar" på de ställen du flyger.
    Roger
    Ja precis, det kan jag förstå, får kolla försäkringarna, tack!

Liknande ämnen

  1. Easystar frågor
    Av jesse78 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 19:05
  2. Frågor om min FPV-setup
    Av pontus i forum FPV Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 09:11
  3. Har köpt EZ OSD. frågor!
    Av Jocke71 i forum FPV OSD
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 15:00
  4. Fpv frågor
    Av DavidFlygare i forum FPV Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •