Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: DJI F550, lite av varje

  1. #21

    Standard

    intressant tråd. jag väntar på fetare 4s batterier(5000maH) till en setup med f550, ys-x4 FC, Tiger MT 2216 - 800Kv, plush esc 30A. Beställde Xoar proppar tidigare men de fanns inte i lager så jag kör med HKs kolfiberförstärkta proppar som test.

    Ska beställa proppellrar idag tänkte jag och undrar om det är bättre med 10x5 eller 10x6 med denna setup? Gör det stor skillnad för lyftkraft?

    Jag har köpt en nex5 och enkel vagga (vill på sikt köpa en brushless från swerotor för att kunna få till fina filmåkningar) som jag vill hänga på och vikten kommer landa på ca 2800-3000g med swerotors vagga.

    som sagt. proppeller tips. gärna som är bra balanserade. Och helst inte tigerproppellrar som kostar 350/par.

    mvh Wilhelm

  2. #22

  3. #23
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    Någon som kör/kört dessa till sin F550?
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1564

    Peter
    Nej men till en liknande Hexa , funkar bra , dock hade jag några 3 S som jag fick kort livslängd på , jag har senaste året bara köpt Zippy från HK som jag tycker är minst lika bra och halva priset dvs man får 2 st för ca samma pris
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #24

    Standard

    Ok!
    Beställt allafall och skall testa!
    Är det bara att byta batteri när man kör, dvs från 3s till 4s eller tvärtom? Eller måste man in i Assistant och göra något?
    Peter

  5. #25
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    Ok!
    Beställt allafall och skall testa!
    Är det bara att byta batteri när man kör, dvs från 3s till 4s eller tvärtom? Eller måste man in i Assistant och göra något?
    Peter
    Om du använder strömvakten måste du ändra annars inget
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #26

    Standard

    Vilka köper du från HK?

  7. #27

    Standard

    Jag kör 6000 3s på min 550 med 10x4.5 proppar och får strax över 15 minuter på batteri

  8. #28
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    Vilka köper du från HK?
    De gula Zippy Compact 4S 5800 är bra och väger inte så mycket och passar nog ditt behov , finns hemma i euro warehouse och kostar ca 350 kr + frakt http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html På min större hexa ca 800 mm kör jag 4S 8000
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #29

    Standard

    Fick Gravity idag! Var väldigt stort (långt) vägde 590!
    Får köra från HK sedan!
    Eftersom man är rätt ny med detta, vad ställer jag min laddare på?
    Batteriet är 5500 mAh 4s 30-40C 14,8V
    Balance x.xA och 14,8 V?
    Peter

  10. #30
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    Fick Gravity idag! Var väldigt stort (långt) vägde 590!
    Får köra från HK sedan!
    Eftersom man är rätt ny med detta, vad ställer jag min laddare på?
    Batteriet är 5500 mAh 4s 30-40C 14,8V
    Balance x.xA och 14,8 V?
    Peter
    På min laddare anger jag balance 4S och 5500 mAh sen sköter den resten, slut V är 16.80 = 4.20 per cell
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  11. #31

    Standard

    Jag brukar också ange med hur många ampere jag vill ladda, vilket tillverkaren brukar ange på batteriet eller på deras produktsidor. För min egen del så kör jag alltid 1C, dvs i ditt fall 5,5A även om tillverkaren menar att det går att trycka på med mer. Enligt "nätet" är det att föredra om man vill ha lång livslängd på sina ackar

    --
    S

    Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #32
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Jag brukar också ange med hur många ampere jag vill ladda, vilket tillverkaren brukar ange på batteriet eller på deras produktsidor. För min egen del så kör jag alltid 1C, dvs i ditt fall 5,5A även om tillverkaren menar att det går att trycka på med mer. Enligt "nätet" är det att föredra om man vill ha lång livslängd på sina ackar

    --
    S

    Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
    Tillägg att jag också kör 1 C eller laddaren gör det själv tom
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #33

    Standard

    Tackar för era svar!
    Balance 5.5A och 14,8 V kör vi på då!
    Peter

  14. #34

    Standard

    Vad väljer ni för frakt från HK?

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    Någon som kör/kört dessa till sin F550?
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1564

    Peter
    Ville beställa ett sådant idag men de är helt slut från fabrik, nya kommer förhoppningsvis i september...... Populära tydligen

  16. #36

    Standard

    Jag håller på att velar mellan vilken multirotor jag ska köpa härnäst efter min tricopter. Efter att ha googlat så verkar det som att en F550 kommer ge mig mest nöje för pengarna. Skulle ni rekommendera att man köper ARF-kitet eller rekommenderar ni att man köper framen och NAZA-kontroller/GPS separat och sedan väljer egna motorer/ESC:ar? ARF-kitet har sjunkit ganska rejält i pris så om det som ingår där håller ok kvalité kanske det blir att slå till på det. Dock funderar jag på att i så fall komplettera med APC-propellrar eftersom de medföljande tydligen har gått sönder lite för ofta för folk i allmänhet.

    Om man nu köper ARF-kitet, vad anser ni mer man behöver komplettera med? Ingår allt utom batteri och mottagare? Följer t.ex. småsaker som krympslang, buntband osv med, eller får man stå för det själv? Kollade en byggvideo som fick mig ännu mer taggad på en F550: http://www.youtube.com/watch?v=r4M95kRo_AM där använder han någon slags skydd över sladdarna som ser ut att vara i någon väv (alltså inte krympslangen, utan den andra). Följer den med? Om inte, var köper man sådan?

    I övrigt, vad har ni för tips för montering av en GoPro Hero3? Helst vill man ju inte ha med rotorbladen i bild. Har sett att det finns högre landningsställ som även har plats för GoPro, antar att detta gör att man slipper rotorbladen på videon?

    Vilken batterikonfiguration bör man köra om man vill ha lite FPV-utrustning + en GoPro som ger så lång flygtid som möjligt? Hade varit trevligt om man kunde få en flygtid på runt 15 minuter, går det?

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Rejnus Visa inlägg
    intressant tråd. jag väntar på fetare 4s batterier(5000maH) till en setup med f550, ys-x4 FC, Tiger MT 2216 - 800Kv, plush esc 30A. Beställde Xoar proppar tidigare men de fanns inte i lager så jag kör med HKs kolfiberförstärkta proppar som test.

    Ska beställa proppellrar idag tänkte jag och undrar om det är bättre med 10x5 eller 10x6 med denna setup? Gör det stor skillnad för lyftkraft?

    Jag har köpt en nex5 och enkel vagga (vill på sikt köpa en brushless från swerotor för att kunna få till fina filmåkningar) som jag vill hänga på och vikten kommer landa på ca 2800-3000g med swerotors vagga.

    som sagt. proppeller tips. gärna som är bra balanserade. Och helst inte tigerproppellrar som kostar 350/par.

    mvh Wilhelm
    Jag har provat 3S på min F550 och var nära en krasch. Kollade sedan på data på mina motorer: MT2216-12 KV800 och konstaterade att jag får dubbla effekten ut ur motorerna + 1000 varv mer, med 4S batterier. Har därför bytt till 2 X 4S 4000mAh. Nu är den hur stabil som helst och jag har 10 min flygtid med 0,8 kg kamera och gimbal.

Liknande ämnen

  1. Canopy DJI F550
    Av Denke i forum Hexa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 13:02
  2. Varje dag är en sällsam gåva
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 21:32
  3. Varje dag är en sällsam gåva
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 20:58
  4. Det kan ju inte gå bra varje dag!
    Av Tobbe O i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 18:08
  5. Max 128 tecken på varje inlägg på chatten....
    Av McRegor i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 01:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •