Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur koppla fatshark?

  1. #1

    Standard Hur koppla fatshark?

    Har precis fått hem mina fatshark prylar och funderar nu på hur jag ska koppla ihop allt med nazan och allt.

    Har Naza gps tillsammans med multiplex m-link 7-kanals. Detta tillsammans med F550 ram.

    Fatshark prylarna är deras original 5.8ghz , 250mw prylar.


    Kör följdfråga direkt; Kommer köra med gopro 3 tillsammans med videoout kabel. Hur och vart ska jag koppla in denna?

    //Heurlin

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heurlin Visa inlägg
    Har precis fått hem mina fatshark prylar och funderar nu på hur jag ska koppla ihop allt med nazan och allt.

    Har Naza gps tillsammans med multiplex m-link 7-kanals. Detta tillsammans med F550 ram.

    Fatshark prylarna är deras original 5.8ghz , 250mw prylar.


    Kör följdfråga direkt; Kommer köra med gopro 3 tillsammans med videoout kabel. Hur och vart ska jag koppla in denna?

    //Heurlin

    Efter att ha kollat på bilder på färdiga kit så har jag dragit slutsatsen att: den 5 trådiga kontakten från 5.8ghz sändaren är till för kameran. Rätt fel? Om det är rätt måste jag alltså löda på ny kontakt (rca kontakt) för att kunna använda t.ex mikrokopters video-out kabel till hero3an? Vilka kablar ska kopplas vart och vilken anslutning ska jag isåfall ha?

    Den andra med 2 kablar (röd samt svart) som det står TX samt 2s /3s borde gå till batteriet? Hur ska jag koppla här och vart?

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Den 5 trådiga är till kameran ja.
    Har inte möjlighet att googla fram nått till dig nu, men en del ställen säljer speciellt kablage bla. Readymaderc. Jag brukar dock göra en egen med servokontakter på tycker det är smidigt.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Den kabeln med två tråd, röd och svart ska till batteriet.. Röd + och svart -.. Det funkar med 2 och 3 cells lipo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  5. #5

    Standard

    Har fått ihop allt och flygit lite med glasögonen. Skum känsla men är nog jäkligt häftigt när man får bättre känsla för det.

    ny ska jag bara klura ut hur jag ska ställa laddaren för att inte sabba fatshark batteriet när det väl ska laddas..

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heurlin Visa inlägg
    Har fått ihop allt och flygit lite med glasögonen. Skum känsla men är nog jäkligt häftigt när man får bättre känsla för det.

    ny ska jag bara klura ut hur jag ska ställa laddaren för att inte sabba fatshark batteriet när det väl ska laddas..
    Visst är det kul!
    Ställ laddaren stadigt på en bänk eller liknande...
    Det är 2s lipo 1000mAh om du har ett original acc. Ladda 1c (1000mAh) i laddpåse om du vill vara på den säkra sidan.

  7. #7

    Standard

    hur många A ska laddaren stå på ? Just nu står den på 3.3A och 7,4v(2c) ... Vågar jag köra på detta?

  8. #8

  9. #9

Liknande ämnen

  1. Koppla ihop två tankar
    Av MagnusStrömqvist i forum Bensinmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 10:30
  2. Hjälp med att koppla tanken
    Av DuskLoop i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 23:14
  3. Hur ska jag koppla i 3fasen i tvättstugan?
    Av Guzzten i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 07:05
  4. Koppla motor till Esc ?
    Av Cessna74 i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 09:56
  5. Hur koppla dubbla höjdservon?
    Av uffe olsson i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •