Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Zallisens första steg i multiroto-världen(Flyglog)

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Struntade att klippa ihop nåt med skogsfilmningen, drar ihop en bättre kompilation av fler naturfilmningar med den senare.
    Fick istället tillfälle att ta en titt på en veteranbilsträff från ovan.
    Antaligen första gången jag blir anfallen av fåglar också, om jag uppfattade det rätt. Tre galna strandskator väsnades och cirklade runt mot mig på samma höjd flera varv.


  2. #22

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Sen bara råkade jag besöka en annan bilträff redan nästa helg som var några gånger större.


  3. #23

    Standard

    Det är roligt att se din entusiasm för multirotorflygandet men...
    Om jag fattat rätt började du flyga quad för någon månad sen och nu tar du upp den bland 1000-tals besökare på en bilträff.

    Jag vill inte måla f_n på väggen och berätta om vad som kan hända men är det inte lite oanvarigt tycker du?

    Mvh
    /Tommy

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Givetvis är jag medveten om riskerna, det är därför jag bara tittade ut öppna områden där det inte vistades människor och flög rakt upp ovanför där bara och gjorde alla som kom nära medvetna om detta. Men jag håller med om att det var lite på gränsen i just detta fallet, jag vill nog inte göra om det direkt för jag vet inte exakt hur och när det kan gå illa.

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    Det är roligt att se din entusiasm för multirotorflygandet men...
    Om jag fattat rätt började du flyga quad för någon månad sen och nu tar du upp den bland 1000-tals besökare på en bilträff.

    Jag vill inte måla f_n på väggen och berätta om vad som kan hända men är det inte lite oanvarigt tycker du?

    Mvh
    /Tommy

  5. #25

    Standard

    Bra, fler borde tänka efter före, speciellt när man ser dem flyga över folksamlingar och hårt trafikerade vägar.

    Det är kul att flyga multirotor!
    Det är kul att se dina framsteg här på forumet!
    Det är kul om du fortsätter glädja oss med dina framsteg!

    Mvh
    /Tommy

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Glömt uppdatera min tråd om min egen framgång i hobbyn, mestadels eftersom det kändes som jag inte tagit några stora framsteg ännu med filmandet.
    Det blir stabilare och stabilare men jag har fortfarande varken fixat FPV eller gimbal så jag känner mig låst, det kan inte bli mycket bättre med den nuvarande utrustningen.

    Jag har dock fått mersmak av RC-flyg och fixat fler maskiner. Den första går i sitt originalspår den ska jag ha för att filma med, men dess utveckling står relativt stilla tills jag lär mig mer om hur FPV och Gimbals fungerar så att jag vågar prova.
    Jag har börjat umgås mer med personer i den lokala klubben och försöka snappa upp kunskap och t.o.m flugit lite multirotor ihop.



    Flugit en hel del ute på landet också, med viss obalans i propparna och jello där ser jag. :<


    Under tiden gjorde jag en rivstart i den andra riktningen, nöjesflygning.

    Först fick det bli en Ecks frame:



    Dessutom har jag nu även fått hem mitt första flygplan, hur det nu ska gå, man kan ju inte bara sätta på auto level å gasa när man är på väg att krasha med det. :P

Liknande ämnen

  1. Nästa steg
    Av bosv i forum Quad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 19:36
  2. Hur man krashar en Trikopter, steg för steg-beskrivning
    Av Josef F i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 20:26
  3. Suck vart är rc-världen på väg egentligen.......
    Av wesse i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 10:13
  4. En Extra 260 ifrån Peakmodel till världen.....
    Av Flipper i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:50
  5. Videos från olika meetings i världen.
    Av tonic i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •