Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: FEL? eller RÄTT? i Naza assistant v.12

  1. #21

    Standard

    Det ska inte ha med nazan att göra bör vara en ren programmerings sak i radion det är radion som bestämmer vart pilen ställer sig i nazan.. När jag gjorde det på min futaba så tror jag att det blev 2 mixar för failsafe.. Har en treläges för man, atti, gps sen en tvåläges för failsafe som går in och sätter trottel på 40% (allt över 10% funkar) och sätter flightmode till failsafe.. Tror det var detta klippet.. http://youtu.be/5nHuWZXwpXE mixen bör vara något liknande..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  2. #22

    Standard

    Alla videos som jag har hittat kör med en tidigare utgåva av assistenten och förmodar jag en tidigare firmware. Men i rimlighetens namn, borde inte detta göra nån skillnad. Om man får till'et ...
    Det är som sagt i radion det sitter... assistenten spelar ingen roll i det här fallet

    Börja med att göra som han i videon nedan gjort... han har samma radio som du och har lyckats...


    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Hittade en som pratar engelska

    han har gjort nästan exakt som jag trodde i mitt andra förslag.. en mix från en tvålägesbrytare som påverkar kanalen som styrs av trelägesbrytaren.

    http://www.youtube.com/watch?v=41Wk7Un_DCU

  3. #23

    Standard

    Jag tackar för allt engagemang, för att få till lägena. Jag har gjort exakt som han visar i klippet http://www.youtube.com/watch?v=41Wk7Un_DCU Att jag använt andra omkopplare 3-läges och den forcerande failsafe med en 2-läges, ska väl sakna betydelse? Annars är det gjort som han visar i videon.

    Testade med att starta hexan (utan proppar!) och se vad som händer med lysdioden i resp läge med failsafe. I alla lägen MANUAL-ATTI-GPS och med tillslagen Failsafe, så blinkar det intensivt gult från PMU'n. Enligt min tolkning av detta, betyder det att forcerad failsafe går in i alla 3 lägena. Alltså kvittar det var den blå listen hamnar. Failsafe går ändå in i varje läge på omkopplaren (3-läges).

    Nån som har en avvikande uppfattning (med förklaring)?


    //leffe

  4. #24

    Standard

    Då funkar det med failsafe i alla lägen.. Får du rätt "blink" så är du rätt...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

Liknande ämnen

  1. Naza assistant v2.12 och fw 3.12
    Av PÖ i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-06, 23:58
  2. Uppgradering FW Naza, propellrar bort eller kör ni ändå?
    Av Sipen i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 09:33
  3. DJI Naza Assistant 2.02 + ny firmware v3.00
    Av remsan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 08:19
  4. Naza eller APM 2,5+ ??
    Av searay i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 10:34
  5. Val av FC: Naza eller Drotek?
    Av Combee i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •